Процедурата за приватизацията на “БДЖ Товарни превози” е официално прекратена, съобщиха от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) ден след като се разбра, че в надпреварата е останал един единствен кандидат – регистрираната на 3 юли офшорка "Дует реълуей България".
Мотивите за решението са липсата на сериозен инвеститорски интерес още в началния етап на конкурса и невъзможността да се осъществи конкурентна процедура за дружеството.
Приватизационната агенция съвместно с транспортното министерство и ръководството на “БДЖ Холдинг” ще направи цялостен анализ и в оптимален срок ще стартира нова процедура за продажба на жп товарните превози, се казва в съобщението на АПСК.
Шефът на “Холдинг БДЖ” Йордан Недев коментира пред Mediapool, че процедурата е прекратена заради липсата на конкуренция, което означава, че държавата не може да се надява и на стотинка над минималната търсена цена – около 100 млн. евро за 100% от капитала на “БДЖ Товарни превози”.
Отказът от приватизацията идва часове след като транспортният министър Ивайло Московски каза, че сделка ще има, ако единственият кандидат отговаря на заложените условия. Това бе позицията и на шефа на приватизационната агенция Емил Караниколов от преди ден, когато се разбра, че от шестимата кандидати закупили тръжна документация само "Дует реълуей България" е подала документи за допуск до квалифицирана информация.
Компанията е дъщерна на кипърската офшорка “Дует Реълуейс Лимитед”. В Търговския регистър компанията е вписана на 11 юли, а капиталът ѝ е 10 лева. Не се знае чии интереси стоят зад офертата на дружеството, а редица публикации в медиите от сряда ги приписват на българо-руския банков тандем – Корпоративна търговска банка – "Внешторгбанк" (ВТБ). ВТБ приватизира миналата година “Булгартабак” и заяви интереса си към покупката на мобилния оператор “Виваком”.
“Дует реълуей България" се представлява от Даниел Дамянов, който обяви пред няколко издания, че зад компанията стои британският инвестиционен фонд Duet Grоup. Офисът му е в Лондон, има представителства и на много други места. Фондът отговаря на всички изисквания в процедурата, каза Дамянов.
Документи за участие в процедурата за приватизация на жп дружеството купиха други петима кандидати – трима адвокати, румънската "Груп Феровиар Ромън" (собственик на частната "Българска железопътна компания") и чешката "Адвансд уърлд транспорт", която развива железопътна транспортна дейност.
Най-вероятно транспортните дружества, които спадат към стратегическите инвеститори, са се отказали от сделката заради заложените високи критерии. Те са да имат по 400 млн. евро оборот за всяка от последните три години и да са работили в сектора на жп транспорта поне 10 години. Изискването за оборот на купувача надхвърля пет пъти този на оборота на продаваната компания. За финансовите кандидати условията бяха едно към едно на тези, поставени за "Булгартабак": управлявани активи над 1 млрд. евро и собствен капитал поне 20 млн. евро.
Проваленият първи опит за продажба на БДЖ Товарни превози отлага във времето и решаването на тежките финансови проблеми на железницата, която е в технически фалит. “Холдинг БДЖ” се надяваше с парите от приватизация да покрие условията на Европейската комисия за отпускането на спасителен заем, а те са компанията да разполага с половината сума като самоучастие във финансирането на реформите. В последните дни ситуацията за БДЖ се влоши драматично след като финансовото министерство спря държавната субсидия за превозвача – около 13 млн. лева месечно. Причината е необслужван заем от Световната банка от 1995 г., заради което институцията е активирала държавната гаранция по кредита.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
11 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
i tuk prozira predatelstvo i gigantska korupcionna shema. no taka e pri kriminalni kato moskovski, vladimorov, jurov. dobre che nedev si podade ostavkata.
Абе 9, нима смяташ за нормално да си продадеш товарните превози на фирма с 10 лв. уставен капитал?!? Медиите били виновни... То читава фирма не иска изобщо да стъпи в тази мръсна корумпирана безнадеждна територия, теб върлото чувство на медиите ти пречи...
"Не се знае чии интереси стоят зад офертата на дружеството, а редица публикации в медиите от сряда ги приписват на българо-руския банков тандем – Корпоративна търговска банка – "Внешторгбанк" (ВТБ). " Да не се знае, и не разбирам върлото чувство на медиите, че зад всяка финансова сделка стои само това име и тази банка. Но никога не го го знаят със сигурност и не могат да го потвърдят. Това е пълна загуба на читателско време и доста спекулативна лъжа.
В политически нестабилна страна никакъв сериозен и стратегически инвеститор няма да дойде!А България е нестабилна ,въпреки празните приказки на някои.Няма сигурност,не си защитен,няма стабилна и функционираща съдебна система.Идват в повечето случаи направо съмнителни уж инвеститори.Да се сърдим на самите нас!
Трябва възможно най-бързо да направят нова процедура,която да е по-благоприятна за инвеститорите,защото колкото повече се забави приватизацията на Товарните превози,толкова по зе за тях,както и за Пътническите,които имат нужда от тези пари,които държавата ще вземе от приватизацията.Товарни превози имат много задължения,освен това конкурентните им частни жп превозвачи постоянно им крадат клиентите с по-изгони условия и ако не я приватизират навреме,може да се наложи след време да я ликвидират и много хора да останат на улицата без работа.
Тоя Московски, защо не отиде да си управлява шивачките в Монтана? Супер некадърен министър, но фен на тигрите!
КТБ-ВТБ е като фантомът в операта - някои хора толкова се страхуват от него, че го сезират навсякъде. Някои от останалите петима кандидати за товарните превози, които бяха в "сянка" и бяха представлявани от своите адвокати също бяха нарочени за поставени лица на родната корпоративна банка. Навлизайки по-надълбоко в теорията на конспирациите можем да заключим, че българо-руският банков тандем се състезава със себе си от името на няколко офшорки... Сори, ама това звучи несериозно!
A izgoniha horata si na ulicata kato mrasni kucheta,a sega ne mogat da ia prodadat,sram ipozor za takiva upravnici na BDJ.Ne moje ikonomist koito nishto ne razbira ot jeleznica da ia upravliava,tova da ne mu e niakoi investicionen fond ili fondovata borsa.Tuk stava na vapros za strategicheski otrasal na ikonomikata na Balgaria i za specialisti gradeni s godini a ne za niakolko meseca-a te gi izgoniha.
...Компанията е дъщерна на кипърската офшорка “Дует Реълуейс Лимитед”. В Търговския регистър компанията е вписана на 11 юли, а капиталът й е 10 лева. Не се знае чии интереси стоят зад офертата на дружеството... Ех, тази компанийка със сигурност щеше да е приватизира и Товарните и Пътническите превози на БДЖ, ако бяхме във времето на другаря Станишев...
Ето защо БДЖ е в технически и мениджърски фалит:
http://www.news359.bg/2012/07/12/saobshtenie-otnosno-koruptsiyata-v-bdzh/
Съобщение относно корупцията в БДЖ
12.07.2012 23:19 0
Автор: Бисер Иванов
Уважаеми дами и господа, обръщаме се към Вас като стожери на гласността и законността. Искаме да Ви уведомим за безцеремонните корупционни действия и конфликт на интереси от страна на управителите на БДЖ товарни превози Пламен Джуров и Ивайло Иванов. Молим Ви час по-скоро да уведомите министър-председателя …
/но не министъра на транспорта, защото той прекрасно знае всичко/ за безобразията на двамата управители.
1. Попитайте го защо българската общественост не е информирана, че от няколко месеца тече разследване на ДАНС и криминална полиция срещу двамата управители за корупция, за източване на ДДС и за източване на държавния резерв от гориво?
2. Защо управителите не са отстранени докато тече разследването, а същевременно те трескаво заличават и унищожават уличаващи ги документи и уволняват служители, притежаващи уличаваща ги информация.
3. Какво наложи това, че двамата управители прогониха двата най-големи клиента-Лукойл и Порт Бургас и по този начин драстично свалиха цената на предприятието за предстоящата приватизация? В момента управителите правят всичко възможно да прогонят и друг голям клиент – ОМВ. Така те саботират продажбата на БДЖ товарни превози.
4. Защо управителите доведоха до над 7 милиона загуби за предприятието за първите 6 месеца на годината?
5. Защо управителите съзнателно не предприемат действия за събиране на вземанията от клиенти, които от началото на годината вече са за над 2 милиона? Като най-големите длъжници са Каолин и мините на Христо Ковачки.
6. Защо управителите масово правят процедури за доставки и услуги до 10 хил. лева с 3 оферти, 2 от които са фиктивни? Да се направят насрещни проверки на всяка от тези 2 фиктивни оферти от фирми. Лесно е да се установи, че само от тези малки обществени поръчки, Джуров и Иванов си докарват по около 20 000 лева на месец. Във фирмата двамата управители са известни с прякора „КОРУМПЕТАТА“.
7. Защо монтираните на локомотивите джипиеси за над няколкостони хиляди лева са напълно безполезни и защо не се провери тази сделка? Големите кражби на гориво продължават.
8. Защо управителите се изживяват като наказателна бригада и вместо да управляват, те ходят лично да правят показни и напълно безполезни акции за лов на крадци? По този начин се опитват да отклонят общественото внимание от истинските проблеми на БДЖ.
9. Знае ли министър-председателя колко случаи на самоубийства, смъртни случаи от инфаркти, инсулти и страхови неврози вече има в БДЖ? Не си ли дава сметка, че БДЖ става българския аналог на Франс Телеком поради царящия страх и ужас в момента? Джуров и Иванов ежедневно уволняват неудобни на тях хора и назначават нови, верни на тях служители. Психологическият тормоз от страна на управителите над служителите в централата е ежедневен. Вече има заведени няколко съдебни иска за психологически тормоз на работното място срещу Пламен Джуров.
10. Защо след като разбиха и разделиха стотици семейства управителите назначават цели семейни кланове, приближени на тях? Не е ло това страшен конфликт на интереси? Най-фрапиращия случай е назначаването на баща, син и дъщеря, които са лични бодигард, шофьор и преводач на корумпето Джуров.
11. Изпълнителния директор Йордан Недев отдавна иска да уволни двамата управители поради некадърност и данни за корупция, но над тях има чадър. Управителят Пламен Джуров е психически неуравновесен и почти ежедневно крещи по коридорите и заплашва служителите с физическа саморазправа. Стигна се дори сбиване между Джуров и Недев – това е позорно.
12. Защо министър-председателят не изпрати независим международен одитор,
който да направи независим одит на законосъобразността и целесъобразността на действията на управителите, които трябва да защитават интересите на държавата и този одит да установи дали са на лице конфликт на интереси, безстопанственост и корупционни действия. Или поне да изпрати Сметна палата или БОРКОР – далаверите в товарни превози са много по-големи от тези в пътнически превози. /news359