Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Обжалва се изборът на строител на метрото до летището

6 коментара
Обжалва се изборът на строител на метрото до летището

Обединение “Метро Конструкциони 2012” обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) търга за строежа на метрото до летище София. Жалбата е подадена в началото на юли, показва справка на сайта на КЗК.

В обединението са фирмите “Хидрострой-П” и италианските “Си МБ Корпоратива Муратори” и “Униеко”. Те кандидатстваха за обособена позиция 3, която обхваща участъка от ул.”Подпоручик Неделчо Бончев” до летището, но не бяха допуснати до отваряне на ценовите оферти. Липсвали цели раздели в документацията им, обясниха от “Метрополитен” тогава.

 

Строителството на оспорвания участък беше спечелено от обединение "Метро Сифер", в което влизат пловдивската "Сиенит" и "Архитекти Серафимови". Те дадоха най-ниска цена от 48.9 млн. лв. за трасето.

 

Останалите две позиции бяха спечелени от обединения с водещи партньори “Станилов” и “Трейс”.

 

“Станилов – Метропроект” ще строи участъка от бул.”Цариградско шосе” до метростанция 20. Обединението спечели търга с цена от 23.4 млн. лв., което е по-малко от половината от прогнозната от 50 млн. лв.

 

Обединение “Метро Дружба”, в което влизат "Трейс груп холд", "Мостконсулт" и "Ар Джи Би", спечелиха изграждането на най-скъпия участък от края на метростанция 20 до ул.”Подпоручик Неделчо Бончев”. Те победиха конкуренцията с цена от 63.6 млн. лв.

 

Към момента все още няма подписани договори с избраните изпълнители. Ще изчакаме решението на КЗК и тогава ще сключим договорите, каза Стоян Братоев, изпълнителен директор на “Метрополитен”. Според него обжалването няма да забави строителството на участъка, което е планирано да започне през есента.

 

Близо 5-километровият участък от бул.”Цариградско шосе” до летището ще е с четири нови метро станции и ще струва около 136 млн. лв. без ДДС. Средствата са по оперативна програма “Транспорт”. Срокът за изпълнение на обекта е 28 месеца.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    Котараците досега мъркаха, ама след откриването на станция Европейски съюз може да останат и без дажбички - ще се обжалва разбира се, стига толкоз с далаверки на дребничко около Стоян Братоев!

    Крайно време е този инж. избран за директор през 1999 г. в разцвета на кръга Мафиянски от Общински съвет начело с бившия комсомолец и седесар Антоан Николов. Оцеля при всякакви цветове на общинския съвет. Благодарение на какво ? На допотопното си ибрикчийство и угодничество за поръчки за фирмички на общинари!

  2. Анонимен
    #5

    №4 е прав за спирането е автобус 284. Този автобус пътуваше поне 25 години и беше бърза връзка на летището с центъра на София. Пътуване с куфари до и от летището с автобус 84 не е лесна работа.

  3. Анонимен
    #4

    Номер 3: "Няма европейска столица, чието летище да няма връзка с метро или влак..." А има ли някакъв европейски град(даже и да не столица) без бърз автобус до летището си? Скоро пътувах с едни чужденци с автобус 84. Голям срам беше! Те знаят, че таксиджиите в София са опасни, и затова тръгнаха с този идиотски бавен автобус. Фандъкова,Борисов и другите продажни общинари махнаха даже и градския автобус 284, за да услужат на таксиджийската мафия! Както и премахнаха всякакъв транспорт за Витоша в услугата на "Витоша-ски"!

  4. Анонимен
    #3

    Виена няма метро до летището си? Приятел, ти май не си ходил във Виена... От Летището на Виена има влак, който от своя страна има поне две общи спирки с линиите на метрото... Няма европейска столица, чието летище да няма връзка с метро или влак...

  5. ultra
    #2
  6. Анонимен
    #1

    Самата идея за метро до летището звучи като идеята за "плавателен канал до София" през 50-те години. Някой сметнал ли е каква ще бъде натовареността на тая линия? Да не би Брюксел или Виена да са по-малки или бедни градове от София, та нямат метро до летищата си?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.