Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Без конкурс: Журналист с неясен мениджърски опит ще поеме градския транспорт в София

29 коментара
Без конкурс: Журналист с неясен мениджърски опит ще поеме градския транспорт в София

Журналистът Свилен Кръстев, който отразява работата на Столична община, ще поеме ръководството на градския транспорт в София. Предложението, направено в сряда от шефа на общинска комисия, бе изненада и за част от колегите му от ГЕРБ.

Назначението на шефа на едно от най-важните общински дружества ще стане без конкурс, въпреки обещанията на управляващите новите директори на общинските фирми да бъдат избрани след конкурси.

За да се заобиколи изискването, “Център за градска мобилност” се преобразува от ЕООД в ЕАД. Така се предлага избирането на съвет на директорите от петима души, за които не важат изискванията за образователен ценз и управленски опит, каквито има при конкурсите.

Предложението за преструктуриране на дружеството беше внесено като извънредна точка на стопанската комисия в Столичния общински съвет от Радослав Тошев (ГЕРБ). Предстои то да бъде одобрено окончателно от съветниците в четвъртък. Предварителните сондажи показват, че не е сигурно дали ще мине, защото има недоволни в групата на ГЕРБ.

Причината е, че това е поредното разчистване на сметки между двете основни лобита в групата на управляващите. Едното около бившия шеф на Столичния общински съвет Андрей Иванов, а другото - на кмета Йорданка Фандъкова.

Досега се смяташе, че общинското дружество, което в момента разиграва на търг поръчки за над 100 милиона лева, се контролира от лобито на Андрей Иванов. С изненадващата смяна и отстраняването на доверените му хора от управлението контролът се поема от Фандъкова и Орлин Алексиев.

Досегашният управител на “Център за градска мобилност” Николай Костов не е в новия директорски борд. В него е предложено да влязат журналистът Свилен Кръстев, пътният консултант Тодор Тодоров, зам.-изпълнителният директор на Сдружението на общините Емил Савов, бившият шеф на изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Симеон Арнаудов и преподавателят от Нов български университет Надя Миронова. И петимата са номинации на ГЕРБ. Поемаме политическата отговорност за назначенията, каза Валя Чилова от ГЕРБ.

Журналистът Свилен Кръстев още през април разгласи сред колеги, че ще става директор на общинска фирма, но без да споменава коя. Решението за катапултирането му на ръководния пост дойде изненадващо не само за съветниците от опозицията, но и за някои от ГЕРБ.

Някои от тях реагираха с думите: “Който слуша и пише само хубави неща за г-жа Фандъкова, получава награда”.

Тридесет и осем годишният Кръстев е успял да завърши магистратура през февруари 2012 г. във Великотърновския университет по финансово счетоводство и мениджмънт. От 2007 г. досега работи като репортер в БТА. Като 21-годишен е бил управител на частна фирма “Екран” и така покрива изискването за управленски опит, обясниха съветници.

Необяснимо е и защо бордът е от петима души при условие, че докато беше кмет, настоящият премиер Бойко Борисов беше радетел за намаляване на състава на директорските бордове на общинските фирми. Мотивът му беше, че те са хранилка на партиите. В началото на кметуването си Борисов нямаше контрол над Общинския съвет и фирмите се ръководеха от партийно предани функционери на СДС. Сега ГЕРБ смело върви по стъпките на проправената от предшествениците им практика, която иначе критикуваха.

Преструктурирането на дружеството се прави с цел по-добро управление и контрол, коментира Радослав Тошев пред Mediapool. Според него не може такава голяма структура да се управлява само от трима души и затова се назначават петима директори. За пример той даде директорския борд на “Метрополитен”.

През последната година Центърът за градска мобилност беше с един управител, след като другият - Марчело Доковски - загина при умишлен палеж на дома му. Инцидентът стана на 1 юли 2011 г. малко след като се водеха преговори с "Автопарк" и "Джи Ти Ай" за връщането на общината на паркинга при НДК.

Сега се предлагат два варианта за решение, като в четвъртък Столичният общински съвет трябва да избере единия от вариантите. Единият е да се сключи споразумение “Автопарк”, а другият е да се тръгне на съдебна процедура.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

29 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #29

    Там беше и синчето на Вили Лилков, явно паричките са добри. Мизерници!

  2. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #28
  3. Анонимен
    #27

    Николай Костов заедно с мазния Божидар Данчев съсипаха служителите на градския транспорт по отношение на заплати и доходи а по късно и служителите на паркиране и мобилност . Като ръководител на такова високо ниво той при вазникнал проблем отношението му като ръководител с подчинени е като Радомирски овчар как крещи на стадото си чак заеква заканва се и куп други отрицателни неща .Един профисионалист никога не трябва да повишава тон да се заканва, но това са възпитаниците от онова време работят само със закани и заплахи но ето и тяхният край идва.А БАБА КРАСИМИРА САПУНДЖИЕВА ЧАКА ДА Я МАХНАТ И ДА ЗАМИНЕ ЗА КАНАДА ПРИ СЪПРУГА СИ И ДА СИ ЖИВЕЕ ЖИВОТА

  4. Анонимен
    #26

    Приветствам смяната на ръководството на ЦГМ!

  5. Анонимен
    #25

    Досегашното ръководство на градска мобилност е пълен провал! Само визия, мазни усмивки и елементарни интервюта в медиите!

  6. Анонимен
    #24

    Къде са специалистите с 25-годишен стаж в системата и с нужната квалификация?Работят на длъжности, изискващи средно образование, тъй като нямат "връзки" за професионално развитие!

  7. Анонимен
    #23

    Госпожо Границка, от търновския университет ще се чудят много каква ли е тая специалност финансово счетоводство и мениджмънт, щото такава няма! няма да коментирам, че като вещ общински "журналист" би трябвало да знаете поне имената на шефовете, а не да ги кръщавате, както ви падне. Най-малкото господин Костов може да ви се обиди и после как ще го търсите, за да напишете някоя измишльотина???? И не мога да разбера защо директорският борд трябва да е съставен от тесни специалисти в транспорта, след като става дума за управление, а не за каране на автобус. Статията ви е крайно злобна, личи си, че и на вас ви се става директор:))))

  8. Анонимен
    #22

    Кой е Георги Костов?:) Досегашният управител на ЦГМ се казва Николай Костов! Авторката да се ограмоти, преди да пише. Гнусна статия, написана от крайно злобен и некомпетентен "журналист", Границка, излагате се. Крайно време е в това дружество да влезе неподкупна, образована управа, която е наясно с истинските проблеми на ЦГМ, а посочените са точно такива. Осъзнайте се и не злобейте! Май зад тази гнусна статия се крият комплекси...Гроздето е кисело, защото е високо! Може би авторката на статията пише

  9. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #21
  10. tim
    #20

    В общината работи една готвачка, може да я сложите за следващ шеф на транспорта. Ще е лика-прилика с Тиквата.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.