Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борисов обвини ЕК, че убива транспорта ни

След като подкрепи идеите на Макрон, сега видя несправедливост към българските превозвачи

12 коментара
Борисов обсъди проблемите на българските превозвачи с Виолета Булц

България ще разработи и ще внесе промени в Пакета за мобилност на Европейския съюз, за да станат неговите изисквания приемливи за българските международни автопревозвачи, съобщи транспортният министър Ивайло Московски след среща при премиера Бойко Борисов с еврокомисаря по транспорт Виолета Булц в понеделник. Тя на свой ред каза, че е готова да разгледа възраженията на българската страна относно новите правила.

Въпреки това българският бранш няма да се откаже от насрочените за 17 май по време на Срещата на върха ЕС – Западни Балкани протести срещу новите изисквания шофьорите, работещи в чужбина да се връщат у дома на всеки 3-4 седмици, да са длъжни да нощуват само в хотели и мотели и да има ограничения за срока на превозите на територията на друга държава от ЕС.

Борисов, който през август 2017 по време на среща във Варна подкрепи предложените от френския президент Еманюел Макрон промени, които целят предпазване на западните държави от евтината работна ръка от Източна Европа, сега се възмути.

"Едно е да отидеш от Белгия до Германия или от Холандия до Франция, друго е да минеш 5000 км в едната и после в другата посока. Така се убива нашия транспортен бранш. Това са десетки хиляди шофьори“, заяви Борисов след срещата с Булц. Накрая ще стане така, че да ги наемат големите компании в Европа и демографски това ще ни създаде проблем, защото всеки ще си вземе семейството там, повтори премиерът страховете на превозвачите, заради което те излизат на протести

"Тогава как ще има бързи стъпки да достигнем това, което президентът Макрон иска да се наваксва бързо в другите държави изоставането, което не е по наша вина. Когато Рузвелт и Чърчил са разпределяли света, ние сме се паднали от тази страна. Това, че сме най-отдалечени от Брюксел, не значи, че трябва да ни бъде наложено толкова тежко наказание. Държа да го обмислим пак и да намерим решение. Обясних позицията си на президента Макрон и се надявам за разбиране“, каза още Бойко Борисов. Преди дни той разговаря по темата с френския президент.

Ивайло Московски съобщи, че заедно с екипа на еврокомисар Булц и българските превозвачи ще бъдат изготвени промени в конкретни детайли и текстове по Пакета за мобилност, за да станат приемливи за представителите на бранша.

"Надявам се, че ще намерим решение, което да бъде балансирано и което да устройва всички. За каквото зависи от нас, гарантирам, че ще бъдат положени максимални усилия”, каза той.
Този сектор осигурява около 17% от БВП и сме длъжни да реагираме винаги, когато има притеснения от превозвачите във връзка с европейското законодателство, посочи още Московски.

Булц на свой ред заяви, че е готова да разгледа българските възражения срещу предлаганите правила за товарните превозвачи в Европейския съюз.

Българските предложения ще бъдат внесени за обсъждане на заседанието, на което ще бъде подготвена срещата на транспортните министри от ЕС.

"След много дълъг и задълбочен разговор на тема Пакет за мобилност номер 1 мога да кажа, че единственият начин, по който можем да продължим напред, е чрез диалог. Нека Българското председателство да предложи промени", посочи еврокомисарката.

Тя обаче защити необходимостта от промени в сега действащите правила за превозвачите в Европа, тъй като не били добри и внасяли хаос.

"Положението е трудно, но е такова, че държавите членки имат своите местни правила, но това доведе до фрагментиране на пазара. Много ясно послание обаче получихме в ЕК, че нещо не е наред. Получават се различни социални отклонения, редица компании се появяват, които са фиктивни, несправедливи социални условия за работещите в сектора“, обясни тя.

"Разбирам, че българските превозвачи са притеснени във връзка с изискването времето за почивка да бъде прекарано извън кабината на превозното средство. Това, което предлагаме, въвежда един по-гъвкав режим“, заяви Булц.

Тя посочи, че шофьорите ще имат възможността да нощуват и да почиват в кабините, но това задължително ще става на защитени и надлежно оборудвани паркинги. "С помощта на Механизма за свързване на Европа съфинансираме създаването на такива безопасни паркинги“, каза тя. "И застрахователите не биха възразили в случай, че шофьорите оставят там превозните си средства, така че да имат възможност да излязат от камиона, да си вземат душ, да ядат топла храна, да прекарват и нощта“, коментира еврокомисарят.

"Ще направя всичко възможно да отговоря на всички въпроси на българските превозвачи“, каза още Виолета Булц.

Секторът на логистиката, транспорта и превоза е от важно значение за функционирането на европейския пазар. Въз основа на прогнозите, че до 2030 г. този сектор ще отбележи ръст от 35%, а до 2060 – над 60%, е важно основата, на която това развитие ще стъпи, да е справедлива и здрава, заяви Булц.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. [email protected]
    #12

    Нека да ги направят всички с изравнени осигуровки,тогава ще приема че Макрон не мисли само за френските шофьори,ами за всички от ЕС.

  2. [email protected]
    #11
  3. boriana
    #10

    Нашият Андрешко какво мисли- че правилата са за европейците, за нас само паричните траншове? Хайде марш и се научи че като лапаш трябва и да спазваш закона. Домашният ни герой всъщност е г-н Никой в Европа. Или си мисли че там не са го преценили колко струва и за какво става?

  4. Авакум Захов
    #9

    ЕК убива дъмпинга и печалбарството. Едва ли ще се намери дори един от българските шофьори, който да е против въвежданите правила.

  5. [email protected]
    #7

    Абе постоянно едни писачи тука,са срещу интересите на държавата ни. Дойде ли ви на акъла че това не засяга Бойко,а народа и шофьорите ни,които изхранват семействата си???? То бива,бива дебилизъм,но вашето вече на нищо не прилича!

  6. перо
    #6

    Без транспорт, но пък с много ток!!!

  7. Борис Б
    #5

    Aз пък не разбирам следното: ако в Европа са задължени да плащат "европейси" заплати на български шофьори, много по-малък ще бъде интереса към тях (за което е Макрон). Ако се разреши да се наемат на ниски заплати, тогава ще има текучество. Какво му е играта на Борисов тук?

  8. не е като да е излъгал! Рядко му се случва, но тук е уцелил и е казал самата истина! Нотев от преди дни-България е второ качество страна в ЕС!- И цяла Източна Европа! Нашите интереси трябва да се потъпкават, за да се угоди на Запда!

  9. HBK
    #3

    Налага се да направим едно много важно разграничение: Али Баба защитава интересите на Българските превозвачи (демек, собтвениците на международни автотранспортни фирми), а не на Българските шофьори. Едва ли армията от измъчени и експлоатирани (от горните мафиоти) Български шофьори ще протестират срещу възможността да получават Европейски (а не туземни) заплати, да спят и се хранят в хотелиет (за сметка на собствениците превозовачи) и да се виждат по-често със семействата си. Излишно е да напомям, кой успя набързо (след "промяната") да приватизира държавните транспортни фирми. Което ще рече, че е излишно да споменавам, чии интереси защищава Българския Али Баба.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.