Ти си това, което четеш

Българското кисело мляко по-купувано в Япония от "Кока-Кола"

18:34 | 08 април 2015 | 12 коментара

Mинистъра на икономиката Божидар Лукарски с президента на компанията Кадзуо Кавамура.

Масово японските домакинства закусват българско кисело мляко, а произвежданият по лиценз на държавната "Ел Би Булгарикум" в Япония продукт е по-купуван от млеката на "Данон" и от безалкохолните на "Кока-Кола". Това показва проучване на японската "Мейджи корпорейшън“, представено в сряда на среща на министъра на икономиката Божидар Лукарски с президента на компанията Кадзуо Кавамура, който е на посещение у нас с делегация от фирмата, съобщиха от ведомството.

От 1972 г. досега "Мейджи“ произвежда българско кисело мляко и според данните от изследването над 37 на сто от японците купуват киселото мляко "Мейджи България", докато 24 процента пазаруват продуктите на "Кока-Кола" и 20% - на "Данон".

Асоциация на киселото мляко с България правят 57.5 на сто от японците, сочи още допитването.

Кавамура изразил надежда, че съвместната дейност на компанията му с "Ел Би Булгарикум“ ще се разширява. Той посочил, че от 2013 г. "Мейджи“ произвежда българско кисело мляко и за пазарите в Китай, Тайланд и Сингапур, но има проблеми със спазването на лицензионните права в някои от тези държави.

Министър Лукарски го уверил, че от своя страна ще отстоява спазването на тези права.

Лицензионният договор на "Мейджи“ с "Ел Би Булгарикум“ е до 2020 г. По силата на споразумението японската компания получава правото да ползва името „България“, срещу което страната ни получава лицензионно възнаграждение в зависимост от произведената продукция.

Още от Бизнес