Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ донастройва разписанието си след пропуснати гари и повишени цени

Недоволни са хората по направленията от София до Русе и до Лакатник

2 коментара
БДЖ донастройва разписанието си след пропуснати гари и повишени цени

След като влязлото в сила на 13 декември ново разписание за движение на пътническите влакове на БДЖ предизвика недоволството на пътуващите по направленията от София до Русе и до Лакатник, железниците обещаха да извършат "допълнителни настройки" на разписанието, както правели всяка година.

Основните проблеми, които възникнаха, са с пропуснати като спирки на влаковете гари между София и Лакатник и повишената цена на билета за част от пътуващите между София и Русе.

Жителите на близките до столицата Церово и Бов се оказаха неприятно изненадани в неделя, след като се оказа, че два от сутрешните влака за София не спират на техните гари и така учащите и работещите в София не могат да отидат на училище и работа.

Пътниците от Русе до София се оказа, че трябва да плащат значително по-скъп билет за въведени влакове със задължителна резервация, които заменят досегашни композиции и претендират да са по-комфортни и да стигат по-бързо. Петнадесетината минути по-бързо пристигане и малко по-чистите вагони са оценени от БДЖ с 6 лв. повече спрямо регулярната цена от близо 19 лв. В същото време се въвеждат календарни влакове между Русе и София и реално малко от пътуващите композиции запазват старата си цена.

Тези неуредици са накарали ръководството на "БДЖ - Пътнически превози" ООД да промени нововъведенията, стана ясно от думите  на управителя на дружеството Димитър Костадинов, който се съгласи, че критиките към дружеството му за двете на правления са основателни.

Костадинов коментира пред журналисти в петък, че винаги при влизането в сила на новото разписание на БДЖ в средата на декември има оплаквания и забележки от клиентите, тъй като са чувствителни към промените.

По думите му, за създаването на новия график били изпратени писма до 100 общини и до областните центрове още през лятото, за да се консултират нуждите. "От сто общини 47 не са ни отговорили, 35 са без забележки и единствено 18 общини са дали възможности за корекции, голяма част от които сме се съобразили", посочи Костадинов.

"В момента със стартирането на графика при нас има сигнали относно известни неудобства за нашите клиенти, за които сме предприели адекватни действия, а част от тях сме реализирали", допълни той и уточни, че нямало как да се удовлетворят всички претенции.

Шефът на "БДЖ Пътнически превози" обясни, че вече единият влак от Лакатник до София ще спира на Церово и Бов, както преди, а другият, който е било планирано да пътува само от София до Своге, се удължава маршрутът до Лакатник. Бързият влак, който пропуска двете селища, обаче няма да бъде променян. Това ще влезе в сила от 28 декември.

Костадинов обеща още да свали категорията на новия бърз влак със задължителна резервация по линията София-Русе. Това ще стане от началото на следващата година, но не бе уточнена дата. Той обясни, че с въвеждането на такава композиция с цена на пътуване 25 лв. и намален билет от 15.55 лв. компанията искала да направи търговски влак с по-висока категория и с намалено време на пътуване под 6 часа между двата града.

"Сега то е 6 часа и 11 минути за 405 км. Това е един експеримент от наша страна. Опитали сме се да направим търговски влакове, които са рентабилни, но по-високата цена се оказа проблем за пътуващите. Влакът се ползва за регионален, за пътуване до работа и хората са чувствителни от гледна точка на цената. Може да остане търговски влак със свалена категория бърз влак", каза Костадинов.

По линията София-Русе вече има и календарни бързи влакове от петък до понеделник, които са с 20 процента по-високи цени.

От БДЖ признаха за сериозен проблем и със спирането на влака-експрес "Чайка" по линията София-Бургас, което ще продължи до приключването на ремонтите по жп линията. Досега заради рехабилитацията на релсовия път влакът често закъснявал и отблъснал пътниците, което пък го направил нерентабилен за жп превозвача.

За осигуряване на железопътен транспорт за пътниците в участъка между Сливен и Казанлък е удължен маршрутът на един сутрешен пътнически влак от Бургас за Сливен, който вече ще пътува до Казанлък през останалите дни, когато не се движат бързите влакове със задължителна резервация между София и Бургас, съобщиха още от БДЖ.

Ивайло Георгиев, директор експлоатация на жп превозвача, обясни, че опитите били да се направят влаковете на дълги разстояния с постоянни състави, с повече вагони и по-добро качество. Това щяло да стане с отремонтираните вагони, освен това композициите се чистели по-добре, а скоро отново щял да бъде пуснат интернета във влаковете.

За Коледа ще има 10 хил. допълнителни места във влаковете, каза още Георгиев

В начален етап е идеята за единна карта за крайградски влакове и градски транспорт, тъй като трябва да се проведат преговори с общините, посочи Костадинов. Разговори в тази посока се водели със Столичната община и дори можело идеята да се реализира догодина.

Да се направи обща карта не е никакъв проблем от технологична гледна точка, а пътниците ще получат още по-големи отстъпки в цените, каза още шефът на "БДЖ Пътнически превози".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ivankristov
    #2

    управителя на бдж -пп костадинов е с образование за дружинна ръководителка както и изпълнителният му директор владимиров-комсомолски секретар по професия и детска учителка по образование и настоящи видни крадливи гербери.

  2. Калико Джо
    #1

    Няма нито един влак по дългите маршрути който да е навреме или да бъде конкурентноспособен откъм времетраене на пътуването. А и вагоните са под всякаква критика! Таке че не виждам как БДЖ излиза от блатото.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.