Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Европейската комисия одобри 368 млн. евро за третия лъч на метрото

Довършването на Западната дъга на околовръстния път също е потвърдено

0 коментара
Европейската комисия одобри 368 млн. евро за третия лъч на метрото

Европейската комисия одобри над 368 млн. евро от Европейския фонд за регионално развитие за изграждането на третата линия на метрото в София. Това съобщиха от представителството на ЕК в София.

Със средствата се строи 8 км подземна железница с 8 станции на метрото между театър "Зад Канала" и пазара в "Красно село". Изграждането на обекта започна в началото на годината и трябва да приключи до средата на 2019 г.

Така ще бъдат свързани жилищните квартали "Сухата река", "Хаджи Димитър", "Красно село", "Славия", "Белите брези", "Лагера" и "Хиподрума" с центъра на София.

С третия лъч на метрото ще прави връзка с първа и втора линия на метрото. Инвестициите покриват и закупуването на 20 метровлака, които да обслужват третия лъч, се казва в съобщението на ЕК.

"Софийското метро е един от най-добрите примери за това как средствата от европейския бюджет помагат на хората да живеят по-добре. Ползите са много - третата линия прави придвижването на софиянци и гостите на столицата по-лесно и бързо, строителните работи създават работни места, а местните компании трупат ценен опит", коментира Кристалина Георгиева, заместник-председател на ЕК с ресор "Бюджет и човешки ресурси".

Европейската комисия е одобрила и втората фаза на доизграждането на Западната дъга на околовръстния път на София, каза председателят на управителния съвет на пътната агенция Лазар Лазаров. По думите му това е станало миналата седмица.

Злополучната Западна дъга трябваше да е готова преди година, но изграждането ѝ се проточи по редица причини и сега предстои да бъде пусната на 1 септември 2016 г., по думите на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Това е най-скъпата магистрала, строена у нас с цена от средно около 20 млн. лв. на километър. Причината са сложните пътни възли, които са на няколко нива, според обясненията на пътната агенция.

Втората фаза от Западната дъга на Софийския околовръстен път включва изграждането на директно трасе с дължина от 5.3 км, три пътни възли – "Стефансон", "Ломско шосе" и "Северна скоростна тангента", естакада над бъдещия бул. "Стефансон", нов път за гара Волуяк и надлез над пътя за село Мрамор.

Обектът се строи от ДЗЗД "Европейски пътища", в което водещ партньор е "Джи Пи Груп" ООД, зад което стои премиерският приятел Валентин Златев. Другите компании в обединението са "Автомагистрали-Черно море" АД, "Пътстройинженеринг" АД. Стойността на договора е близо 102 млн.лв. с ДДС.

Строителният надзор се осъществява от сдружение "София Запад 2013", в което влизат "Пътконсулт 2000" ЕООД, "Рутекс" ООД, "Трансконсулт БГ" ООД и "ИРД инженеринг С.р.л". Договорът с тях е за 719 040 лв. с ДДС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.