Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борис Бонев: Решението за запазване паветата на "Дондуков" е неаргументирано и популистко

2 коментара
Борис Бонев: Решението за запазване паветата на "Дондуков" е неаргументирано и популистко

Небазирано на научни аргументи, Министерството на културата реши паветата в зона разширен център на София да се категоризират като културна ценност от местно значение. Емпирично е доказано, че паветата са по-шумни и по-замърсяващи, че са подходящи за улици с по-малък трафик, а не за основни градски булеварди. Това мнение изказа Борис Бонев от гражданската организация "Спаси София" във вторник пред БНР. По думите му става дума за изцяло популистки ход на Министерството на културата, което настоя паветата по "Дондуков" да бъдат запазени.

Бонев подкрепи решението на Столичната община, която след драмите за булевард "Дондуков" е решила да замени паветата на булевард "Прага", което предизвика нови заявки за протести.

Според Бонев премахването на паветата на "Прага" е нормалното и логично решение, за да може хората, които живеят там, да имат спокоен живот. Той посочи още, че новите тролейбуси "Шкода", закупени преди няколко години, буквално се разпадат по тези павета.

Относно лятното разписание на столичния градски транспорт и разреждането на курсовете, представителят на "Спаси София" заяви: "Действа се по едни изключително стари прийоми и по презумпцията, че лятото изведнъж всички изчезваме и отиваме на море. Лятното разписание е отживелица. В много малко градове го има. Не може основни градски линии да бъдат намалявани."

Независимо от строителството на метрото, общият брой пътници в градския транспорт намалява, отбеляза Бонев и допълни: "Тоест, целта на градския транспорт да свали хората от колите и да ги качи на автобуси, трамваи и метро, не се случва. И трябва общината да намери отговора за себе си защо това не се случва. Ние имаме нашия отговор, но ще ги оставим те малко да помислят."

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. dimotimo
    #2

    Как да се качат на автобусите, като трябва да дадат по 6.40 лв на ден само за да стигнат до работа и да се върнат. С автомобила, независимо дали се вози само един човек или 4-5, излиза доста по-тънко, поне на половина. Да не бройм гъчканицата, букета от аромати, честата мръсотия и седалки на които нямаш желание да седнеш, та и билетчето от 1.60 лв, което осъдиха като нереална цена... преди 2-3 месеца...

  2. Авакум Захов
    #1

    Паветата са били ценност, при това съвсем не културна, във времето когато софийските улици са били в дълбока кал, а уличното осветление - с газови фенери. Други обекти трябваше да бъдат запазени като истинско културно наследство, но точно тогава Министерството на културата, противно на обществения интерес, свали статута им.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.