Ти си това, което четеш

Холивудски звезди рекламират България по света

15:16 | 11 октомври 2015 | 2 коментара

"България е мястото!“, казва екшън звездата Силвестър Сталоун в нов клип, рекламиращ страната ни като туристическа дестинация. Видеото бе представено в неделя от министъра на туризма Николина Ангелкова, която акцентира върху възможностите за привличане на туристи от снимането на фирми у нас.

В клипа участват още актьорите Салма Хайек, Антонио Бандерас, Джейсън Стейтъм, Ейдриън Броуди, Шохрех Агдашлу, както и режисьорът Том Кърк и продуцентите Алън Сейгъл и Лез Уелдън. Те не просто рекламират страната ни, а показват личното си отношение към България и българите. Те разказват пред камерата своите преживявания при снимането на филми в страната ни.

За видеото държавата не е давала пари, то е изработено като филмовото студио "Ню Бояна", където са снимали холидувдските звезди, са предоставили кадрите с техните мнения за страната ни. Идеята на Министерството на туризма е с този клип да промени начина, по който да се възприема и промотира България.

Правата върху клипа бяха прехвърлени чрез официално споразумение на ведомството от  изпълнителния директор на филмовите студия Ярив Лернер и видеото ще се използва безвъзмездно за популяризиране на възможностите за туризъм в страната ни.

Ангелкова поясни, че наред с всички комуникационни канали като интернет, телевизия, участие на международни изложения и др., новият клип ще се излъчва и по време на представянето на българската номинация за Оскар в Лос Анджелис на филма "Съдилището“. Така не само ще бъде подпомогната българската кандидатура, но и ще бъдат представени на световния филмов елит големите възможности, които България предлага за реализация на техните продукции.   

"Клипът показва и тясната връзка между туризма и киното, с което се надяваме да привлечем още по-голямо внимание към България“, коментира Ангелкова. Тя даде пример как туристите в Англия са нараснали с около 50% след излъчването на поредицата за Хари Потър. В Тайланд са отчели ръст от около 22% след премиерата на "Плажът“ с Леонардо ди Каприо, а Хърватска се позиционира като кино дестинация след снимките на шестте сезона на тв сериала "Игра на тронове“.

"Киноиндустрията може да ни помогне да преодолеем и сезонността в туризма“, допълни министърът на туризма.

Според Ярив Лернер е важно да се използва по най-добрия начин факта,  че толкова филмови звезди идват да снимат в България. Според него това фокусира вниманието към страната ни и я прави много по-популярна и желана дестинация. Той обърна внимание и че киноиндустрията носи много косвени ползи на държавата, като ръст на посещенията в хотелите и заведенията за хранене, разкриване на нови работни места и др.

В отговор Ангелкова обяви, че ще се създаде работна група с Министерството на икономиката, която да разработи и предложи стимули за насърчаване на киноиндустрията като данъчна ваканция, данъчен кредит и фискални отстъпки.

"Някои от държавите, които се славят с традиция в киното, като Италия, Франция, Великобритания, Германия, използват комбинирани методи. Други използват само един такъв метод. В някои държави има специални закони за насърчаване на киното и киноиндустрията. Други ги слагат в специални разпоредби. Ние предстои да проучим всички възможности, съобразно нашия пазар и специфика, след което да излезем с предложение ”, посочи Ангелкова.

"Целта е да предложим това, което би било най-подходящо за нашите условия, за да може да има полза”, допълни тя.

Още от Бизнес