Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София дава рекордните 4 млн. лева за ремонт на 2 км улица

Всички големи в пътния бранш наддават за отсечката от бул.”Мария Лиуза”

52 коментара
София дава рекордните 4 млн. лева за ремонт на 2 км улица

София ще даде рекордните 4 милиона лева за ремонта на 2.3 км от бул.”Мария Луиза” от надлез “Надежда” до Лъвов мост. Това става ясно от регистъра на обществените поръчки. Това прави близо 2 млн. лв. за километър.

Цената е четири пъти по-висока от тази, която дава държавата за основен ремонт на второкласни и третокласни републикански пътища – средно по 500 хил. лв. на километър. За сравнение строежът на един километър магистрала струва в момента средно около 2.2 млн./евро. Цените са взети от търговете на агенция “Пътна инфраструктура” по оперативните програми.

Причината за рекордната цена е, че освен ремонт на улицата ще се направи и велоалея от 2300 метра. Предвиден е и ремонт на тротоарите с цветен унипаваж с дебелина 6 см. Ще се направи и озеленяване с трева и храсти.

Освен това бъдещият изпълнител трябва да работи, без да се спира движението по булеварда. За целта трябва да разработи проект за временна организация на движението по време на строителството. Планирано е ремонтът да продължи три месеца.

Неясно остава защо ремонтът не се направи досега, след като и в момента част от участъкът е затворен за движение.

Високата цена привлече най-големите пътни компании. Общо седем фирми се включиха в апетитната надпревара. Това са “ГБС Инфраструктурно строителство” на Симеон Пешов, “ПСТ Холдинг” на Васил Божков, “Трейс груп холд” на Николай Михайлов, “Пътища и съоръжения” на Цоло Вутов, “Джи Пи груп”, зад която стои бащата на Валентин Златев, “СК 13 – Пътстрой” на Николай Таков. Единственият чужд участник, осмелил се да наруши българската хегемония, е австрийската “Щрабаг”.

Най-ниската цена е основният критерий за избор на изпълнителят.

Средствата за скъпия ремонт идват от общинската фирма “Метрополитен”, която е възложител на ремонта и в този участък се изгражда вторият лъч от столичното метро.

Пътното строителство в София бие всички рекорди. Най-скъпият пътен строеж в държавата е околовръстното на столицата. Първите четири километра от трасето струваха на държавата по над 20 млн. лв./км, а сегашните, които се строят, вече гонят 25 млн. лв./км.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

52 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #52

    Лили, Лили, че не правиш разлика между индикативна стойност по обществената поръчка в регистъра, където си я погледнала и между спечелена поръчка и офертата по нея, е ясно отвсякъде, ама защо и тия дето те преписват преписват като папагали. Айде толкова време си в София - вземи се ограмоти малко, че излагаш Медияпул

  2. Анонимен
    #51

    Ами добре! Нека не се пести популистки! Знаете - евтиното винаги излиза скъпо! Но да има безмилостен контрол на качеството! Да не стане както обикновено - да опапаме парите и друм!

  3. Анонимен
    #50

    "Строително-монтажните дейности включват разваляне на съществуващите настилки, изграждане на нови асфалтобетонови настилки и тротоари от цветен унипаваж с дебелина 6 см, тротоарни бордюри с дължина 2.3 км, оформяне на зелени площи с трева и храсти, изграждане на велоалея - 2.3 км, изпълнение на проект за постоянна организация на движение и реконструкция на светофарни уредби на основата на разработени технически проекти." Широчината на второкласните и третокласните пътище е 7 метра, с ниска товароносимост. Широчината на бул.Мария Луиза и минимум 30 метра. Няма никакво място за сравнение. Много неграмотна статия!

  4. Анонимен
    #49

    Заслужава си! Очакваме резултата с нетърпение.

  5. Анонимен
    #48

    СО няма да приемат по- висока цена, ако това не е обосновано!

  6. Анонимен
    #47

    Проектът е доста мащабен, това е причината.

  7. Анонимен
    #46

    Кой все още си мисли, че Щрайбаг е "австрийска" компания? За Дерипаска не сте и чували? И тия са от същото котило. Нищо ново под Слънцето!

  8. Анонимен
    #45

    Тъпият провинциалист с лоясъл мозък да си гази калта и да не се занимава с проблемите на София.

  9. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #44
  10. Анонимен
    #43

    Е сега остава да спечели Щрабаг,направо ще повярвам в честно провден конкурс

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.