Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Чакат се трима-четирима кандидати за "БДЖ Товарни превози"

15 коментара
Сн. БГНЕС

Занижените критерии в приватизационната процедура за "БДЖ Товарни превози" ще осигурят минимум трима – четирима кандидати, обяви Емил Караниколов, шеф на приватизационната агенция, пред БНР в неделя.

"Консултантите ни дадоха профили на потенциални инвеститори за стратегически инвеститори с обороти годишни между 100 и 150 милиона евро. Напомням, че първите процедури бяха стартирани на 400 милиона евро за годишен оборот. От тази гледна точка имаха предписания за опита да не е десет години, а пет години", обясни Караниколов.

 

Новите критерии за стратегически инвеститор са да има 100 милиона оборот за всяка от трите години – общо 300, както и 5-годишен опит. "А за финансовите инвеститори първата процедура беше стартирана на един милиард оборот, което за големи финансови инвеститори не е много. В момента е занижена на 400 милиона евро годишно за всяка от трите години", каза още шефа на Агенцията по приватизация.

 

По информацията на Mediapool ведомството очаква да получи минимум 100 млн. лв. за железопътния товарен превозвач, като бъдещият му собственик ще трябва да плати и задълженията на дружеството, които вече възлизат на над 114 млн. лв. Първата оценка на стопирания конкурс беше за 200 млн. лв. плюс задължения от 104 млн. лв.

 

До поправителния за продажбата на “БДЖ – Товарни превози” се стигна, след като при първия опит, въпреки закупените документи за участие от трима адвокати, румънската "Груп Феровиар Ромън" (собственик на частната "Българска железопътна компания") и чешката "Адвансд уърлд транспорт", документи подаде единствено регистрираното малко преди процедурата дружество "Дует реълуей България". Според търговския регистър то е собственост на компания, регистрирана в Кипър. Според публикации в медиите обаче зад него стоят собственика на Корпоративна търговска банка Цветан Василев и руската “ВТБ Капитал”. Това принуди АПСК да спре процедурата.

 

Караниколов обясни, че пазарният дял на "БДЖ Товарни превози" е намалял след влизането на частни компании в сектора, но това е нормално и не е следствие на лош мениджмънт.

 

"Другото, което е – социалният елемент. Знаете, държавните дружества са длъжни да го запазят, тъй като и самото общество така е свикнало. А от тази гледна точка затова много важно е за това дружество и това, което агенцията е заложила, задължително инвестиция в срок от три години минимум 50 милиона лева", каза Караниколов.

 

Така дружеството ще остане конкурентноспособно в условията на либерализиран пазар.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #15

    Нека а да се приватизира, но за да заработи машината ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ трябва да свалим товара "АДМИНИСТРАЦИЯ". Знаете ли колко лежаща маса има които само ЛАПАТ затова БДЖ е на този хал. БЪДЕЩИ купувачи на БДЖ помислете си!

  2. Анонимен
    #14

    На някои хора определени компании много им бъркат в здравето...

  3. Анонимен
    #13

    Едни медии цитират публикации на други медии и това трябва да мине за свободна и достоверна журналистика ли?

  4. Анонимен
    #12

    нека има кандидати, нека, това там хептен затъна , но с изклюние на кипърците всички други не бяha ok

  5. Анонимен
    #11

    Нека бе, колкото повече кандидати, толкова по-добро състезание и конкурентни - по-високи цени ще получи държавата като оферта за БДЖ "Товарни превози". Обаче трябва да се подхожда по-обективно. Всеки има право да пише каквото иска, но все пак не трябва да се забравя, че журналситиката трябва да е обективна.

  6. Анонимен
    #10

    лама по тв показва как в България близо 400 км жп линии са ремонтирани , подменени и т.н. същенременно премиера и московски ни убеждават колко нерентабилен е жепе трансторта ...не разбирам ..

  7. leikata
    #9

    "Според публикации в медиите обаче зад него стоят собственика на Корпоративна търговска банка Цветан Василев и руската “ВТБ Капитал”. Това принуди АПСК да спре процедурата." А пък според мене, много рязко започват да ви сърбят аналните дупки, щом чуете името на Цветан Василев! Само дето не сте го свързали в завера с Доналд Тръмп!

  8. Анонимен
    #8

    След като държавата не може да стопанисва добре иначе една доста перспективна компания, то по-добре да отиде в ръцете на частен инвеститор. И Джуров, и Иванов добре се нагушиха с държавни парички. Относно "Дует реълуей" май за пореден път се търси под вола теле, тъй като в Кипър по начало има доста офшорки с руски капитали и това не е новина.

  9. Анонимен
    #7

    Дано този път го приватизират,защото дълговете на БЖД Товарни превози се увеличават,клиентите му постепенно се прехвърлят към частните му конкуренти и ситуацията му постоянно се влошава и има нужда от преструктуриране и сериозни инвестиции,за да остане лидер на пазара на товарните превози.

  10. Анонимен
    #6

    " Според търговския регистър то е собственост на компания, регистрирана в Кипър. Според публикации в медиите обаче зад него стоят собственика на Корпоративна търговска банка Цветан Василев и руската “ВТБ Капитал”. Това принуди АПСК да спре процедурата." А според мен все още има Дядо Коледа, ама това си е мое мнение...Несериозно е от тази медия да се пишат материали въз основа на непотвърдена поне от 2 източника информация, както и основана на публикации в другите медии? Има търговски регистър, в него ясно е посочено кои точно са фирмите и за какво се борят. Хайде стига вече с догадките и платените статии, по примера на платения слугинаж в Икономедия...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.