Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Неясното състояние на БДЖ "Товарни превози" бави продажбата му

Няма да позволим дружеството да се нареже за скрап, заяви шефът на Агенцията за приватизация

14 коментара
Неясното състояние на БДЖ "Товарни превози" бави продажбата му

Решението за начина на продажба на БДЖ "Товарни превози" и критериите за потенциалните му купувачи може и да се забавят допълнително, стана ясно от думите на изпълнителния директор на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) Емил Караниколов в понеделник.

Все още не знаем какво продаваме, за да определим условията към кандидат-купувачите, но при всички положения БДЖ "Товарни превози" ще бъде приватизирано като работещ бизнес, а не за да бъде нарязано за скрап. Това заяви Караниколов пред Mediapool по повод информация във в. Труд" за проявен интерес към дружеството от Първа инвестиционна банка (ПИБ). Трезорът финансира покупката на "Кремиковци" от дружество на фирмата за скрап "Надин", която хипотетично би имала интерес към нарязване на старите товарни вагони на железницата, за да си осигури допълнително работа.

 

При нас не е идвал нито един инвеститор да се интересува от БДЖ "Товарни превози", това очакваме да стане, след като приемем правния анализ на дружеството и оценката му и се вземе решение за метода за продажба на дружеството с критериите към купувачите, заяви приватизационният шеф. По думите му анализът и оценката на дружеството, които са изготвени от адвокатската кантора "Камбуров", трябва да бъдат приети до 29 февруари, но може и да се наложи удължаване на срока за одобряването на документите от АПСК. Причината е, че агенцията има нужда от допълнителна информация за състоянието на БДЖ "Товарни превози", която ще бъде поискана на среща с ръководството на фирмата във вторник.

 

Така решението за обявяване на приватизацията на компанията, за която принципно е решено да стане чрез конкурс, може да се отложи за март. Въпреки че в счетоводните отчети на БДЖ "Товарни превози" са записани активи за над 300 млн. лв., очакваната цена от продажбата на дружеството не надхвърля 100 млн. лв., по неофициална информация.

 

Все още не са определени критериите, на които трябва да отговорят кандидатите в надпреварата за товарните железопътни превози. Има предложения от транспортното министерство за изисквания към потенциалните купувачи, но преди да решим какво да изискваме от кандидатите, трябва да изясним всички данни за дружеството, допълни Караниколов.

 

Обявените от транспортния министър Ивайло Московски твърде високи изисквания към стратегическите купувачи на БДЖ "Товарни превози" за 500 млн. лв. оборот за последните години породиха съмнения за нагласена процедура в полза на финансовите инвеститори. За тях Московски иска собствен капитал от 25 млн. евро и управление на активи от 1 млрд. евро. Това завъртя името на Корпоративна банка, която държи основните държавни пари, сред кандидатите за държавните жп превози. Мажоритарният собственик на банката Цветан Василев отрече да иска транспортното дружество. Според данни на "Труд" ПИБ е поръчала финансов анализ за състоянието на БДЖ "Товарни превози", но без да уточнява кой и как ще го изготви.

 

ПИБ може да си поръча общ анализ на жп пазара, но освен от БДЖ "Товарни превози" няма откъде другаде да получи информация за състоянието на дружеството, заяви Караниколов. Според него в момента спрягането на всякакви имена (като това на "Дойче бан" и румънски жп оператори, които вече имат свои дружества за товарни превози на българския пазар – бел. ред.), като кандидати за железопътните превози са спекулации. Той каза, че в изискванията към купувачите на дружеството ще са такива, че да може то да продължи да работи на пазара, а не да бъде нарязано за скрап.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #14

    Стачката на железничарите показа ,че бизнесмените които са натоварили стоката си в камиони, ВЕЧЕ не търсят ЖЕПЕ товарни вагони за транспортиране.Това означава още едно разтоварване,пълнене на вагона,задържане на напълнения вагон докато се натрупат вагони за една влакова композиция,транспорт,изпразване и пълнене на камиона отново със стоката.Вече асфалтираните пътища са добри за тежки товари. И Турция предпочита Тировете,а не вагоните.

  2. mitkarudnikova
    #13

    Това с Цветан Василев е поредният компромат от Труд - това вече е ясно на всички. А пък до самото БДЖ - дано да го спасят от сигурният фалит, в който е в момента.

  3. kalina_v
    #12

    Някой очевидно умишлено бави процедурата, тъй като има сериозни апетити да сложи ръка на "Товарни превози", а Цветан Василев и нагласената процедура са просто претекст. Плюс това е съвсем логично изискванията да бъдат високи и да гарантират, че предприятието ще продължи да функционира, а за тази цел трябват пари и сериозни инвестиции.

  4. kehlibarka
    #11

    Защо пък смятате, че точно банка ще вземе БДЖ "Товарни превози"? Според мен купувача ще бъде съвсем различен. Продължавате да спекулирате, че Цветан Василев ще бъде купувач и не мога да си обясня защо.

  5. roman_jordanov
    #10

    Абе хора, що си играете да ползвате жълти източници като вестник Труд - тия само си измислят новини? Аз ще съм много по-щастлив, ако БДЖ остане в български ръце, а не да изнася капитали навън (ако го купи чужда компания). Не знам само защо намесихте Цветан Василев - след като той е отрекъл да има нещо общо с евентуално участие? Това са поредните спекулации на вестник Труд...

  6. fantasia_
    #9

    Естествено, че не банка ще стане собственик на товарни превози. Тя може да осигури капитал за този, който ще изяви готовност да поеме дружеството. Спекулациите в тази насока са уникални, а в медийното пространство умишлено се насаждат омраза към отделни личности и банкови институции, за да ги злепоставят пред обществото. Завистта е страшен порок и не може всички банки да на номер едно. Но стига по тази тема, че взе да втръсва.

  7. Анонимен
    #8

    Банка да стане собственик на БДЖ? Голям смях!

  8. Анонимен
    #7

    Голяма грешка е приватизацията. И какви кандидати само?

  9. DesertSnow
    #6

    аз не виждам нищо лошо че ПИБ е поискала финансов анализ за състоянието на дружеството. Всеки от потенциалните купувачи, КТБ и ПИБ , биха направили всичко възможно да възродят ТП

  10. silvi_milvii
    #5

    Малко всички избързаха да нарочват КТБ и Цветан Василев за нагаждачи и основни купувачи на предприятието, а всъщност какво стана?! Пълна не организация и некомпетентност! Всеки чака някого? Май накрая наиситна ще отиде за скраб единственото печелившо предприятие от структурата на БДЖ? "Мажоритарният собственик на банката Цветан Василев отрече да иска транспортното дружество. Според данни на "Труд" ПИБ е поръчала финансов анализ за състоянието на БДЖ "Товарни превози", но без да уточнява кой и как ще го изготви." Нека не изопачаваме фактите предварително само! Държавата отново не може да изясни критериите си за пустото БДЖ и да не стане твърде късно после за него...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.