Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Големите местни играчи в рекламния бранш наддават за велоконцесията на София

0 коментара
Снимка: БГНЕС

Всички големи местни играчи в рекламния бранш наддават за велоконцесията в София. Оферти са подали четири обединения, като сред кандидатите няма нито една чужда компания, въпреки че предварително имаше заявен интерес, според общински съветници.

Единият кандидат е обединението "Вело Арчър София", което е свързано с рекламния бос Красимир Гергов. Другият е консорциума "Собайк" начело с бившия шеф на Общинска банка и собственик на рекламна агенция Любомир Павлов. Третият кандидат е обединението "София байк", което е свързано с фамилия Генчеви. Единствено "Метрополис груп", свързано с Нико Тупарев, участва самостоятелно, съобщи "Капитал Дейли".

Кой кой е в наддаването

Сред всички кандидати единствено "Метрополис груп" направи предварителна реклама преди отварянето на офертите, чрез пускане на платени съобщения в някои сайтове. Това стана чрез подизпълнителя им – унгарската T-Systems, която е дъщерната компания на "Дойче телеком". Унгарската компания участва и в надпреварата за тол системата за платеното преминаване по магистралите у нас. Офертата залага на велосипедната система на nextbike, която се използва в редица европейски градове. В този случай обаче чуждата компания е само доставчик, а не оператор на концесията.

Според Търговския регистър собственици на "Метрополис Груп" са петима души. С най-голям дял е телевизионният продуцент Нико Тупарев (30%). Останалите акции са разпределени между Андрей Иванов (21.7%), Христо Гюрковски (18.9%), американецът Марк Десбиенз (18.2%) и Евгени Йонов (11.2%).

В обединението "Собайк" влизат близката до бившия управител на Общинска банка Любомир Павлов рекламна фирма "Имидж", "ИдеяКом", "Арт адвъртайзинг груп" и "Про адвъртайзинг". Първите две компании имат опит като оператори на билборд съоръжения в София.

В обединението "Вело Арчър София" участват новорегистрираната "Арчър айдиас София" АД и "Арчър айдиас" АД, свързани с рекламния бос Красимир Гергов. "Арчър" участваше в консорциума "Ти Си Ти Ви", който през 2013 г. взе близо 10 млн. лв. от държавата, за да рекламира цифровизацията на телевизионния ефир. В последните години обаче агенцията изгуби лиценза на международната рекламна верига "Лео Бърнет", а приходите ѝ са намалели от 15 млн. лв. през 2010 г. до 2 млн. лв. през 2015 г.

Последният участник в състезанието е гражданското сдружение "София байк", в което влизат компаниите "Моушън артс", "Делта карт", "Билборд" и "Долсамекс". Мажоритарни собственици на "Моушън Артс" и "Билборд" са фамилия Генчеви – Калин, Стефан и Зарина. "Делта Кар" е собственост на италианеца Валдес Моранди, а "Долсамекс" е дъщерно дружество на регистрираното в американския щат Невада "Долсамекс Интернешънъл", представлявано от французин.

Параметрите на концесията

На концесия се отдават 33 велогардероба, във всеки от които ще има по 20 велосипеда. Те трябва да бъдат пуснати до половин година след подписването на концесионния договор. През този период няма да се дължи концесионна такса.

Велостоянките ще са в широкия център на София по улици и булеварди, както и на станциите на метрото при ЦУМ, НДК, Софийския университет. Първият половин час ще е безплатен, а следващия час – на цената на билета в градския транспорт.

Колелото ще бъде с уникален дизайн, ще има вграден джипиес, а информационна система ще показва колко са наличните велосипеди в отделните пунктове. Ще има и мобилно приложение за ползването на велосипедите, за да могат хората да са наясно в кой момент и къде има налични.

Концесионерът ще се издържа от рекламата върху велосипедите и велогардеробите. Той ще може да разположи 150 т.нар. "ситилайта".

Минималното концесионно възнаграждение за общината е 93 хил. лв

Ако има интерес към обществените велосипеди, концесионерът ще може да изгради и още 15 допълнителни стоянки. Тяхното място не е фиксирано. Идеята е те да са в по-отдалечени райони, към които вече има изградени велоалеи, като например по бул."Цар Борис ІІІ" и към кварталите "Надежда", "Младост" и "Люлин".

Нужната инвестиция се оценява на над 800 хил. евро, а оборотът при 50% заетост на билбордовете на около 500 хил. лв. годишно.

В следващите десет дни комисията в Столичната община ще реши дали кандидатите отговарят на всички изисквания, след което трябва да станат ясни и ценовите им предложения.

Фирмите ще бъдат оценявани по четири критерия. Водещ е размерът на концесионното плащане (40% от оценката), както и срока на концесията - колкото по-кратък е той, толкова повече точки ще получи участникът (30%). С по 15% ще бъдат оценени инвестиционната програма и техническите предложения.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.