Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Филолози искат българският език и литературата да са отделни предмети

10 коментара

Филолози поискаха в петък да има отделен предмет "Български език", тъй като според тях сега той е механично "закачен" към литературата, а през целия гимназиален курс се предвиждат малко часове за теоретични знания.

Проф. Боян Вълчев, преподавател в Софийския университет "Климент Охридски“, коментира, че сега реално няма предмет "Български език", защото се учи между пети и седми клас, когато се преподават филологически знания за езика, а не се изграждат умения", заяви проф. Вълчев.

“Трябва да се раздели сегашният предмет "Български език и литература" на два предмета и тогава ще има специализирани учители, които да ги преподават“, каза проф. Вълчев.

Той допълни, че в университетите се преподават две методики - за преподаването на български език и за преподаването на литература, а след това се сливат в един предмет в училище.

“Сега в много от училищата времето за преподаване на българския език, по различни причини, се изяжда от преподаването на литературата. Ако двата предмета се разделят, ще има и отделни оценки по български език и по литература“, посочи преподавателят.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #10

    Хората са прави.Граматика на "български език" е истинското име и трябва да се изучава така както се учи германска или английска граматика.Може да не говориш езика, но като знаеш граматиката ще пишеш вярно,независимо дали си вишист или с 7 клас.

  2. Анонимен
    #9

    ПРАВИЛНО. В предмет Български Език вниманието е върху Езика Български, върху Езика като универсален "неутрален" и все пак уникално колоритен Носител Vehicle на един или друг смисъл, съдържание. в предмет Литература вниманието е върху Изразяваното чрез и върху "Носеното" от езика. Творби дори чуждоезични, в превод или не. Също: Как е използван езикът умело и по предназначение: за Изразяване и комуникация. Филолози искат българският език и литературата да са отделни предмети

  3. Анонимен
    #8

    Podkrepjam!

  4. Анонимен
    #7

    М.Н.
    Самоуважението на един народ започва с почитта, любовта и владеенето на собствения му език. Това предложение е много добро и трябва да се осъществи за благото на народа ни. Поради публичността, която дава телевизията на множество полуграмотни хора, вече започнахме да си мислим, че на българския език му липсват думи (а започнахме и да забравяме за богатството му), та пренасяме механично и безсмислено ненужни чуждици, които да заместят българските думи. Освен това, ясно е, че качествено научаване

  5. Анонимен
    #6

    Литература изобщо не трябва да се учи в средното училище: учениците нямат на тази възраст достатъчен жизнен опит, за да разберат произведенията В училището трябва да се наблегне на езика, за да говорят грамотно впоследствие. А литературата да се учи или факултативно, или във висшето образование

  6. Анонимен
    #5

    Много разумно предложение! Нещо повече! Нека езиковите уроци преобладават до последния гимназиален клас, защото повечето от завършващите са откровено полуграмотни. Номер 3, не знам какво е образованието Ви, но ще кажа, че английски и всякакъв чужд език не може да се учи, без да се знае родният. Имам предвид да се учи грамотно, според правилата на съвременното образование. А ако става дума английският да се знае колкото е нужен на един слуга или метач - няма спор. Там може и да си неграмотен!

  7. Анонимен
    #4

    Предложението е правилно, идеята е добра! Населението има слаби познания по български език! Тук има ясни правила и граматически особености , които добре трябва да се знаят, като в математиката! Литературата е повече чувство, емоция и импровизация -спонтанно творчество! Подобен проблем има в архитектурата, която съчетава математика с рисуване!

  8. Анонимен
    #3

    Стига ги бъркахте децата. Да си гледат английския и това си е. Какво ще им губите времето с български.

  9. Анонимен
    #2

    Те децата, ако до седми клас не са научили четмото и писмото - за къде да ги юркат след това...споко!

  10. Анонимен
    #1

    Предложението е много рационално. В рамките на отделна дисциплина "Български" език учениците ще могат да се запознаят с особеностите на българските диалекти, както и с говорите на българите в Сърбия, Румъния, Молдова, Украйна, Егейска Македония. Сега нашите ученици не знаят почти нищо за особеностите на родопските говори, както и за региолекта в Република Македония, който е част от българското езиково землище.
    С въвеждането на дисциплина "Български език" ще намерят изява стотици наши учители, специалисти

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.