Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Черният петък" се обезценява

0 коментара
"Черният петък" се обезценява

Продажби през "Черния петък" започват да буксуват и американските търговци предлагат намаленията си преди Деня на благодарността още по-рано, отколкото през последните години, за да привлекат купувачите, тъй като денят след празника вече не бележи връх в покупките от т. нар. физически магазини, пише в свой анализ агенция Ройтерс.

"Черният петък", както е известен петъкът след Деня на благодарността, по традиция дава началото на сезона на празничното пазаруване в САЩ. Той е бил денят, когато търговците са минавали на печалба т.е. минавали от "червено" на "черно".

Много вериги обаче започнаха да отварят магазините си още през вечерта в Деня на благодарността, за да увеличат клиентите и продажбите си.

Броят на купувачите, пазарували през дългия уикенд по случай Деня на благодарността, е спаднал с близо една трета - от 147 милиона през 2012 година до 102 милиона през 2015 година, според Националната федерация за търговия на дребно на САЩ, цитирана от Ройтерс. Освен това по-ранните празнични промоции и онлайн пазаруването са подкопали покупките във физическите магазини с над 6% миналата година, посочва федерацията.

Американските вериги обаче тази година са удвоили усилията за повишаване на продажбите, прилагайки познатата тактика, но с по-голям интензитет. Wal-Mart вече съобщи, че ще увеличи стоковите си наличности с една втора тази година и ще предложи намаленията, типични за "Черния петък", онлайн още рано сутринта в Деня на благодарността.

Компанията за търговски цени и анализ на данни Market Track съобщи, че според анализ на 15-те водещи физически търговски вериги в САЩ и техните циркулярни съобщения онлайн по повод "Черния петък" съобщенията са направени около три дни по-рано, отколкото миналата година.

"Всеки се опитва да изпревари другите и промоциите започват все по-рано и по-рано, посочи Трейси Грегорски, старши вицепрезидент в Market Track.

Миналата година намаленията на популярни продукти бяха с 30 до 40 % по-големи спрямо цените на "Черния петък" с наближаването на Коледа, според данните на Market Track.

Марк Коен, преподавател в Columbia Business School и бивш главен изпълнителен директор на Sears Канада, посочи, че "изключителният характер" на "Черния петък" до голяма степен е отслабнал.

"Потребителите знаят, че има страхотни намаления и отстъпки през цялата година, а цените през празничния сезона ще стават все по-добри, ако изчакат," допълва той.

Намаленията са в сила от няколко дни на сайтовете на търговски вериги като Target Corp, Macy's Inc, Kohl's Corp, Home Depot Stores Inc и Lowe's Cos Inc. Гигантът в онлайн търговията Amazon.com Inc се присъедини към тях с първото по рода си едномесечно намаление по повод "Черния петък".

Някои марки участват в акцията, като предлагат големи отстъпки, които отслабват привлекателността на чакането на "Черния петък". Производителят на дамски чанти Kate Spade вече предлага 75% намаление на някои свои изделия, а веригата с ниски цени Off Fifth има подобни отстъпки за някои дрехи и обувки.

Сезонът на празничното пазаруване се разширява и "Черният петък" вече не е неговото жадувано начало, посочва Натали Котляр, която ръководи отдела за търговия и потребителски продукти в бизнес консултантската компания BDO Consumer. Тя допълва, че мнозина започват празничното пазаруване още на Хелоуин, Деня на труда или дори на деня на намаленията на Amazon - Прайм дей на 12 юли.

Анкета онлайн на Reuters/Ipsos сред 1639 пълнолетни сочи, че 63 % не планират да пазаруват на "Черния петък" тази година. Около 32% отбелязват, че възнамеряват да приключат около половината от празничното си пазаруване в този ден.

Сезонът на пазаруването в края на годината от ноември до януари е решаващ за търговските вериги, тъй като може да покрие до 40% от годишните продажби. Националната федерация за търговия на дребно на САЩ, която бе прекалено оптимистична понякога в миналото при прогнозите на продажбите, очаква празничните покупки да отбележат растеж от 3,6 % тази година до 655,8 милиарда долара.

Само за "Черния петък" около 70 % от търговците очакват продажбите да останат без промяна тази година, според телефонно интервю с ръководители на маркетинга на 100 американски фирми за търговия на дребно, отбеляза BDO Consumer.

Въпреки това големите физически магазини като Target и Wal-Mart ще отворят в 18 часа в Деня на благодарността.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.