Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Електрифицирани пътища може да поевтинят електромобилите

В Швеция по такова шосе електрокамион вече вози товари от летище "Арланда"

2 коментара
Електрифицирани пътища може да поевтинят електромобилите

Електрифицирано шосе в Швеция, по което електрически камион, превозвайки товари от стокхолмското летище "Арланда", зарежда батериите си, може да доведе не само до намаляване на въглеродните емисии в района, но и да намали значително цената на електромобилите.

Това е първото подобно шосе в света, реализирано по проекта eRoadArlanda, финансиран от шведската държава с близо 50 млн. шведски крони (5.82 млн. долара) и изпълняван от компаниите "Ватенфал" (Vattenfall) и "Елуейз" (Elways).

Миналата есен те са монтирали електрифицирана релса в асфалта на 2-километров участък от стокхолмското летище "Арланда" до логистичния хъб на фирмата "ПостНорд" (PostNord) в Розенберг. По този път сега се движи модифициран електрически камион за превоз на пощенски пратки, който има подвижна част, разпознаваща електрифицираната мрежа и свързваща се с нея автоматично, при което започва зареждането на батерията на автомобила.


 
Системата изчислява и потреблението на енергия от превозното средство, което позволява разходите за електричество да се калкулират за превозно средство или потребител, отбелязва в своя статия Ройтерс.
 
Зареждането при шофиране означава, че електромобилите няма да се нуждаят повече от големи батерии (представляващи половината от цената им), за да могат да изминат достатъчно разстояние, коментира пред агенцията изпълнителният директор на "Елуейз" Гунар Асплунд
 
"Технологията предлага неограничен обхват. Безпокойството за обхвата отпада“, каза той. "Електрифицираните шосета ще позволят по-малки батерии, което може да направи електромобилите по-евтини от тези, които се зареждат с изкопаеми горива“, каза той. Асплунд посочи още, че шведската държава, която финансира проекта, е доволна от резултатите до момента.
 
"Такива пътища ще позволят на електромобилите да се движат на далечни разстояния без големи, скъпи и тежки батерии“, каза Маркус Фишер, говорител на "Ватенфал", която захранва с ток релсата. Той обясни още, че инсталирането на подвижната част в нови автомобили ще е по-евтино от монтирането ѝ в сега съществуващите модели.
 
От "Ватенфал" изчисляват, че електрифицираните шосета може да намалят въглеродните емисии от камионите, които представляват около 25% от общите емисии от пътния трафик.
 
"Инвестиционните разходи за километър се оценяват на по-малки от тези при използването на електрически далекопроводи”, посочва още енергийната компания.

Тестването на eRoadArlanda започна през април и ще продължи поне 12 месеца, за да бъде използван електрическият камион при различни климатични условия, допълва Ройтерс.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #2

    Дали?! 5,82 млн. долара за 2 км път?!

  2. Mad Dog
    #1

    Щом има релса, то си е влак. И цената, $5,82 милиона за 2 км да плати държавата, за да може камиона/влак да е евтин, ми се струва доста по социалистически. Мм, да! Все още има доста да се мисли по този проект.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.