Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"България - слънчогледи, жита, по средата магистрала”

123 коментара
"България - слънчогледи, жита, по средата магистрала”

"Така ми се иска да изглежда България - слънчогледи, жита, по средата магистрала”. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов в неделя, когато заедно с президентът Росен Плевнелиев, еврокомисаря за регионалната политика Йоханес Хан и министри прерязаха заедно лентата на Лот 2 на автомагистрала "Тракия" и откриха за движение нови 32 километра.

"Отсечката на смъртта" остава в историята, от днес започва да се пише друга история, защото се изпълнява заветната мечта на българите за добрите пътища, каза пък президентът Плевналиев.

"Строителството на магистрали е национален приоритет", подчерта президентът и припомни, че на обекта са работили почти 6000 души и това е най-големият инфраструктурен проект в последните години в България. "За по-малко от 3 години са построени 117 км, като е работено в срок и е спазен бюджетът на обекта. Това е доказателство за професионализма на българите и потенциала, с който разполага страната ни", каза Росен Плевнелиев.

Нека другите говорят, а ние да показваме това, което сме свършили, заяви премиерът и посочи, че по оперативната програма "Транспорт" "са договорирани 95 на сто от средствата, а над 30 на сто усвоени".

В неделя сутрин Борисов е инспектирал и строителството на следващия лот от магистралата от Нова Загора до Ямбол, след което обяви, че той ще бъде открит също предсрочно – до 12 дни. Пускането в експлоатация на тази отсечка се забави, тъй като поради некачествено строителство се наложи подмяната на асфалта на 17 км от трасето, обясни Борисов.

Той изрази задоволство от пътуването си от Стара Загора до Ямбол, където е наблюдавал край магистралата комбайни, които жънат слънчогледи.

Министърът на регионалната политика и благоустройството Лиляна Павлова пък подчерта, че днес беше пусната първата в новата история на България магистрала с разрешение за ползване, издадено пет дни предварително.

Новата отсечка, с дължина 31,8 км, свързва Стара Загора и Нова Загора. В нея са инвестирани 137,868 млн. лева, а изпълнител на строежа е обединението "Магистрали Трейс".

По-късно цялата група официални лица откри и жп-отсечката Крумово - Димитровград.

Ако до днес стоките от Азия до Европа се движиха в този участък с 50 км/час, от утре те ще се движат със 160 км/час, каза президентът Плевнелиев в приветствието си. По думите му това е показателно за една държава, която знае какво прави, която работи и разбира, че модерната инфраструктура и работещите институции са в основата на успеха. Тези резултати, според Плевнелиев показват, "че нещо дълбоко се е променило в нашата държава".

За да се модернизира една държава, трябва да се направят инвестиции - да се обучат хора, да се инвестира в малките и в средните предприятия и в инфраструктурата, каза еврокомисарят Хан. Според него през последните няколко години българското правителство е успяло да увеличи темповете за усвояване на европейското финансиране. За разлика от други случаи, тук говорим за действително изпълнение на практика, а не само за неща, написани на хартия, отбеляза Йоханес Хан. Той добави, че в следващата финансова рамка - за периода 2014-2020 година, ще има предвиден достатъчен бюджет за продължаване на този проект.

"Специално искам да отбележа, че когато нашето правителство дойде на власт, европарите бяха спрени, а усвояeмостта им беше под един процент", каза премиерът. Доживяхме деня, когато еврокомисарят по регионалното развитие "не говори за фирмите на батко и братко, заради които ни спряха парите", допълни Борисов.

Общо 67 километра ж.п.-линия е реконструирана и частично удвоена между Пловдив и Димитровград.Официалната делегация, която е преминала по маршрута с електрическа мотриса "Дезиро", е пътувала със 140 километра в час, тъй като това е максималната скорост за този тип мотриси.

Обектът Пловдив-Димитровград е част от проекта "Реконструкция и електрификация на ж.п.-линия Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граница". Финансирането по него е мостово /преходно/ по програмите ИСПА и "Транспорт". С осъществяването на проекта се повишава скоростта по железопътната линия до 160 км/ч за пътнически влакове, 200 км/ч - за влакове с накланящи се кошове, и 120 км/ч - за товарни влакове. Изградени са нова контактна мрежа, тягови подстанции, системи за сигнализация, телекомуникации и радиоуправление - съоръжения, които позволяват бъдещо удвояване на цялата линия.

Строителните работи са разделени на три договора за проектиране и строителство - от Крумово до Първомай, от Първомай до Димитровград и Системи за сигнализация и телекомуникации.

Останалите отсечки от направлението Пловдив - Свиленград - турска граница се строят със средства по ОП "Транспорт". Очаква се до края на годината да бъде завършена отсечката Свиленград - турска граница. Частта Димитровград - Свиленград е разделена на два лота, като вече има избрани изпълнители, които трябва през лятото да започнат работа.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

123 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #123

    Президент, премиер и еврокомисар откриха 32 км от "Тракия” и жп линията Пловдив-Димитровград "България - слънчогледи, жита, по средата магистрала” а на магистралата Бойко - реже лента...

  2. Анонимен
    #122

    Драги зрители, горещо препоръчвам сериала "Избягай при Кунева". Динамика, неочаквани обрати и изненадващ актьорски състав. Не ги знам кои са режисьор,сценарист,композитор,художествен ръководител, обаче ташака е пълен.

  3. Анонимен
    #121

    Уважаеми зрители,гледахте поредният епизод на новата версия на сериала"На всеки километър".Режисьор,сценарист,композитор,художествен ръководител,филмов критик,изпълнител на главна мъжка и женска роля-БОЙКО БОРИСОВ.Поддържаща роля и комични ефекти-РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ.Старши джандар и началник на отдела за подслушване на врага-ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ.Пиротехник-АНЬО АНГЕЛОВ.Главен шумкар и горски апаш-МИРОСЛАВ НАЙДЕНОВ.Готвач на отряда-ИСКРА ФИДИСОВА(по време на великите пости ролята се поема от майстора на постната пица СИМЕОН ДЯНКОВ).Филмът е заснет в студио за трагико-комични сериали и театрални постановки"ГЕРБ".Всяка прилика с действителни лица и събития е случайна.

  4. Анонимен
    #120

    ББ ще направи производителите на лентички с българския трикольор, както и вносителите на ножици, мощна икономическа сила, само в рамките на един мандат.

  5. Анонимен
    #119

    117 и 118-прав си.От такива говеда като тебе не стават европейци.И научи правописа.

  6. Анонимен
    #118

    Мачкай ги Бойко , режи ленти , ако трябва и глави , докато увтат , от говеда европейци стават ли , чети им коментарите , сган ............

  7. Анонимен
    #117

    Има още два лота за откриване от по 30 киометра. От злоба и простотия някой да не вземе да пукне! Пазете си силите и най-вече творческите възможности. Да не вземе да изпишете всички възможни простотии и глупости сега и да не остане за после!

  8. Анонимен
    #116

    Б.Б. е нашият новоизлюпен поет! Блаво, Б.Б.! Само една корекция,допълни: "Слънчогледи, жита, магистрала, а отгоре им грея Аз - Пожарникарят Слънце!"

  9. Анонимен
    #115

    Ама хайде стига толкова. Имаме си работа всички. Писна ми да чета и да реагирам възмутено, па и да търся комичен ключ за простотията и лакомията. Съобщете кога ще ги гътаме. По-добре ужасен край отколкото ужас без край. Ужасен край е невъзможен, докато сме в Европа. Нима избрахме ужас без край??

  10. Анонимен
    #114

    #105 Колкото осъдихме Симо-цара, толкова ще осъдим и Боко-борсука. Генералът затова панически събира пари, защото ще трябва да се откупва, когато падне от власт. Ще си поиска всеки, за когото се сетиш - от главния прокурор през олигархичните групировки та до мокрите групи. Може би затова Тройната коалиция вкара на изпроводяк членове в незнам койси закон - да няма със задна дата подсъдност за политическите действия на кое да е правителство. Така всъщност спестяват огромни пари на данъкоплатците, които иначе отиват за подкупи, за спасяване от закона и затвора. Ама Боко на закони не вярва. Нали сам ги поръчва, та си знае колко струва един закон.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.