Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Китай откри най-дългата високоскоростна жп линия в света

36 коментара
Новият влак стрела в Китай

В Китай в сряда беше пусната в експлоатация най-дългата високоскоростна жп магистрала в света. Рано сутринта първият влак с пътници потегли по новата линия, която свързва Пекин с град Гуанчжоу (административен център на южната провинция Гуандун), известен повече като град кантон, предадоха световните агенции, като цитираха агенция Синхуа.

Общата дължина на железопътната магистрала е 2200 км.

Скоростта на влаковете по новата линия ще достига 300 км/ч.

Въвеждането ѝ в експлоатация ще съкрати времето за пътуване от Пекин до Гуанчжоу от сегашните 22 до 8 часа.

Гуанчжоу е смятан за голям икономически център в южната част на Китай, посочва Франс прес.

Новата високоскоростна линия, която води до него, ще спира на 35 гари в най-големите градове. Досега по линията имаше само няколко високоскоростни участъка.

Потеглянето на първия влак по линията Пекин-Кантон беше предавано директно по телевизията.

Първите високоскоростни линии в Китай датират от 2007 г. Властите на страната през последните години обаче влагат огромни средства в разширяването на железопътната мрежа и по-специално в строителството на високоскоростни магистрали.

До 2015 г., съгласно утвърдения от Държавния съвет на Китайската народна република план, трябва да завърши строителството на четирите основни магистрали, които ще залегнат в основата на мрежата на високоскоростния жп транспорт. Две от тях ще пресичат страната от изток на запад, и две - от север на юг. Към този момент общата дължина на високоскоростните железопътни линии в Китай трябва да достигне 18 хиляди километра.

С откриването на новата линия Пекин - Гуанчжоу общата дължина на действащите в страната високоскоростни жп линии достигна 9300 км. По този показател Китай заема първо място в света.

Развитието на високоскоростната железопътна мрежа в Китай обаче беше белязано от корупционни скандали и скандали, свързани с недостатъчната безопасност. На 23 юли 2011 г. два високоскоростни влака се сблъскаха, при което загинаха 40 души, а 200 души бяха ранени. Трагедията се разигра в Източен Китай и породи вълна от възмущение.

Разследването тогава показа, че катастрофата се държи на дефект в проекта на влака и в сигналната система.

Петдесет и четирима ръководни кадри бяха наказани за катастрофата, сред които и министърът на железопътния транспорт.

Сега властите уверяват, че по новата линия ще бъдат спазени всички мерки за безопасност и ще има редовни инспекции.

Линията ще действа по време на китайската Нова година, която се пада в средата на февруари 2013 г. и заради която стотици милиони китайци прекосяват страната, за да празнуват с близките си. Смята се, че тогава настъпва най-голямата миграция на хора в света.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

36 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #36

    "Пък иначе всички все натам бягат," Ти още какво чакаш, рая на света да те чака а ти да живееш сред комунета-русолизци и агенти на ДС...

  2. Анонимен
    #35

    34, значи, американците живи да ги ожалиш... Горките. Пък иначе всички все натам бягат, включително и комунетата-русолизци.

  3. Анонимен
    #34

    Пак почнахте да копате Русия, ти му говориш за Китай, Космос или каквото и да е то си знае неговото. За сведение в САЩ древните им влакове пресичат страната за 4 денонощия,САЩ имат само 1 и то вносен канадски що-годе бърз но не високоскоростен влак между Бостън и Вашинготон. Останалото им е от 70-те

  4. Анонимен
    #33

    Едновременно със съобщението за изградения скоростен влак в Китай излезна и съобщението за изградения петролопровод в Русия за износ на руски петрол в далечния изток.Дължината и на двата обекта е една и съща, но двата обекта са красноречиво доказателство за техническата, технологическата и най-вече за икономическата изостаналост на Русия пред Китай и останалия развит свят.Русия се превърна в суровинен придатък на големите развити икономики, подобно на арабските и африкански държави.

  5. Анонимен
    #32

    №16,намери книгата "1963 - отричането от България" с подзаглавие: Стенограма от Пленума на ЦК на БКП от 4.ХІ.1963 г. за присъединяването на България към Съветския съюз. Книгата може да я има и в интернет, не съм проверявал.

  6. Анонимен
    #31

    №17,вързваш Китай с Русия като тандем в сегашно и бъдеще време на две съюзнически държави.Това е дълбоко погрешно мнение, един абсурд,с което се успокояват русофилите, като по този начин предвещават светло бъдеще на любимата им Русия.
    Русия и Китай не могат да бъдат съюзници, защото имат коренно различни интереси.Сега са съюзници толкова, колкото бяха съюзници Хитлер и Сталин по време на ВСВ.Китай се подготвя икономически , но и военно за завладяване на Сибир, която земя счита за исконно китайска.Това

  7. Анонимен
    #30

    Къде го забравихте другаря Лю Шау ци?
    Гледал съм по телевизията до преди няколко години гара в китайски голям град,вероятно Пекин и едни опашки на пътници към влакова композиция далеч не отговаряща на броя им.И тия,които успяха да се намърдат във влака,а повечето от тях-директоно през отворените прозорци,щастливо пътуваха към родните си места.Сега е видно,че се променя положението,което е една положителна стъпка напред.Браво на китайските другари.
    А за румънците,които им мериха стъпките по време

  8. Анонимен
    #29

    До 27 - има, има, ама в Стара Европа и Япония. В САЩ има големи и високолитражни автомобили и също такива самолети. Индианска му работа.

  9. Анонимен
    #28

    Не това не е началото, не е и краят. Това не е началото на края, а края на началото на Америка която без нов световен конфликт няма как да се справи с "китайската заплаха", а тя е повече от сериозна и най-вече икономическа. Прът в колелото няма как да се сложи. Китай изпълнява и пълномащабна програма за превъоръжаване с помощта на Русия, така че след 2030 г. даже и без стратегически съюзници само Китай може сам да се справи с "американската заплаха". А онези търтеи ги чака само едно - антропофагия! Каквото повикало - такова се обадило.

  10. Анонимен
    #27

    Подобни скоростни влакове има и в Япония, и в Европа от доста време. Не виждам защо някои хора по-долу така идиотски се прехласват и вече обявиха края на САЩ, демокрацията и т.н. Нормално е държава с такъв потенциал и с население от над 1 милиард души, която преди 20 г. се отвори към света и бързо скъсва с комунизма, да развива такава инфраструктура. Точно развитието на Китай през последните две десетилетия показа, че по-голям напредък отбелязват страните, в които или не е имало болшевишки комунизъм,

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.