Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ДПС и ГЕРБ с най-много пари за предизборна реклама

0 коментара
ДПС и ГЕРБ с най-много пари за предизборна реклама

ДПС е политическата партия, която до 12 октомври е отделила най-много за реклама в медиите. Формацията е "инвестирала" в медийната си предизборна реклама 337 461.76 лв. а ГЕРБ изостава с 37 000 лева зад нея. На трето място в класацията е БСП, обобщава Институтът за развитие на публичната среда в мониторинга си за изпълнението на изискванията в Изборния кодекс за обявяване на тарифите за отразяване и публикуване на информация, свързана с отразяването на кандидатите за участие в местните избори.

Общо 1.421 млн. лв. без ДДС са похарчили досега партии и коалиции, според публикуваните в наблюдаваните медии договори.

След ДПС веднага се подреждат управляващите от ГЕРБ с 300 946 лв. без ДДС. На трето място се нарежда БСП с 229 152 лв. без ДДС.

Сред включените в мониторинга медии най-предпочитани продължават да са вестниците "Труд" и "24 часа". Засега към тях са отишли общо 249 279, 65 лв. без ДДС.

На второ място по привлекателност за рекламиране се нарежда Канал 3 с приходи от 186 903 лв. без ДДС. Телевизията е най-предпочитаната електронна медия, която изпреварва и бТВ, и Нова тв, и БНТ. Най-сериозният рекламодател в Канал 3 е ДПС с 49 900 лв. Следват ГЕРБ - малко над 41 хил. лв., БСП- 30 хил. лв. Преди около месец скандалният депутат от ДПС и неуспял шеф на ДАНС Делян Пеевски официално придоби телевизията, която към момента се оказва основен притегателен център на политическа реклама.

В наблюдението са включени сайтовете на 43 медии – електронни и печатни - 5 телевизии, 4 радиостанции, 18 вестника и 16 информационни сайтове и агенции. Мониторингът обхваща 12 регистрирани за местните избори политически партии и коалиции - всички парламентарно-представени политически сили (НФСБ и ВМРО са с отделни регистрации, а Български Демократичен Център се отдели от "България без Цензура"), получилите повече от 1% на проведените миналата година парламентарни избори Движение 21 и Глас Народен.

Въпреки че предизборната кампания е в разгара си, без оферти за нейното отразяване остават сайтът Novini.bg, както и вестниците "Черно море", "Добруджанска Трибуна" и "Дума".

Focus News и Радио Фокус, които сключват съвместно договори за отразяване, продължават с практиката си от миналата година да ги публикуват в почти напълно нечетлив формат, което максимално затруднява установяването на сумите, за които са сключени, отчитат от института.

Продължава практиката на някои медии, които не са публикували информация за сключени договори за предизборно отразяване, но същевременно проверка на Интернет страниците им показва наличието на редица рекламни банери, подтикващи избирателите да гласуват за определени кандидати. Такъв пример е вестник "Ние", допълват от неправителствената организация.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.