Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Държавата смята да си иска парите за неудачното туристическо лого

Филмът на ББС за Слънчев бряг излага британските младежи, не България, смята Бранимир Ботев

25 коментара
Държавата смята да си иска парите за неудачното туристическо лого

Министерството на икономиката и енергетиката проучва правните възможности да си върне платените пари за изработката на неудачното туристическо лого, което срещна неодобрението на обществеността и художествени творци и бе върнато за преработка на фирмата изпълнител на проекта. Това съобщи в четвъртък зам.-министърът на туризма Бранимир Ботев по време на шестия Черноморски туристически форум във Варна.

Въпросът с националния туристически бранд все още не е изчерпан от гледна точка на държавата, допълни Ботев. По думите му конкурсът за създаването на логото е бил "много интересен". Той каза, че ще направи всичко необходимо, за да получи пълна информация от фирмата, спечелила конкурса.

Това е "Обединение за бранд България", което спечели поръчка от 1.6 млн. лв. по оперативната програма "Регионално развитие" за разработката на бранда, част от който е и логото. То бе определено от представители на графичния дизайн като кичозно, последствено и некомпетентно, в обществото стана популярно като "яйца на очи", а накрая се оказа и, че има голямо сходство с туристическото лого на Киргизстан. За разлика от България обаче средноазиатската страна е платила на 19-годишния автор на логото сума, равняваща се на 1100 лева.

Така през февруари 2013 г. бе взето решение българското туристическо лого да се върне за преработка на авторите му. Те от своя страна по-късно обявиха, че чакат съгласуване на бъдещата визия на бранда с новото ръководство на туристическия ресор, който обаче известно време беше на автопилот заради намеренията на правителството да има отделна агенция за бранша, но накрая се реши отрасълът да остане в икономическото министерство.

Бранимир Ботев коментира още, че излъченият в понеделник по ББС филм "Пиячка, обиколки по баровете и България", не излага страната ни, а английските туристи. В България пристигат гости от над 40 държави и с никои от останалите няма подобни проблеми, посочи той.

Председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин пък коментира, че британските младежи са около 5 на сто от всички летовници и само с тях има такива проблеми. Той уточни, че ще се търсят варианти за спиране на проблемите с гостите от Острова. По думите му добре би било например в туристическите ни комплекси да няма свободна продажба на алкохол в супермаркетите.

Посетилите до момента България туристи са нараснали с 5.8 на сто в сравнение с 2012 г., отчете Бранимир Ботев. По думите му най-сериозно увеличение има при гостите от Турция. В сравнение с миналата година те са с 60 на сто повече. При посещенията от Русия пък има ръст от около 15.8 на сто, заради което и ще се се възстановяват закрити консулски служби в Русия или ще се създават нови такива, за да може максимално бързо да се обработват документите за издаване на визи, посочи Ботев. По думите му предвижда се и да бъде намалена дейността на посредническите фирми, които усложняват и оскъпяват този процес.

"Ще бъде засилен и институтът на почетните консули, които имат възможност оперативно да извършват тази дейност. Подготвя се пакет от много сериозни законодателни промени, свързани с инвестиционното присъствие на граждани от Русия и ОНД, страните извън Европейския съюз, така че при съответна инвестиция в България, те да придобиват облекчен статут в Шенгенското пространство и многократна виза”, каза още зам.-министърът.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

25 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #25

    16, английските туристи се излагат навсякъде по света. Доскоро футболните им туристи не си тръгваха от екскурзията си, докато не убият поне един местен. Имаше един такъв случай и у нас. Тъй като са англичани обаче, това не се смята за особено притеснително в собствената им страна. Спомни си как половин Англия и цял Ливърпул защитиха бияча си, какво написаха там, дори книга отпечатаха в негова защита.

  2. Анонимен
    #24

    Цяля Европа знае за корабите между Норвехия и Дания, както и Швеция и Дания. Корабите, в които хората се напиват далеч преди да са прекосили малкото разстояние мужду пристанищата и продължават да пият в Дания до припадък. Да сте чули някой да заклеймява датчаните? Единствено с комплекса ни за малоценност пред англичаните мога да си обясня гласността, която се даде на този филм у нас.

  3. Анонимен
    #23

    Логото е много хубаво и стига сте повтаряли, че е неудачно. Неудачно сне вижда на "неудачниците" от БСП, защото не са успели да глътнат парите.

  4. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #22
  5. Анонимен
    #21

    В България чужденците идват за пиячката и евтиния секс.ова е, а Ботев (не Христо)да му умра на патриотозЪма

  6. Анонимен
    #20

    Ей, по-голяма глупост отдавна не бях чувал - добре било да нямало свободна продажба на алкохол в магазините, казал г-н Рагин? Т.е. да се въведе сух режим, а? Нещо като в САЩ през 30-те години? Защо? За да си пълнят гушата ресторантьорите и хотелиерите като г-н Рагин от надценките? Между другото това, което изложи страната ни, накрая на репортажа бе кметът. Много мънкаше и се потеше горкият. Вместо да ѝ каже на госпожицата от Би Би Си, че България е свободна държава с пазарна икомоника и, че цените се определят от собствениците, а не от кметовете, той се опита да се прави на ни чул ни видял. Нямат ли кметовете служители за връзка с обществеността или съветници по тия въпроси?

  7. В и К
    #19
  8. В и К
    #18
  9. Анонимен
    #17

    логото е ясно и разбирамо. нека кажем че е туристическо. А ние предлагаме море и планина. Какво да сложат на него? било яйце. То на тъп////ите кратуна на вечно недоволните мърморковци каквото да предложиш все ще го осер......Разбира се тон на такива критики дават първо тези които не са се добрали до хонорара за направа на лого.Другите повтарят като овци след тях......

  10. Анонимен
    #16

    МЪНИ тия британски туристи защо не се излагат в Гърция или Турция, в Италия и Франция ами само у нас. Отговорът не е труден- тук усещат разхайтеността, липсата на прлагане на правила от полиция и други органи. Както се разбра още от вратат на заведението са зарибени с безплатен алкохол, а после алкохола е на разни промоции.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам