Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Българите предпочитат смартфона за сърфиране в мрежата

0 коментара
Българите предпочитат смартфона за сърфиране в мрежата

Българите сърфират в интернет през всички технологични устройства, като най-предпочитан е сматрфона. Това показва проучване за навиците и нагласите на интернет потребителите, проведено през април от изследователската фирма Gemius по поръчка на Samsung.

Над две трети от българите имат смартфони, като 19.4% от анкетираните планират закупуване в близките 12 месеца, сочи изследването.

Основната причина за купуването на "умните" телефони е желанието за връзка с интернет (53.4%), както и използването на различни приложения (42.2%). Това са предимно потребители между 20 и 29 години, които искат да са в крак с новите технологии. За 21.8% от участвалите в проучването е важен и по-големият размер на екрана.

Над 41 на сто от запитаните и особено жените между 20 и 39 години предпочитат смартфона и заради бързия достъп до имейл.

Преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смартфона си с различна честота на използване, като почти 80% от притежателите на смартфони се свързват с интернет през тях минимум няколко пъти на ден.

Над една трета от потребителите обаче познават и ползват само основните функции на своя телефон, а 4.3% никога не са го свързвали с интернет. Най-често интеренет през смартфона ползват мъжете на възраст между 30 и 39 години.

Водещата марка сред притежателите на смартфон е Samsung (38.3%), следвана с голяма разлика от Nokia (18.7%), Sony/ Sony Ericsson (12.2%), HTC (11.2%) и Apple (11%). Интересно е, че Apple и Blackberry са особено използвани марки от жените и хората между 20 и 29 години.

Сред технологичните устройства таблетите са значително по-слабо разпространени (25.7%), но заедно със смарт телевизорите (15.3%) и смарт телефоните (19.4%) те са сред най-желаните уреди за покупка – съответно16.6%.

Подобно на смартфоните, всеки трети от притежателите на таблет посочва марката Samsung (31.8%), следвани от Lenovo (15.2) и Apple (10%).

Що се отнася до начина на свързване с интернет, почти наполовина е разделението между таблетите с Wi-Fi и 3G/4G и тези само с Wi-Fi.

Основните функции, които притежателите на таблети използват в своите устройства, най-често са сърфиране в интернет (80.5%), електронна поща (56.4%) и различни приложения (55.8%).

Значителен е делът и на потребителите, които използват таблета за игри – 49.9%. По отношение на най-често използваните приложения има по-голямо разнообразие – през приложения за четене на книги и списания, прогноза за времето, карти до приложения за фитнес и спорт.

24% от хората използват приложения с образователна цел.

Почти половината от потребителите свалят от 2 до 10 приложения месечно. Всеки десети сваля 50 и повече приложения на месец, а 13.2% не свалят нито едно. Две трети от анкетираните заявяват, че всички свалени от тях приложения са безплатни.

По-голямата част от притежателите на таблети познават всичките им функции, но ги ползват с различна честота.

Малко под 40% от притежателите на телевизор с плосък екран имат смарт модел, като отново Samsung e най-разпространената марка (35%). На следващите позиции се нареждат LG с 20.9% и Sony с 18.9%.

Отново преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смарт телевизора си, като почти 60% от потребителите ежедневно сърфират в интернет през телевизора си.

Една трета обаче познават само някои или само основните функции и рядко използват други.

62,6% от потребителите свързват смарт телевизорите си и с други устройства като например смартфон или компютър, което означава, че допълнителните възможности на смарт телевизорите активно се ползват.

По отношение на най-често използваните приложения на смарт телевизорите, потребителите отдават най-голямо предпочитание на YouTube – 45.5%, сърфиране в интернет – 30.7%, и слушане на музика онлайн – 25.9%.

За притежателите на телевизор, който не е смарт, най-исканите предимства на смарт телевизорите са отделните приложения (31.65%), като например видео по поискване, следвано от по-голямо удобство при сърфиране в интернет (20.6%).

Проучването е представително и обхваща потребители на всички технологични марки на възраст между 18 и 55 години от големите градове.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.