Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Цеко Минев купи пътния бизнес на Васил Божков

В бранша говорят за сделка "по принуда", срещу обещанието на Борисов "Юлен" да построи втори лифт над Банско

29 коментара
Недовършеният участък от магистрала "Тракия" към средата на април 2013

Офшорни компании, зад които стои един от собствениците на “Първа инвестиционна банка“ (ПИБ) Цеко Минев, са изкупили пътния бизнес на Васил Божков. Това съобщиха няколко източника от пътния бранш пред Mediapool. Минев е вторият банкер след мажоритарния собственик на Корпоративна търговска банка (КТБ) Цветан Василев, който навлиза в този бизнес.

Разликата, според запознати е, че той не го прави доброволно. В пътния бранш неофициално се коментира, че Цеко Минев, който е свързан с концесионера на ски съоръженията на Банско, е бил принуден да купи почти фалиралите пътни компании на Божков срещу обещанието да му бъде разрешено да построи втора кабинкова линия в Пирин. Бившият премиер Бойко Борисов не веднъж е заявявал, че подкрепя строителството на втората кабинка.

Сделката

Сделката е станала в края на март чрез отпуснатия заем от 40 млн. лв.от ПИБ на “ПСТ Холдинг”. Оборотните пари бяха нужни, за да продължи закъсалото строителство на последния участък от магистрала “Тракия”. Заемът обаче не е отпуснат на “ПСТ Холдинг”, а на новите ѝ собственици, разказаха запознати със сделката пред Mediapool. Това е видно и от справка в Търговския регистър, където няма отбелязан заем обезпечен от “ПСТ Холдинг”.

“Господин Божков и фирмите, в които той е мажоритарен акционер, нямат абсолютно никакво участие в “ПСТ холдинг”. Причината за това е продажбата на дяловете на г-н Божков и компаниите му на нов собственик”, се казва в официалното изявление на “Нове холдинг”. “Относно евентуални въпроси за собствеността на “ПСТ холдинг”, “Мостстрой” и “Холдинг Пътища” запазваме правото си да не коментираме търговски взаимоотношения към момента”, допълват от компанията на Васил Божков.

“Нямам нищо общо с тази сделка. Аз съм един обикновен акционер в ПИБ, който веднъж годишно участва в общото събрание на банката”, каза Цеко Минев пред Mediapool и отказа повече коментар.

Вписването на новите собственици все още не е факт, както е видно от Търговския регистър. За сметка на това обаче със задна дата е напуснал целият директорски борд с изключение на Иван Иванов, който все още представлява дружеството. Вписването за излизането от борда на директорите на четирима души, свързани с Васил Божков, е станало в периода 22 март – 16 април 2013 г., като в същото време подадените от тях декларации носят дати от 10 август до 17 септември 2012 г., показват качените документи в Търговския регистър.

Според пътни инженери Цеко Минев вече е предлагал на няколко от имената в бранша да поемат управлението на пътния холдинг и да довършат двата големи обекта – магистралните отсечки на “Тракия” и “Марица”. Към момента обаче все още никой не е приел офертата.

Служебният премиер: Договорът за “Марица” няма да се разваля

Добрата новина за новите собственици е, че засега няма взето политическо решение за прекратяване на договора за отсечката от Димитровград до Харманли на магистрала “Марица”, коментира служебният премиер Марин Райков пред Mediapool. Думите му потвърди и транспортният министър Кристиан Кръстев.

Той уточни пред Mediapool, че въпросът със строителството на магистралите е бил обсъждан в четвъртък сутринта заедно с министъра по еврофондовете Илияна Цанова.

Преди два дни председателят на управителния съвет на пътната агенция Лазар Лазаров се закани договорът с изпълнителя на отсечката от “Марица” да бъде прекратен, ако компанията не се мобилизира и строителството не започне до две седмици.

Участъкът от Димитровград до Харманли се строи от обединение между австрийската компания “Порр” и “ПСТ холдинг”. На обекта не се работи от лятото на миналата година, а подизпълнители, т.нар. фирми за доставка на услуги, на два пъти се вдигаха на протест заради неплатени задължения от страна на “ПСТ Холдинг”.

Съгласно сключения договор срокът за изграждане на магистралния участък е август 2013 г., но това няма как да се случи.

Транспортният министър: През юни пускаме магистрала “Тракия”

Другият голям обект на “ПСТ Холдинг” е последният участък от магистрала “Тракия” - от Зимница до Карнобат. Той ще бъде пуснат през юни, каза транспортният министър Кристиан Кръстев пред Mediapool в четвъртък.

Участъкът се строи от българско обединение с водещ партньор “Холдинг Пътища”. При последната проверка на 14 април вицепремиерът и министър на регионалното развитие Екатерина Захариева обяви, че пускът на магистралата се отлага за 30 юни и поиска четворно увеличаване на усилията и техниката.

Според Кристиан Кръстев на обекта вече се работи на три смени и отсечката ще бъде готова през юни, въпреки че на места все още няма асфалт.

Завещанието

От 2012 г. насам, когато започнаха драмите със строителството на магистралите, “ПСТ Холдинг” играе на всички големи търгове, но няма спечелена поръчка.

През миналата година спечели два договора свързани с Програмата за развитие на селските райони. Единият беше воден проект в Кочериново за 10 млн. лв., а другият за ремонт на около 20 км пътища в община Чупрене, Видинско. Компании свързани с холдинга работят и по ремонта на прохода Петрохан.

Компанията отговаря за поддържането на част от улиците в София и на около една трета от републиканските пътища.

“ПСТ Холдинг” е приключил 2011 г. с печалба от 2.16 млн. лв. при оборот от близо 108 млн. лв., става ясно от финансовия отчет на дружеството. Година по-рано нетните приходи от продажби на “ПСТ Холдинг” са били малко над 29 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

29 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #29
  2. Анонимен
    #28

    Мафиотите от нищо не разбират!Единственото им спасение е,като са се впили в държавните и европейски средства чрез т.н.уж обществени поръчки и търгове.Спасението от тях е само едно-да бъдат отрязани и тогава ще гледате пълен цирк-умират прави.За да стане това,начело на държавата трябва да е куражлия човек и направо безстрашен.И да се извърши пълна лустрация на целия обществен живот-т.е.сферите,които ползват публични средства.

  3. Анонимен
    #27

    Какво тук значи някакво подслушване! Бизнесът си е бизнес. Сделките не спират!

  4. Анонимен
    #26

    Медиапул, как може да сете толкова зле. След като открадна стотина молиона от ОББ сега и още стотина ПИБ. Голям мошеник се оказа Васил Божков. Май ще го гръмнат скоро.

  5. Анонимен
    #25

    До 21: Моля те изпрати снимка как се смееш (или по-скоро как се зъбиш!)

  6. Анонимен
    #24

    Може би трябва да се ннаправи една "Грамада" от камъни и който хвърли да вика: "Проклет да е Цеко!"

  7. Анонимен
    #23

    АЙДЕ ЧЕСТИТО,ВСИЧКИ ПОДИЗПЪЛНИТЕЛИ ПИХА ПО ЕДНА СТУДЕНА ВОДА,ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ

  8. Анонимен
    #22

    22 - важното е да се стропи и да се върви напред. само с плюене не става

  9. Анонимен
    #21

    до 19 - поръчковият блогър комунист член на ДС Инджев ли ми цитираш. разсмя ме:))))

  10. Анонимен
    #20

    Пак съм 3. Новината си е страхотна за строителния бранш. Няма нормален пътищар, проектант, строителен ръководител, че до общ работник, който да не знае що злини нанесе с практиките си Божков на този бранш. То не бе изнудване за ниски цени, не бяха некачествени обекти, не бяха изоставени обекти, не бяха дела за неустойки. Този човек никога не е искал да създава. Искаше просто да смуче. Но правилата се промениха и най-сетне разбра, че при сегашната ситуация няма как да се краде от магистралите. Защо?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.