Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Фирма от ПИБ-империята доставя два правителствени самолета на старо

15 коментара
Фирма от ПИБ-империята доставя два правителствени самолета на старо

Транспортното министерство избра българската фирма "Би Ейч Еър" пред две чужди за доставка на два самолета втора употреба за нуждите на правителствения Авиоотряд 28. Компанията е предпочетена в международен конкурс, на който са се явили гръцката "Гален авиейшън енд инвестмънт лимитид" и американската "Авиейшън адвайзърс интернешънъл инк". Сумата, която правителството отпуска за "новите" самолети е 80 млн. долара без ДДС.

Справка във фирмените регистри сочи, че "Би Ейч Еър" ООД е собственост на "Балкан Холидейз Сървиз" и регистрираната в Кипър "Вилкания Лимитед". "Балкан Холидейз" се управлява от Радка Минева, член на Управителния съвет на Първа Инвестиционна Банка (ПИБ) и съпруга на Цеко Минев, собственик на 31.83% от акциите на ПИБ. През годините, чрез участие в управата на различни фирми ("Пирин Турист", например, собственик на "Хемус Ер" преди "Химимпорт" и сегашен акционер в "Юлен", концесиорнер на ски зона Банско) и съдружие с други, Минев и съдружникът му Ивайло Мутафчиев успяха да напазаруват хотели, туроператори, авиокомпания и да създадат империята на ПИБ.

След отваряне на офертите на тримата кандидати за доставка на летателните машини, тръжната комисия към МТ решава да отстрани от конкурса  "Авиейшън адвайзърс интернешънъл инк". Мотивите са, че ценовата оферта по всяка от позициите не е разработена по образец, съдържащ се в документацията за участие. Освен това фирмата е предложила цялата сума за машините да бъде платена еднократно, като първа вноска, което не съответства на изискванията на възложителя – транспортното министерство. Оттам са поставили условие за наличието на лизингова схема, по която да стане сделката.

Офертата на "Би Ейч Еър" ООД предвижда доставката на два самолета Еърбъс А319 – 112, произведени през юни 2007 г.

Процедурата продължава с изчакването на определения от закона срок за обжалване от страна на участниците, след което предстои сключването на договор за възлагането и изпълнението на поръчките. Според информация на "Дневник", американците са твърдо решени да обжалват процедурата в Комисията за защита на конкуренцията и Върховния административен съд, тъй като тя е била "предопределена".

Проблемът с правителствените самолети стана публичен по време на визитата на президента Георги Първанов в Мексико в края на януари т.г.. Визитата се провали, защото правителственият ТУ-154 аварира на Азорските острови, където беше спрял да зареди с гориво. При излитането на самолета предният колесник отказа да се прибере. Тогава министърът на транспорта Петър Мутафчиев уточни, че има предвидени средства в бюджета за 2008 година за закупуване на нови правителствени самолети, но те ще влязат в експлоатация през 2009 година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ЧР
    #16

    Какво искат да ми втълпят медиапул с тази статия? Участва ли са хората спечелили са - това е бизнес! Медиапул знае ли, че BH е авиокомпания и може би е единствената такава в БГ, която има 4 нови самолета Airbus A320? Тук е по-интересно защо на правитеслвтото са му нужни два самолета и защо трябва да са втора ръка, нима един нов самолет не може да свърши работа?Народ втора ръка, правителство втора ръка, самолети втора ръка, с това разбирани си оставеме во веки веков в ориенталското блато. А собственика

  2. безпартиен
    #15

    Рационалния минимум от среднокомфортни , напълно изправни машини, е ПОНЕ две годни едновременно. Не се пеняви. Иначе самата държава никога няма да откине да излезе сама от ремонтния хангара на "прехода".

  3. vaims
    #14

    vprochem cenata na edro (20 samoleta zakupeni ot easyjet) na edin nov airbus 319 e okolo 50 mln evro

  4. ex bulgarian military
    #13

    НАРОДА ЩЕ СЕ МОЛИ ПРИ ПЪРВИЯ ПОЛЕТ НА ГОЦЕ САМОЛЕТА ДА ПАДНЕ

  5. ex bulgarian military
    #12

    НАРОДА ЩЕ СЕ МОЛИ ПРИ ПЪРВИЯ ПОЛЕТ НА ГОЦЕ САМОЛЕТА ДА ПАДНЕ

  6. ex bulgarian military
    #11

    НАРОДА ЩЕ СЕ МОЛИ ПРИ ПЪРВИЯ ПОЛЕТ НА ГОЦЕ САМОЛЕТА ДА ПАДНЕ

  7. От Драгалевци
    #10

    не в УС на банката

  8. КОСТА
    #9

    Чисто нов бизнес самолет като Фалкон -а не го ли бройм вече.Че той е по -скъп и от двата таралясника взети заедно.Сигурно обаче е малък за плеядата верни журналисти и интелектуалци, следващи Гоце от Мексико до китай

  9. Нерон Велики
    #8

    80 милиона долара народна пара, от тех 10-20 откраднати от червените бизнесменчета! ама 25 милиона лева за Кремиковци нема, ЕМИ НЕМА! БеКаПе форевър! Да го духат бедните!

  10. blackwater security
    #7

    българския народ ще бъде безкрайно щастлив ако самолета падне сега в АТЛАНТИКА примерно аз 3 дни ще празнувам

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.