Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борисов построил три пъти повече пътища от Станишев

Стефан Стамболов е най-големият "строител" на съвременна България

7 коментара
Борисов построил три пъти повече пътища от Станишев

Двете правителства на Бойко Борисов (2009 г. – 2013 г. и 2014 г. – 2017 г.) са построили сумарно около три пъти повече пътища (в км) в сравнение с кабинета на Сергей Станишев (2005 г. - 2009 г.).

Това сочи анализ на Българската стопанска камара (БСК) в рубриката "Стига вече", където работодателската организация публикува "обективни статистически данни" в противовес на политическото говорене. Анализът сравнява трите кабинета с пълен мандат по време на прехода – на Иван Костов (1997 г. – 2001 г.), на Симеон Сакскобургготски (2001 г. - 2005 г.) и на Сергей Станишев (2005 г. – 2009 г.), двете правителства на Бойко Борисов, а също и емблематичното за Третата българска държава управление на Стефан Стамболов (1887 г. – 1894 г.)

.

Данните на БСК, която цитира Националния статистически институт, са категорични, че няма по-голям "строител на съвременна България" от Стефан Стамболов. Той е построил несравнимо повече пътища училища и болници от който и да е държавник по време на демократичния преход. За близо 7-годишното си управление, което се доближава до времетраенето на двата премиерски мандата на Бойко Борисов, Стамболов е изградил 5343 км пътища, 1672 училища, 32 болници, 12 банки и т. н.

Безспорен лидер по строителство на нови пътища в последните две десетилетия според данните е Бойко Борисов с 418 км пътища, от които 316 км са автомагистрали. За сравнение кабинетът на Сергей Станишев е изградил 157 км пътна мрежа, от която 87 км са автомагистрали.

Далеч по-близо до постижението на Борисов е Иван Костов, при чието управление са построени 391 км пътища, от които обаче само 10 км са магистрали.

Общата дължина на пътищата в страна към края на 2015 г. е 19 853 км, става ясно още от данните.

През последните 20 години в България нови жп линии почти не са изграждани, освен 28 км по времето на Костов, а при Сергей Станишев жп мрежата на страната дори е свита с 2219 км, става ясно още от данните на БСК. При управлението на Борисов са рехабилитирани 200 км релсов път.

Кабинетът на Сергей Станишев е оставил външен дълг в размер на 6.4 млрд. лв., а този на Борисов в края на мандата – 20 млрд. лв., като и в двата случая не се отчита размера на оставения фискален резерв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Dr. Johnson
    #7

    Борисов няма да се запомни въобще с това какво е 'построил с двете си ръце', а че бе необразован символ на мутренските времена и разруши вярата на хората в демокрацията. Добре, че си заминава!

  2. Bлaдo
    #6
  3. В и К
    #5

    "Борисов построил три пъти повече пътища от Станишев" е също като "по-добре от нищо"

  4. Bлaдo
    #4

    интересна подробност: станишеф и борисоф "строят" с европейски пари наготово (с чужда пита - помен), а Стамболов и Костов влагат българска, народна пара ;-))

  5. daskal
    #3

    Така е, персонално ги е строил. Аз лично съм го виждал няколко пъти с кирка и лопата в ръка. Предполагам, че на това се дължи високото им качество.

  6. velko
    #2

    Много обяснения.Би било добре да отговори и на въпроса:Защо на прави участъци от пътя,дори и на магистралите в еднопосочните ленти,стават толкова много преобръщане на автомобили от различни класове-съпроводени с жертви?"Лошата работа е срам за майстора"-поговорка.Причини има-"пари нема".

  7. Добре ,че сме член на Европейския съюз!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.