Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Байер" купува производителя на хербициди "Монсанто" за 66 млрд. долара

0 коментара
"Байер" купува производителя на хербициди "Монсанто" за 66 млрд. долара

Германският концерн за лекарства, продукти за земеделието и животновъдствoто и здравеопазването "Байер" (Bayer) придобива американския производител на семена, пестициди и хербициди"Монсанто" (Monsanto) за 66 млрд. долара, съобщават двете фирми в съвместно изявление в сряда.

Акционерите на "Монсанто" ще получат по 128 долара за дял. Това е с 21 на сто над стойността на акция на американската компания на Нюйоркската фондова борса при закриването на последната сесия и с 44 процента по-скъпо спрямо 9 май 2016 г., когато бе направено предложението за покупката.

Сделката ще бъде финансирана с налични средства, посочиха от "Байер".

Очаква се сливането да бъде приключено до края на 2017  г. и да бъде сформиран "глобален лидер в областта на селското стопанство.

В случай обаче, че придобиването бъде възпрепятствано от антимонополните органи германците ще платят на "Монсанто" 2 млрд. долара неустойка.

Агенция Блумбърг отбелязва, че в момента отрасълът за производство на генномодифицирани семена преживява период на интензивна консолидация. През декември 2015 г. сливането си обявиха фирмите "Дюпон" (DuPont Co.) и "Дау Кемикъл" ( Dow Chemical Co.), а през февруари 2016 г. "Чайна Нешънъл Кемикъл Корп." (China National Chemical Corp.) се договори за покупката срещу 43 млрд. долара на швейцарската "Синджента" (Syngenta AG), която пък на свой ред преди време проявяваше интерес към "Монсанто".

Придобиването на "Монсанто" ще измени значително продуктовото портфолио на "Байер". Традиционният сегмент на здравеопазването ще намали своя дял в приходите. Разработването на продукти за земеделието се очаква да носи половината от постъпленията в близкото бъдеще спрямо 30% през 2015 г. Химикалите за земеделските производители са генерирали близо 12 млрд. долара приходи за миналата година, а при "Монсанто" общите продажби са 15 млрд. долара.

Очаква се обединената компания да има годишни продажби на стойност около 60 млрд. евро (67.4 млрд. долара) и да дава работа на 140 000 души.
Сливането на ”Монсанто” с компанията, създала аспирина, ще обедини брандове като ”Раундъп" (Roundup) – най-популярния хербицид на ”Монсанто”, и $Irldkjf$ (Sivanto) – нов инсектицид на ”Байер”.

Сделката с ”Байер” ще помогне на ”Монсанто” да намали зависимостта си от земеделската индустрия, а американската компания ще засили бизнеса със семена на ”Байер”, един от приоритетите на германската компания.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.