Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Два пътни възела ще се изградят в третия етап от обхода на Габрово

0 коментара
Продължава строежът на обхода на Габрово, сн. АПИ

Продължава работата по третия етап от обходния път на Габрово. Близо 5-километровата отсечка е по изцяло ново трасе, което започва от кв. "Чехлевци" и стига до кв. "Дядо Дянко" в  Габрово, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Ще се изградят два нови пътни възела – п.в. "Чехлевци" и п.в. "Дядо Дянко", четири моста, единият от които е над река Паничарка, както и тунел от 540 метра.

При п.в. "Чехлевци", който ще е в близост до ул. "Малина" и ул. "Никола Войновски", ще се свързват обходния път на Габрово и пътя Габрово – Дебел дял.

При п.в. "Дядо Дянко" – при бул. "3-ти март" в областния град, ще се свързва пътя Габрово - Узана с обходния път на града и общинския път за село Чукили.

Чрез двете съоръжения ще се осъществява връзката на обходния път на Габрово с центъра на града.

В момента се разчиства изключително трудния за достъп терен от горската растителност, изграден е моста над река Паничарка.

Работи се и по надлеза при км 15+450 и водостока при км 0+258,07 от пътна връзка Чехлевци – Узана.

Изпълнител на обходния път на Габрово е консорциум "ПСВТ", в който влизат "Хидрострой" АД, "Пътни строежи – Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой – Т" ЕАД. Договорът за строителство е за 92.94 млн. лв. с ДДС.

Строителният надзор осъществява ДЗЗД "Обединени консултанти" с партньори "Трансконсулт БГ" ООД, "Рубикон Инженеринг" ООД и "Трафик Холдинг" ЕООД. Стойността на договора е 1 096 032 лв. с ДДС.

Авторският надзор е на "Пътпроект" ЕООД за 116 640 лв.

Строителството на обходния път на Габрово се финансира от оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. Той включва строителството на участък от 23.25 км, етапна връзка на обхода със съществуващия първокласен път от 3.1 км и изработването на разширен идеен проект за тунел под връх Шипка.

Обходният път на Габрово е част от трансевропейски транспортен коридор ІХ Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север – Юг.

Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът са Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.