Ти си това, което четеш

"Фейсбук" въвежда големи промени за потребителите

09:56 | 12 януари 2018 | 2 коментара

Американската компания "Фейсбук" (Facebook) обяви, че въвежда голяма промяна в ползваната от над два милиарда потребители едноименна социална мрежа. Занапред в основната рубрика "Новини" ще се отдава предимство на снимки и публикации на семейството и приятелите, за сметка на съдържанието, публикувано от търговски марки, медии, известни личности и други страници, освен ако то не бъде подсилено под формата на реклама, съобщиха агенциите.

Това е най-голямата стратегическа реформа на съдържанието през последните години в социалната мрежа. Нейният алгоритъм досега приоритизираше съдържание, което да провокира потребителя да хареса или коментира.

33-годишният съосновател на компаниятаМарк Зукърбърг написа в профила си, че целта вече не е такава и вместо това "Фейсбук" ще помага на потребителите си да имат "по-смислени социални контакти". "Когато въведем това, ще виждате по-малко публикации на фирми, марки и медии", каза той. Платените рекламни съобщения обаче, ще продължат да се появяват.

"Фейсбук" и конкурентните му социални мрежи бяха залети от критики, че техните продукти засилват възгледите на потребителите по социални и политически въпроси. Компанията бе разкритикувана, че алгоритмите ѝ може да са отдали приоритет на подвеждащи новини и неверни информации и по този начин е било повлияно на президентските избори в САЩ през 2016 г.

Промените няма да засегнат рекламите и вероятно ще нанесат удар върху бизнеси, които искат да се популяризират, без да плащат за реклама, отбеляза "Асошиейтед прес".

Още по темата
Още от Бизнес