Правителственият Авиоотряд 28 е изпълнявал всевъзможни "частни” полети като този с отбора на "бистришките тигри”, в който рита премиерът Бойко Борисов и който бе транспортиран с държавния "Еърбъс” за среща във Варна с тима на Чавдар (Етрополе) на депутата от ГЕРБ Емил Димитров. "Ние сме 24 часа на крак. Запълваме всички дупки в момента, които има в България", заяви шефът на Авиоотряд 28 Пенчо Пенчев пред БНР в неделя.
По думите му полетите на Витоша (Бистрица) и Чавдар (Етрополе) за двете срещи не били изключение, а част от редовната практика на авиоотряда, каквато имало и преди той да поеме управлението му в края на 2009 г. Изпълнявани били полети и с други спортисти, с пожарникари в случай на бедствие, при медицински мисии, на такива, свързани с граничния контрол и други, тъй като страната не разполага с машини, които да ги обслужват, като се изключат двата "Кугър"-а.
Конкретният полет за срещата на двата отбора във Варна бил нареден след писмо на Борислав Михайлов, шеф на Българския футболен съюз, до премиера, обясни Пенчев, но от думите му не стана ясно дали всяка организация или частно лице могат да ползват правителствения самолен срещу заплащане.
"Не виждам нито конфликт, нито проблем", посочи Пенчев за полета с "бистришките тигри" и обясни, че той самият получавал списъка на пътниците и товара на самолета половин час преди полет и че изпълнява нареждания.
"Аз съм от ЦСКА. Значи ли, че трябва да откажа превоз на Левски?”, попита той.
Шефът на авиоотряда посочи, че полети със спортисти са били изпълнявани от предишното ръководство на правителствените летци. Той даде за пример пътуване с волейболисти до Измир и баскетболисти до Вроцлав, като единият от полетите съвпаднал с трагедията, при която туристически кораб с български туристи потъна в охридското езеро. "Значи с волейболисти и баскетболисти може, а с футболисти не може. Така ли?", продължи да се защитава Пенчев.
Бившият ръководител на авиоотряда Цвятко Луканов не отрече информацията за извършвани спортни полети и по негово време.
Пенчев обясни, че е готов да понесе наказание, ако някой сметне, че изпълненият полет с "бистришките тигри” е бил нереден. Той обаче защити практиката да се изпълняват подобни задачи с мотива, че ако лети само по поръчка на държавните структури, правителственият „Еърбъс” ще има много малко часове във въздуха, което не е добре и за самата машина. В момента с нея се летяло само 150 часа годишно, а трябвало да са поне 1000.
Заради малкото летателни часове сега се налагало пилоти на авиоотряда да летят с частните авиокомпании "България Ер" и "Ер Виа", за да имат поне по 300 часа годишно каквито са изискванията, обясни Пенчев.
Той оправда нуждата на звеното от собствени приходи чрез подобни "частни” полети и с лошото финансово състояние, в което бил заварил Авиоотряд 28. Той дължал 1 млн. евро и "Лукойл" всеки ден звънели да заплашват, че ще спрат доставката на гориво.
До това положение, по думите на Пенчев, се било стигнало защото дотогава всички, които имат право да ползват правителствения самолет, давали заявки, а не плащали за полетите. Това и наложило структурата да стане първостепенен разпоредител с бюджетни средства и да мине на подчинение на Министерския съвет, обясни шефът на летателното звено. Тогава е било въведено и изискването с Постановление 134 на Министерския съвет, който поръчва полетът да се плаща. Оттогава финансовото състояние на авиоотряда се подобрило и в момента нямало дългове, похвали се Пенчев.
Под негово ръководство били освободени 30 на сто от персонала. Той посочи, че в единственият екипаж имал двама пилоти - на 63 и на 64 г., които летели с президента за Австралия, което било недопустимо.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
154 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
E tva e Pilot da si pri teya! 150 chasa rabota na godina! 3 chasa na sedmica Tova e po 30 minuti na den be!! Egati kupona.
Пенчев, аз тренирам тенис всяка неделя. Дали ще може да метнеш и мен до морето този петък?
151 - Залагай се по магистралите, тенис-кортовете, селските футболни игрища и дано те огрее!
Аз съм старши-треньор на кръчмарски отбор по белот на Долни Чифлик. Казвам се Ценко Карагьозов и искам да се свържа с г-н Борисов. Искаме с отборaа да отидем на олимпийските квалификации със самолета. Как мога да го открия? Ако знаете, обадете ми се на 0832345578.
От саита на БФС:
Българският футболен съюз е асоциация на футболните клубове в България. Основан е на 27 юни 1985 в София. В него членуват 44 професионални и 490 аматьорски клуба. Седалището му е в София. БФС е правоприемник на Българската федерация по футбол (БФФ) (1962-1985). Настоящият президент на БФС е Борислав Михайлов. Съюза е самодейна, масова обществена организация, която ръководи развитието на футбола в страната и носи непосредствена отговорност за дейността на футболните клубове. Главната …
цел на БФС е да работи за масовото и системно практикуване на футболната игра от младежта и трудещите се, да издига равнището на българския футбол до най-добрите световни постижения и да възпитава у футболистите моралните добродетели. Футболният съюз е член на ФИФА от 1923 г. и член на УЕФА от 1954 г.
Което според мен означава, че БФС не е никакво ведомство, а най-обикновена неправителствена организация.
Чудя се,кое ведомство трябва да плати полета.БФС със седалище в Етрополе ли е? Спортните клубове ведомства ли са?
Какво излиза, че за да изиграе премиерът едно мачле, защото както знаем, страда от сърдечна недостатъчност и така му е предписано от лекарите и за да не се мори да пътува до София, два отбора излитат с еърбъса, от другия край на страната, за да осъществят мероприятието на стадиона в морската столица. За радост и на варненци, около които това лято кръжи целият правителствен екип. С една стрела няколко заека: хем премиерът си провежда лечението, хем, пак същият, си повишава рейтинга във Варна, чрез …
зрелищното си представяне (наистина е зрелищно:), хем варненците са ощастливени, хем отборите стават световно известни, хем басът е изпълнен веднага, хем България отново стана за кашмер. Какво искаме повече?
Авиоотрядът има БЮДЖЕТ - 7 милиона годишно. Този бюджет се добавя към таксите, които плащат министрите и така се образува цялостната цена на полета. Понеже и едните и другите са бюджетни, ако летят само държавни служители - няма проблем. Когато летят частни лица, те плащат само таксата, т.е. за остатъка те се субсидират от бюджета на авиоотряда. Боко сам си признава, че е "пускал" ЦСКА и Левски да летят, т.е. саморъчно е ощетил бюджета със соътветните суми. И сега с тигрите е върхът; заради някакв си каприз....
Искам да попитам ведомството БФС тоя толкова важен за развитието на футбола турнир, кога е планиран,в кой план е залегнал, кои са участващите отбори,колко играчи от въпросните отбори са повикани в разширения състав на националните отбори.Заявката за полета навярно има изходящи /изходящи номера между БФС и отряд 28.Плащам си редовно данъците и искам да знам как се харчат парите ми.Също питам Футболните клубове ведомства ли са?Веднага си отговарям бяха към министерства и ведомства ,ама по друго време.Може ли хора на високи позиции да дават обяснения като първокласник дошъл без домашно. За какво държавата ви е учила?
142, не е редно да вози нито тигрите, нито ЦСКА, или Левски.. Ако обаче вече е търговско дружество,, може да вози и теб стига да си платиш.
Къде сме били по времето на Гоце? По-интересното е ти къде си бил? Помниш ли поне за какво вие дойдохте на власт, или и това ти се губи?- за да не сте като предишните. Ако ще се извинявате винаги с това, че сте грешни и престъпни, защото и предишните били такива, че Боце се е разпищолил, защото го правел и Гоце, тогава за какво ви сменихме?
Помниш ли поне, че …
преди изборите Боце твърдеше, че ще ползва само гражданска авиация, че не ще и хеликоптерите, от които сега не слиза и дори, че ще е първия премиер, който нямало да живее в сараите в Бояна. А се премести там след седмица, защото имал повече удобства за мачлета, фитнес, масажи и т.н. Да продължавам ли?