Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ въвежда билетни квоти и се разследва за хаоса по Великден

11 коментара

Липсата на система за засичане на продадените билети и нищожния брой годни вагони са причината за хаоса при пътуването с влакове по Великденските празници. Затова Българските държавни железници (БДЖ) ще въведат квоти за продажбата на билети за всеки влак, за да не се повтаря показаната в редица репортажи по празниците ситуация с препълнени влакове, хора с билети, които не са успели да се качат, пътници с билет за първа класа, които са стояли прави и т.н. Това става ясно от думите на управителя на БДЖ Пътнически превози Методи Христов пред БНР.

“В момента тече разследване, за да проверим дали наистина се е действало адекватно. Мисля, че до ден-два ще сме наясно”, заяви Христов.

Той обясни, че системата за продажба на билети в БДЖ е на 15-20 години и “ние не знаем във всеки един момент реално колко хора са си закупили билети”.

“Другият огромен проблем, пред който сме изправени, е липсата на изправни вагони. От години също не е правен ремонт на вагоните и това ни поставя в една много трудна ситуация. Обикновено щом има сигнал за пренаселеност на влака към съответната гара се добавят нови вагони. За съжаление това няма как да бъде направено и може би от няколко години не се прави”, каза още Христов.

“В момента тече анализ за случилото се. На тази база ще предприемем конкретно мерки и мога да ви кажа, че на първо място ще бъдат ограничени продажбите. Ще направим квоти по принцип за всеки влак, ако трябва дори за всяка гара, така че да няма тази пренаселеност”, обясни шефът на БДЖ Пътнически превози. Когато заработи новата система за продажба на билети – най-рано през юли, издаването им ще бъде прекратявано след изчерпване на местата, обясни Христов. Друга мярка е спирането на ненатоварените влакове и пренасочването на вагони към натоварените линии.

“Иначе като цяло всеки, който реши да пътува с влак, може в момента да си закупи билет”, заяви Христов. Той посъветва хората, които ще пътуват с влак за предстоящите майски празници “по-рано да си закупят място и със запазено място е още по-добре”.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #11

    А защо няма изправни вагони?Кой е виновен?Вместо да се организира ремонта тук,вагоните се изпращат за ремонт в Румъния.Сигурно някой има полза от това и това не са пътуващите граждани.БДЖ толкова дълго съботира ремонта на вагоните,че да се постигне това,което те си искаха.Колкото до въвеждането на билетните квоти,това е правено преди 20-25 години и не е някаква новост.

  2. Анонимен
    #10

    Браво Методи, браво Христов..Ти си нов. И не знаеш колко държавни пари се потрошиха без да се завърши системата ЕАСИТ в България. Тя следваше да служи за информация, резервации и др. при всички видове - жп, воден и въздушен транспорт. За което бяха положени стотици километри кабели за компютърни системи по гарите...Мъка. Сгради за същите също бяха построени в по-големите гари, разширения на АТЦ-та и пр. и пр. Колкото имате вагони, толкова имате и система, която да действа. Милиардери също има от

  3. Анонимен
    #9

    Все едно и също. Ще предприемем конкретни мерки, ще направим това, ща направим онова.Нищо не се прави хора, повярвайте. Цари пълен хаос в цялата система на БДЖ. Много персонал, ниско качество, ниски заплати, демотивиция,живот ден за ден, безотговорност, некадърност.От работещите в железницата има хора, които цял ден се чудят какво да правят, а има такива които се водят на работа, а въобще не ходят. Нека Методи Христов си вземе бонусите, пък на кой му пука за железницата.

  4. Анонимен
    #8

    Както е тръгнало ще се върнем назад във времето когато на пътнически влакове се закачваха "конски" вагони....

  5. Анонимен
    #7

    "Не корете Методи Христов.Той е кукла на конци и бушон". Е как да стане това, след като влак обявен в разписанието на БДЖ - Пътнически превози, одобрено от същия този управител, дни наред тръгва още от началната гара /ако въобще тръгне/ със закъснение между 30 и 90 минути с обяснението, че няма локомотив????? Как е възможно такова нещо??? Ами като БДЖ няма локомотиви и вагони за какво разписание и за какви железници говорим въобще???

  6. Анонимен
    #6

    Не корете Методи Христов.Той е кукла на конци и бушон. БДЖ е на "къса верижка" от комисарите на холдинга Владимиров и Недев. Първият спря всички ремонти на локмотиви и вагони още през 2009 г.защото били "москвичи" и "лади" и нямало смисъл да се ремонтират(!) Вторият още не може да разбере къде е попаднал - в железница или чорапена фабрика.

  7. Анонимен
    #5

    “Другият огромен проблем, пред който сме изправени, е липсата на изправни вагони" - заявява управителя на БДЖ Пътнически превози Методи Христов. Г-н Христов при това положение на какво е управител и какво управлява? Може би плод-зеленчук. Та той е поставен на това място не за да се оправдава, че няма изправни вагони, ами да направи така, че да има такива. Писна ми всякакви тъпаци да лазят по нервите на всички българи. Като не може да се справи с проблемите, какво търси на тази длъжност?

  8. Анонимен
    #4

    Ало идиотите от БДЖ. Пуснете влакове за да поемете пътниците, а не обяснявайте как щв направите система, която ще спре продажбите на билети. Нали искате приходи. Това се постига с превозване на максимален брой пътници, а не с продажбата на колкото се може по-малко билети.

  9. Анонимен
    #3

    Тече разследване, не се притеснявайте. "Всичко ще се провери, всичко ще се оправи." - намигат ни. Вече трайно у мен се оформя мнението, че сме най-добри почти във всичко. От футбола, през строителството, до озеленяването, осеменяването и т.н. С една малка подробност - в бъдеще време. Футуристите на Планетата ! Sin

  10. Анонимен
    #2

    Еи, такова ограничение имаше по живково време!! Хората стояха на ЦГ София по 8 часа, защото и 5-те влака за Плевен бяха със запазени билети!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.