Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Диспечерите на Бърза помощ и тел. 112 ще приемат едновременно сигнали

7 коментара
Диспечерите на Бърза помощ и тел. 112 ще приемат едновременно сигнали

От началото на следващата седмица всички сигнали, които постъпват на спешния телефон 112 и са свързани с медицински проблем, ще се приемат едновременно и от диспечер в съответния областен център за спешна медицинска помощ чрез конферентна връзка.

Това решиха на работна среща в четвъртък министрите на вътрешните работи Петя Първанова и на здравеопазването Николай Петров, техни заместници, директорите на тел. 112 и Бърза помощ и експерти.

След промяната, при приемането на медицинските сигнали ще участва и диспечер от Бърза помощ. Веднага след постъпването на сигнала на телефон 112, диспечерите на спешната помощ ще се включват в разговора и ще уточняват естеството на случая и след преценка ще насочват медицинските екипи към съответното място.

Досега разговорът с оператора и предаването на сигнал от телефон 112 до Бърза помощ отнемаше няколко минути, но спешните медици често се оплакваха, че при тях постъпват неясни и неточни сигнали, за които след това се губи време да се доуточняват.

Сега с помощта на конферентната връзка диспечерът в Спешната помощ ще поема разговорът след секунди. Целта на предприетите мерки е да се съкрати максимално времето за реагиране при спешни случаи.

Сега екипите на спешната телефонна линия 112 и на Бърза помощ постоянно си отправят обвинения за зле свършена работа и редовно си прехвърлят топката в случай на забавени линейки.

Последният такъв случай бе в началото на месеца, когато дете почина от сърдечна недостатъчност в час по физическо в столицата.

Тогава от тел. 112 и Бърза помощ отново си прехвърляха вината за недостатъчно бързото отзоваване на линейката.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #7
  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #6
  3. Анонимен
    #5

    До редакторите. Поработете малко над грамотността на пишещите във вашата медиа. Редовно има текстове със сбъркани определителни членове при имената от мъжки род! "...диспечерът в Спешната помощ ще поема разговорЪТ..." Попитайте сътворилия това нещо в кой от двата случая пълният член е употребен правилно и защо! Излагате се!

  4. Анонимен
    #4

    основният проблем на ЦСМП-София е недостигът на медицинските кадри и лошата организация на работа. с последната промяна няма да се подобри качество на работа.

  5. Анонимен
    #3

    Хубаво,но не това е основния проблем на спешна помощ.

  6. Анонимен
    #2

    Естествено,че 112 е по-добра система.Нека сега да видим дали линейките няма да закъсняват също толкова,колкото и преди.Май не съм голям оптимист.

  7. Анонимен
    #1

    Е, тогава защо бяха похарчени луди пари за тел.112, като старата система се оказа по-добра? Тази система, в МВР - 112, май се оказа напълно безпомощна. Сега го няма и тел. 166 и не може да се сигнализира в полицията за нищо друго, освен за убийство. Иначе те глобяват. Румен Петков ли се облажи от тел. 112?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.