Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Марешки купи стария държавен Ту-154

28 коментара
Веселин Марешки, с н. БГНЕС

Варненският бизнесмен Веселин Марешки се сдоби след търг със стария правителствен самолет Ту-154, за който е платил 395 000 долара, съобщи в. "Преса". Сделката е сключена през фирмата му "Варнафарма холдинг"ООД.

 

Самолетът не лети от вече почти три години, след като правителственият Авиоотряд 28 се сдоби с по-нови еърбъси.

 

Търгът за съветската машина е обявен на 22 ноември, а дружеството на Марешки е било единственият кандидат. Сделката е сключена на 17 декември. Самолетът няма право да изпълнява търговски полети на територията на ЕС, защото няма сертификат за това, но може да лети без проблем в Африка, Азия и Русия.

 

Според техническия директор на Авиоотряд 28 Венелин Рачев новият собственик на самолета трябва да инвестира доста средства, за да се възстанови летателната годност на машината.

 

Правителственият Ту-154 е ползван от авиоотряда от 1989 г. и е навъртял 6130 летателни часа при ресурс от 60 хиляди часа. Разходът му на гориво обаче е голям - почти два пъти над този на "Еърбъс" 320, който се ползва в момента за държавни и футболни нужди.

 

Ако Марешки не е купил самолета, той е щял да бъде предаден за скрап, пише "Преса".

 

През миналата година Марешки реши да започне да издържа и футболния отбор на Локомотив (Пловдив), за което бе убеден лично от от премиера Бойко Борисов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

28 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #28

    Вече съм съгласен с този самолет Премиерът ни да вози Бистришките тигри. Но по-далеч от населените места.

  2. Анонимен
    #27

    Unrelated Story Веднъж се налагало Том Сойер да боядисва ограда. Работил колкото работил, но се изморил от физическия труд. Запретнал ръкави и се отдал на умствен. Сетил се да промоцира боядисването като завидно удоволствие достъпно срещу заплащане. Сетено, казано, сторено, а работата - свършена. The End "Ако Марешки не е купил самолета, той е щял да бъде предаден за скрап, пише "Преса". През миналата година Марешки реши да започне да издържа и футболния отбор на Локомотив (Пловдив), за което бе убеден лично от от премиера Бойко Борисов."

  3. Анонимен
    #26

    ".. Няма нищо скрито, дето да не бъде разкрито." Малко търпение, дами и господа!

  4. Анонимен
    #25

    Едно Веско: Стари вещи купувам... Локомотиви що не са в движение, Янета набутали се сами в девета глуха, самолети за скрап... Ама пък и продавам хапчета дето не стават за пиене!

  5. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #24
  6. Анонимен
    #23

    Биц на деня: Туполев 154 М е изключително солиден и надежден от техническа гледна точка самолет

  7. Анонимен
    #22

    """Ако Марешки не е купил самолета, той е щял да бъде предаден за скрап""" - да не би марешки по този начин да си е платил за нещо?

  8. Анонимен
    #21

    да му е честито на съветското келеме. Господ перде кириз.

  9. Анонимен
    #20

    Пътуването с руски самолети е бързо, удобно и неповторимо. За това си ги ползват само те.

  10. Анонимен
    #19

    Туполев 154 М е изключително солиден и надежден от техническа гледна точка самолет, всеки пилот и ентусиаст може да го потвърди!!! Ангел

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.