Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ ще си получи 40-те млн. лв. и няма да спира влакове

До средата на февруари ще има стратегия за оздравяване на железницата, която ще се одобри от парламента

10 коментара
БДЖ ще си получи 40-те млн. лв. и няма да спира влакове

"Българските държавни  железници" (БДЖ) ще си получат орязаните 40 млн. лв. от годишната субсидия и така превозвачът няма са спира повече пътнически влакове и ще възстанови в разписанието вече махнатите влакове, макар и в непълен обем. Това стана ясно от думите на транспортния министър Ивайло Московски пред журналисти в парламента в петък.

Решението за изплащането на тези 40 млн. лв. ще бъде взето от правителството на 21 януари, допълни министърът.

Така ще се предотврати спирането на близо 90 влака от февруари, след като 38 вече бяха извадени от разписанието на 12 януари. Това обаче предизвика протестите на хората в най-засегнатите населени места като Габрово и Карлово, а за 17 януари бе насрочен национален протест в Горна Оряховица и на железничарите.

Орязването на влаковете и съкращаването на 1500 служители на БДЖ бяха част от мерките на сегашното ръководство на компанията за оздравяване на дружеството, чиито дългове са 565 млн.  лв. и кредиторите от години настояват за реформа в железниците. Затова и правителството бе решило да намали с 40 млн. лв. годишната субсидия от 180 млн.  лв., получавана от жп превозвача за компенсиране на нерентабилни пътнически превози в слабо населени места. Орязаните пари трябваше да отидат за покриване на падежи по заеми на БДЖ.

След като обаче граждани и кметове изразиха недоволството си от това, че силно се разрежда железопътният им транспорт и то в условията на престоящи местни избори , темата бе разисквана и на заседание на парламентарната транспортна комисия, а премиерът Бойко Борисов заяви, че няма да позволи нито едно населено място да остане без транспорт.

В петък Московски каза, че влаковете вече няма да бъдат спирани и с финансовия министър Владислав Горанов се били разбрали да се изготви постановление на министерския съвет за отпускането на въпросните 40 млн. лв. още идната сряда.

"При положение че, откакто разговарях с господин Горанов, на база на това, че тези 40 милиона стоят блокирани и не могат да се ползват заради все още недошлата нотификация от Брюксел, неодобрената държавна помощ, а те за да я одобрят има ред изисквания, което ще отнеме време. Намерихме за по-разумно те да бъдат прехвърлени към общата сума на субсидията, ще направят едно постановление на МС и по този начин обявените за спиране следващи влакове - ще отменим това решение и ще ревизираме спрените досега", каза транспортният министър.

"Може би няма да можем да възстановим в пълен обем тези 38 влака, които са спрени, но така или иначе по оперативен порядък ще си ревизираме това становище и ще успокоим населението", допълни той.

"Радвам се, че успяхме да осигурим липсващите средства за БДЖ. Положението в държавата е наистина тежко, но железницата е основен транспорт за хиляди хора и спирането на отделни влакове, създаваше големи неудобства“, коментира по-късно в прессъобщение Московски.
 
По думите му отпускането на парите не означавало, че реформата в държавната железница ще спре.

"Наложително е да вземем някои непопулярни решения за БДЖ, за да можем в дългосрочен план да осигурим неговото функциониране“, допълва транспортният министър.

До средата февруари ще бъде изготвена стратегия за стабилизиране на дружеството с финансов план в перспектива от минимум 7 години. Такова искане е поставено и от Европейската комисия, за да има гаранция и визия за оздравяване на дружеството. Предвижда се стратегията да бъде внесена за гласуване в Народното събрание, за да може да се гарантира нейната устойчивост, независимо от евентуални политически промени.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. [email protected]
    #10

    Christina Stoyanova 16:24 | 16.01.2015 Ами ако ми спрат влака,държавата спокойно може да пусне автобус субсидирана от нея за да се ходи до града.Ама ти сигурно и така не си съгласна.Друго си е влака да изхарчи 500 лв да дойде да те вземе,а автобуса 50 лв.Няма никаква разлика!

  2. StefanK
    #9

    А Вие какво предлагате?Да стоим смирени като овце и да чакаме милостиня от тази олигархия,която е решила да превърне и последния вагон от БДЖ и релсите на всички линии в скрап?БДЖ не трябва да се приватизира,а да бъде държавна собственост, за да издържа и линии,които са губещи, защото свързват села и малки градове,в които живеят малко хора, поради демографския срив.Кой обезлюди тези села в много райони на селата?Защо има село само с един жител и училище само с един ученик?Има ли виновни и защо никой

  3. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.
    #8
  4. StefanK
    #7

    Защо изнесоха от страната, отдадоха на концесия и разпродадоха на чужди фирми за жълти стотинки стотици предприятия, като БТК, ЕРП, летищата в Бургас и Варна, киноцентъра „Бояна-филм”, БГА „Балкан”, МОК „Медет”, Оловно-цинковия комбинат и златото на България и прекратиха над 1,5 милиона съдебни дела, в това число и делото за КТБ и не осъдиха нито един голям бандит? Кой регистрира незаконната етническа партия ДПС, оглавявана от агенти на ДС, начело с агент „Сава” – Доган, за да бъде разединена нацията

  5. StefanK
    #6

    Защо олигарсите крият от нас секретната част на плана „Ран Ът”, в която е програмирана мизерията, глада, голямата безработица и бързото обезлюдяване на селата, 169 от които изчезнаха от картата на България, в 500 живеят по десетина пенсионери, а след 50 години в тях въобще няма да има хора? Защо 25 години гласуваме за лица, които създадоха безстопанственост, анархия и хаос, превърнаха магистратите в недосегаеми и безконтролни и без да ни питат и да проведат референдум, насила ни откраднаха всичко

  6. StefanK
    #5

    Разпространете предложената идея, за да стигне тя до всяко честно българско сърце и в най-затънтеното кътче на Родината! Нали, само тогава бихме могли да попитаме олигарсите, „кой”, кога, защо и на какво основание реши, че всички богатства, създадени с нашите пари и труда на много поколения е негова бащиния? Кой повери съдбата на икономиката на некомпетентни лица, завършили висши партийни, комсомолски и милиционерски школи, а не технически университети? Кой превърна бившата Държавна сигурност в

  7. StefanK
    #4

    SOS! Нека се обединим, за да спасим БДЖ! Прочети, размножи и предай!
    Уважаеми железничари,
    Олигархията, която назначава всички наши правителства, реши да погребе и БДЖ и да изхвърли на улицата 1500 железничари, за да превърне в скрап локомотивите, вагоните и релсите, защото не остана нищо повече за крадене, без да помисли за нас, гражданите. Можем ли да спасим БДЖ, ако не се обединим и създадем обща

  8. GMO
    #3

    типично решение Боко-стайл - да пробваме да приберем едни пари, а ако има протести, ще обърнем палачинката (може още и същия следобед, защото до довечера може да Му дойде и трети акъл) ... не съм против известни умерени социални функции на БДЖ, но начина за вземане на това решение е просто "хаос ad hoc"

  9. Christina Stoyanova
    #2
  10. [email protected]
    #1

    Жалко,значи българския народ продължава да плаща безмислени пари! Днес в статия прочетох че общата субсидия на БДЖ и НКЖИ,е над 420-70 милиона(не си спомням точно накрая),беше изчислено че за 10 години държавата е субсидирала с около 5 милиарда лв.Дано всички сте съгласни да се возите на,мръсни,мизерни и стари влакове и вагони(ако въобще се возите)само и само социалната система БДЖ да работи.Защото тя е социална за работниците,не и за пътниците.А с тези пари можеше да се купят и направят много нови неща,а не само да се дават за заплати и ремонти на остарялата и скоро ненужна техника!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.