Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ се готви да спре 140 влака и да съкрати 1500 души

Не се предвижда поскъпване на билетите

5 коментара
БДЖ се готви да спре 140 влака и да съкрати 1500 души

Спиране на 140 влака и съкращения на 1500 души персонал ще има в БДЖ през следващата година, ако субсидията за държавните железници остане 140 млн. лв. Това предупреди Владимир Владимиров, изпълнителен директор на "Холдинга БДЖ" пред БНТ.

Не се предвижда поскъпване на цената на билетите, както и купуване на нови влакове през 2015 г., посочи Владимироов.

Тази година субсидията на БДЖ е 180 млн. лв., а за следващата е намалена с 40 млн. лв. Не е вярно, че субсидията на държавните железници е 500 млн. лв. за 2015 г., каза Владимиров.

"Ако субсидията остане 140 млн. лева за 2015 г., трябва да бъдат спрени 140 влака и да бъдат освободени 1500 служители. Това не е липса на средства, а държавна политика. Държавата определя в какъв размер иска да бъде услугата, която БДЖ предоставя", заяви Владимиров.

Той изрази надежда държавата да вземе друго решение и за БДЖ да има един преходен период, за да може системата да се адаптира. Дори да има преходен период обаче отново трябва да бъдат спрени тези влакове и да бъдат освободени хораата, за да може железниците да се впишат в субсидията от 140 млн. лв. от 2016 г., каза Владимиров.

За да се намалят влаковете и да се освободи персонала са нужни поне 7 месеца, за да се проведат всички преговори със синдикатите, защото има колективен трудов договор, който не позволява на ръководството на БДЖ да прави съкращения. След което, ако има добра воля, ще бъдат изплатени 4-6 заплати на съкратените, което означава, че до края на годината няма да има икономически ефект ефект от тази мярка, обясни шефът на БДЖ.

По думите му ще бъдат спрени онези влакове, които имат най-ниска рентабилност и най-малък социален ефект. Задачата не е лесна, но в рамките на януари дружеството ще се справи с нея, каза Владимиров.

Загубите на "Холдинг БДЖ" отново растат и дружеството практически се връща три години назад. Към момента задълженията на компанията към кредиторите са 370 млн. лв. Плановете са през 2015 г. на кредиторите да бъдат изплатени 70 млн. лв. и да се предоговори изплащането на заемите, като се разсрочат за осем години, каза Владимиров.

Приходите на пътническите превози са 40-45 млн. лв. за изминалата година, което е малко според шефа на БДЖ. Финансовото състояние на другото предприятие - БДЖ "Товарни Превози" също е много тежко, като задълженията му възлизат на 120 млн. лв., каза преди дни транспортният министър Ивайло Московски.

Реформите в БДЖ не са свързани само със съкращаване на непечеливши линии и служители, а и от освобождаването на излишни активи, чиято продажба ще започне през 2015 г., стана ясно от обясненията на шефа на БДЖ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Симеон Д.
    #5

    Към редакцията - споменаването на името на сайта не е обида. Явно има алгоритъм, който трие коментари в такъв случай, аз пък исках да попитам - какво се случи си идеята БДЖ да се управлява от чужда компания, в случая Дойче бан.

  2. Симеон Д.
    #4

    Какво се случи с идеята Дойче бан да поеме оперативното управление на БДЖ? По много линии хората просто не си купуват билети, а дават някаква сума в брой на кондукторите. Ако има контрол при качване (само с билет) и при слизането (също само с билет) БДЖ ще си събира парите и ще има пари и за нови влакове и да си върне дълговете.

  3. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #3
  4. Авакум Захов
    #2

    БДЖ има само две функции - да поддържа изкуствени работни места, които плащаме с данъци и да вози безплатно и с намаления, които също плащаме с данъци.

  5. ДИМИТЪР ШОПОВ
    #1

    НЕИЗБЕЖНО Е. ЗА ЖАЛОСТ.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.