Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Фирми, свързани с Корпоративна банка, ще ремонтират Цариградско шосе

От четвъртък движението по булеварда се намалява на 40 км/ч

31 коментара
Фирми, свързани с Корпоративна банка, ще ремонтират Цариградско шосе

Фирми, свързани с Корпоративна търговска банка (КТБ), ще ремонтират участък от 2.5 км на бул."Цариградско шосе" на цената на строителство на нова магистрала в продължение на две години. Това стана ясно от съобщение на пресцентъра на Столична община.

 

Заради започващия ремонт на участъка от бул."Г.М.Димитров" до бул."Александър Малинов" се въвежда временна организация на движението от четвъртък – 27 март.

 

Висока цена

 

Отсечката ще бъде ремонтирана от ДЗЗД "Градска магистрала", в което влизат "Интегрирани пътни системи" АД (40%), "Инфраструктурна компания" АД (30%), "Калистратов груп" ООД (20%) и "Рутекс" ООД (10%). Те спечелиха търга с цена от 10.5 млн. лв. за 2.5 километра.

 

Това прави средно по 2.1 млн. евро на километър, на каквато цена бяха построени новите участъци от магистрала "Тракия". Това не е прецедент, защото обикновено почти всички пътни ремонти на софийските улици излизат на цената на нова магистрала. По правило пък търговете обикновено се печелят с една от най-високите оферирани цени откакто кмет стана Йорданка Фандъкова, но срещу това не протестира никой в Столичния общински съвет, включително и съветниците от БСП, които иначе са в опозиция.

 

В същото време досега зам.-кметът по транспорт Любомир Христов така и не успя да даде смислено обяснение защо печелят като правило най-скъпите оферти и какви са причините за скъпите ремонти. Дежурните думи на Фандъкова са, че "евтиното строителство не винаги означава качество".

 

Връзката КТБ

 

"Интегрирани пътни системи" (ИПС) и "Инфраструктурна компания" са свързани с Корпоративна търговска банка, в която мажоритарен собственик е Цветан Василев.

 

Преди да бъде трансформирана от ЕООД на АД, регистрацията на ИПС беше на софийската ул. "Дебър 17". Там дълги годни беше централата на финансовата къща "Бромак", която е еднолична собственост на Цветан Василев и чрез нея той държи мажоритарния пакет в КТБ.

 

Според Търговския регистър ИПС е собственост на "Евробилд проект", което е собственост на "Юлинор", което на свой ред е на Юлия Илиева. По цялата тази верига има връзки с КТБ. Самото ИПС има вписани залози само в полза на КТБ, а по отчет общият дълг към финансови институции е 35 млн. лв.

 

"Инфраструктурна компания" е наследник на дъщерното ѝ "ИПС инфраструктури", което също получава финансиране от КТБ .

 

Ремонтът

 

Строителните дейности на участъка от бул."Цариградско шосе" включват надлеза при разклона за бул."Г. М. Димитров", надлез над бул. "Александър Малинов", пешеходния подлез при Окръжна болница.

 

Освен това ще бъде направен ремонт на централните и локални платна на булеварда.

 

Строителните дейности включват още и ремонта на подлеза "Царевец" на Орлов мост, който се извършва в момента.

 

Строителството ще стане на няколко етапа в продължение на две години, за да не се затруднява движението по булеварда. Първият етап включва надлеза при "Г. М Димитров".

 

Временната организация за движение

 

Заради ремонта на надлеза от четвъртък 27 март до 31 март пред и зад надлеза се затварят левите ленти на всяко платно в протежение на 50 м.

 

За времето на ремонта се въвежда ограничение на скоростта във всяка посока от 80 на 40 км в час.

 

По настояване на кмета Йорданка Фандъкова на обекта ще се работи с удължено работно време включително в почивните дни, е посочено в съобщението.

 

На 1 април (вторник) започва основният ремонт на пътното платно в посока Пловдив на надлеза при бул. "Г. М.Димитров". Движението в двете посоки ще се осъществява в платното посока център. Срокът за изпълнение е 45 календарни дни.

 

От 16 май се обръща движението и се затваря платното в посока център.

 

Предвижда се около 15 май 2014 г. да започнат строителни работи по надлеза по бул. "Цариградско шосе" над бул. "Александър Малинов".

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

31 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #31
  2. Dedo Mrazz
    #30

    "Преди да бъде трансформирана от ЕООД на АД, регистрацията на ИПС беше на софийската ул. "Дебър 17". Там дълги годни беше централата на финансовата къща "Бромак""По тази логика и Кино Изток е свързано с Била - дълги години на този адрес е било кино Изток а сега е Била. Връзка между тези субекти няма, просто Била купи киното и го направи на хипермаркет.

  3. dimityr_penev
    #29

    Само искам да вметна, че "Инфраструктурна компания" се занимава със строежа на стадиона Ботев, така че едва ли ще ги затрудни един булевард.

  4. Alina
    #28
  5. evelina_borisova
    #27

    като стана дума за строителство - по едно време се говореше че им незаконно строителство на лифт до връх Снежанка и съоръжения за изкуствен сняг, както и незаконна сеч за разширяване на ски писти. Фирмата била приближена до олигаршата Цветелина Бориславова. Ама това май не отразявате какво е развитието по случая

  6. Donatella
    #26

    Това са само спекулации, дори ктб да има общо с тези фирми, това не показва че има някакви нарушения или нелегална дейност. въпросните строителни фирми ползват услугите и на друго банки но не сте ги споменали че са "приближени до тях". все ктб трябва да е на топа на устата.

  7. stasik
    #25
  8. Alina
    #24

    "Това не е прецедент, защото обикновено почти всички пътни ремонти на софийските улици излизат на цената на нова магистрала." И след като не е прецедент, какво искате да кажете, че не ми става особено ясно. Както написах в предишният си коментар, какво от това? А и какво предпочитате, да се правят като пътищата и магистралите на Бойко, които след няма и четири месеца се развалят и зейват дупки. Примерът, да не кажете, че КЛЕВЕТЯ ИЛИ ОБИЖДАМ, примерът е с Дунав мост, малко след ремонта нямаше и половин

  9. Elena Eli
    #23

    От справка в официалния сайт на компанията, единственич частен партньор на Инфраструктурна компания са Литекс Комерс Ад. Другите са Министерства и общински администрации. А кредитите им няма как да се "обвързват" с банката по друг начин, освен като страни от договр за кредит - кредитополучател и кредитодател.

  10. Nadetto
    #22

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.