Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Еърбъс със 150 души се разби във френските Алпи

Причините за катастрофата остават неясни, изключена е версията за терористичен акт

21 коментара
Еърбъс със 150 души се разби във френските Алпи

Самолет "Еърбъс 320" на Джърмануингс (Germanwings), нискотарифния филиал на германската авиокомпания Луфтханза, със 150 души на борда се разби във вторник в труднодостъпен планински район в южната част на френските Алпи, на около 100 километра северно от Ница. Самолетът изпълнявал полет от Барселона, Испания, до Дюселдорф, Германия преди по неизвестни причини рязко да загуби височина и контакт с авиодиспечерите.

Всички на борда се смятат за загинали. Това са 150 души - 144 пътници и 6-членен екипаж, съобщи главният изпълнителен директор на въздушния превозвач Оливер Вагнер.

Жертвите – германци, испанци, турци; група ученици и две бебета

По първоначални данни на катастрофиралия самолет са пътували 67 германци, съобщи авиокомпанията. На борда е имало две бебета и 16 десетокласници и две учителки от гимназията "Йозеф Кьониг" в германския град Халерн ам Зее. Те били на обмен в Испания в рамките на езиков курс. Градчето Халтерн ам Зее с население малко под 40 хиляди души се намира в близост до Мюнстер, Есен и Бохум.

Четиридесет и петима от пътниците на разбилия се самолет вероятно са били испанци, съобщи испанският вицепремиер Сорая Саенс де Сантамария, цитирана от Ройтерс. Тя посочи, че в списъка на пасажерите има 45 испански фамилии.

39 от пътниците са с турски фамилии, съобщи турската информационна агенция Доган. Голяма част от тях са били студенти. Преди това турската държавна телевизия ТРТ съобщи, че турците на борда на самолета са били с постоянно жителство в Германия.

Френският президент Франсоа Оланд заяви, че вероятно няма загинали французи.

Няма данни на борда на самолета да е имало български граждани.

Въпреки трудните условия е намерена черната кутия

Отломките от самолета са се разпръснали в радиус от 100-200 метра, заяви пред АП Жилбер Сован, председател на Генералния съвет на френския департамент Алп дьо От Прованс ("Горнопровансалски Алпи"). По думите му "всичко се е пулверизирало", като най-големите отломки са с размера на малък автомобил. Сован добави, че по земя няма достъп до мястото на сблъсъка, но отгоре хеликоптери събират информация, а в района име 500 жандармеристи и пожарникари.

Според представители на френската жандармерия отломките от самолета не надвишават един квадратен метър и са разпилени на площ до 10 хектара (100 декара). Ние видяхме самолет, който е напълно раздробен на част, телата са разчленени, каза Брус Робин, прокурор от Марсилия, след оглед с хеликоптер над мястото на трагедията.

Междувременно в зоната на катастрофата и целите Френски Алпи започна снеговалеж и са влошиха атмосферните условия. Метеоролозите прогнозират, че снегът ще вали няколко часа, а експерти твърдят, че евакуацията на телата на всички загинали може да продължи няколко дни. Мястото на катастрофата е на 2700 м надморска височина и хеликоптери не могат да се приземят на склона и затова пускат с въжета спасители или кацат в подножието му. Оттам е потеглила група спасители, която ще стигне до мястото на катастрофата едва след 4-5 часа. Екипите ще бъдат там през цялата нощ.

Въпреки затрудненията вече е намерена черната кутия от катастрофиралия германски самолет, съобщи френският вътрешен министър Бернар Казньов и уточни, че тя ще бъде проучена незабавно, за да позволи бързо разследване на инцидента.

Радио "Франс енфо" цитира местен туроператор, според когото в района вероятно са пребивавали няколко туристи, които може да са станали свидетели на последните секунди от полета на катастрофиралата машина.

Причините за катастрофата засега не са известни

Самолетът е излетял от Барселона в 9.55 ч. местно време. Изчезнал е от екраните на радарите в 10.39 ч. Първоначално бе съобщено, че няколко минути по-късно, в 10.47 ч. от самолета е бил изпратен сигнал за бедствие, след което пилотите така и не успели да установят повече връзка с диспечерите.

По-късно обаче френската Генерална дирекция за гражданска авиация уточни, че екипажът не е изпращал сигнал за бедствие. Въздушният контрол е решил да обяви самолета за бедстващ, тъй като е загубил контакт с екипажа.

Шефът на авиокомпания Джърмануингс Томас Винкелман заяви, че самолетът продължително време е губил височина, преди да се разбие. Според него машината започнала да пада малко след като била достигнала височината, на която трябвало да лети след излитането си от летището в Барселона. Падането продължило осем минути, посочи той пред репортери в Кьолн. Връзката с радарните и авиодиспечерските служби е прекъснала в 10.53 ч.

По думите на Винкелман пилотът на самолета е имал над 10-годишен опит, работейки за Джърмануингс и нейната компания майка Луфтханза. Самолетът е преминал рутинен преглед на 23 март, ден преди фаталния полет. Авиопроизводителят "Еърбъс" съобщи, че машината е доставена на Луфтханза през 1991 г. Навъртяла общо 58 300 летателни часа. Според експерти самолетът е към края на експлоатационния си период.

Представители на германските власти в областта на сигурността за момента изключват възможността катастрофата да е резултат от терористичен акт, предаде ДПА. Първоначално няма улики за тероризъм, казаха те пред агенцията.

Не може да бъде изключена нито една хипотеза за днешната катастрофа, заяви обаче френският премиер Манюел Валс, цитиран от Франс прес.

Германският канцлер Ангела Меркел и испанският премиер Мариано Рахой ще отидат в сряда на мястото във френските Алпи, се разби самолетът. Там се очаква да пристигнат и роднини на загиналите испанци, които ще бъдат превозени от Джърмануингс.

Това е първата самолетна катастрофа във Франция от 2000-та година насам, когато при излитане се разби самолет "Конкорд” със 113 души на борда.

Германските авиокомпании не планират да спрат полетите със самолетите А320

Моделът "Еърбъс 320" е един от най-продаваните в света. Досега са произведени и доставени 6 415 такива самолета, 6 157 от които са в употреба. Производителят има поръчки за още 5 099 самолета.

Германските компании не планират да спрат полетите на самолетите А320 след днешната катастрофа, съобщи ДПА. Става дума най-вече за авиокомпанията Луфтханза, чийто филиал е Джърмануингс, Еър Берлин, а също и Кондор, уточни агенцията.

Според представители на тези компании специалистите първо трябва да изяснят причината за трагедията във френските Алпи и едва тогава би могло да бъде взето някакво решение.

Компанията Джърмануингс

Джърмануингс е създадена от компанията Юроуингс (Eurowings) през 2002 година и на 1 януари 2009 година става част от Луфтханза, която държи 100 процента от групата. Централата на Джърмануингс е в Кьолн и от 2013 година превозвачът постепенно пое всички вътрешногермански полети на Луфтханза и в Европа без полетите, които излитат или кацат на летищата в Мюнхен и Франкфурт, основните центрове на Луфтханза.

Луфтханза се опитва по този начин да отговори на засилващата се конкуренция на нискобюджетните компании като Ийзиджет (Easyjet) или Райънеър (Ryanair) и да се съсредоточи най-вече в полетите на дълги разстояния и предполагащите високо равнище на обслужването.

През януари 2015 година Луфтханза обяви, че е прехвърлила близо 115 връзки на Джърмануингс, от които повечето (52) от или за летището в Дюселдорф.

С флотилия от 78 самолета към октомври 2014 година Джърмануингс обслужва 130 дестинации.

До днешния ден Джърмануингс не е преживяла пълна загуба на самолет, заяви пред АФП говорител на компанията.

Според сайта ѝ нейните самолети са Еърбъс 320 и А319, но също Бомбардие С и Ар Джей 900, които летят за Джърмануингс, но с маркировката на Юроуингс.

Между юли 2013 и юли 2014 година компанията, за която работят 2000 души, е превозила близо 16 милиона пътници.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

21 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит, защото не е по темата на статията.
    #21
  2. Анонимент
    #20

    Спроред журналистическа информация последният технически преглед на самолета е бил в София. Дано да не се окаже, че в историята имат пръст донецк ите специалисти по св аляне на самолети с техния гуру и рубладжииските им помагачи у нас.

  3. Анонимент
    #19

    Според гневните изказвани на руския лилиПутлерски трол-агит-просветник тук излиза, че информациите, подавани по българските национални медии са в разрез с опорните точки на московския кол-център. Нека тогава саморазмножаващишят се руски трол(ове) се обърнат към радио Ереван - там информациите са напълно в унисон с евроазиатската ориентация на въпросната държава. Що се отнася до антифащистката ни "сюрия" - нека руските тролове и техните началници да имат предвид, че тази така наречена сюрия вече наброява няколоко милиарда земни жители, които са единодушни относно чомеконенавистната същност на националСоциалистическия режим на лилиПутлер

  4. Коментарът е изтрит в 08:56 на 25 март 2015 от автора.
    #18
  5. Павел 76
    #17
  6. Коментарът е изтрит в 09:59 на 25 март 2015 от автора.
    #16
  7. Коментарът е изтрит в 07:58 на 25 март 2015 от автора.
    #15
  8. Коментарът е изтрит в 07:54 на 25 март 2015 от автора.
    #14
  9. Коментарът е изтрит в 07:52 на 25 март 2015 от автора.
    #13
  10. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #12

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.