Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Испанци предлагат да строят паркинг под бул.”Дондуков” в София

Столичната община пуска мястото на търг по схемата инвестиции срещу право за строеж

14 коментара
Испанци предлагат да строят паркинг под бул.”Дондуков” в София

Испанска компания е заявила интерес да построи подземен паркинг по протежение на бул. ”Донкдуков” в участъка от бул. ”Васил Левски” до ул. ”Бачо Киро”, съобщи главният архитект на София Петър Диков пред Mediapool.

 

Идеята е мястото да се отдаде чрез търг или конкурс по схемата инвестиции срещу отстъпено право за строеж, каза арх. Диков. Той обясни, че на търга могат да участват всички и испанската компания няма да има преференции, въпреки че вече е заявила интерес.

 

Бъдещият частен инвеститор ще може да използва съоръжението за срок от 35 години, като по този начин ще си избие направеното вложение, обясни арх. Диков.

 

Подземният паркинг ще е само по протежението на бул. ”Дондуков”, като по този начин няма да се засегнат сградите и дърветата, обясни арх. Диков.

 

Ремонтът на “Дондуков” се отлага

Заради новото комуникационно решение ремонтът на бул. ”Дондуков”, който се планираше за тази година, се отлага, а търгът за избор на изпълнител ще бъде прекратен, каза зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.

Според арх. Диков до три месеца ще е готов новият проект за ремонта на булеварда и изграждането на подземния паркинг. Целта е двете мероприятия да вървят заедно.

Главният архитект е оптимист и смята, че догодина ще може да започне изграждането и на двете съоръжения въпреки тромавите процедури с обществените поръчки.

Без паркирани коли по бул. ”Дондуков”

Реконструкция на булеварда ще бъде направена за сметка на Столичната община като прогнозната стойност за участъка от ул. “Кракра” до Младежкия театър беше 6.66 млн. лв. без ДДС.

Планирано е разширение на тротоарите и изграждането на велоалея, каза арх. Диков. По думите му целта е повече да няма паркирали автомобили по пътното платно на булеварда.

Предвижда се още подмяна на релсовия път и реконструкция на трамвайните спирки.

Планирано е и замяна на паважната настилка с асфалт, но това може да предизвика недоволството на живеещите в района по примера на столичната улица “Иван Асен ІІ”. След протести на живеещите по улицата общината промени проекта и остави съществуващия паваж, който в момента се пренарежда.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #14

    Мине не мине време и този иначе изглеждащ сериозно главен архитект пуска по някоя безумна глупост. Кой инвеститор ще построи нещо което няма да се ползва пълноценно, първо защото ползването му ще е прекалено скъпо за нашите стандарти и прекалено евтино за инвеститорите, които трябва да си върнат парите с печалба. Кой ще паркира в тази част на Дондуков? Бедните чиновници от околните министерства? Ами на тях няма да им стигнат заплатите само за паркиране. Както и да е и тази "идея" на барон фон Мюнхаузен ще премине както и останалите "построени" паркинги на жълтите павета за които ни будалкаше преди време. Смешници!

  2. Анонимен
    #13

    Няма ли безработни българи. Или каним само испански тузари, за да им връчим едни пари.

  3. Анонимен
    #12

    11, много добре е разбрал, а ти не искаш да разбереш, че строителството на тракия, поне на тези части, строени от гроб, си бяха върхът на далаверното обирджийство... Да си чувал колко пъти (против закона) се подписваха от онази кравичка от варна - лилянка - анекси и се увеличаваха стойностите на договорите за строителство? Така че от гер*берастите (а те, уви са и в столичната община) освен пладнешки грабеж друго не можеш да очакваш...

  4. Анонимен
    #11

    8,не си разбрал какво е написал №6.

  5. Анонимен
    #10

    Ех, да можеше барабар с Боко и Цецо да отлетят и Данчето с Диков. Под тази част на центъра има римски градежи. Хайде стига вандалщини.

  6. Анонимен
    #9

    Живущ на Дондуков Паветата от булеварда е наложително да се махнат тъй като генерират огромни количества прах - обаче! В никакъв случай да не се продават на германци и прочее а да се положат вместо трошливите плочки на тротуарите на Дондуков. За последното ще се следи организирано. И още - ще стане луд скандал ако пак общината извърти работата живущите да плащат за паркирането на автомобилите си

  7. Анонимен
    #8

    6! Хайде да следим нещата около испанците и този паркинг и ще видиш, че действията и лъжите на бг мафията ще са едни и същи! :))) Ще кажат, че цената на паркирането ще "излезне през носа на българския превозвач и данъкоплатец и гарантирани огромни печалби за консеционера."

  8. Анонимен
    #7

    Поредната партенка на г-н главния архитект. Както стана с кръстовището на две нива на бул. България. След като задръстванията от Георги Софийски съвсем очаквано се преместиха на бул. България се оправдаха че ще има ново кръстовище на две нива и там. Всичкото чудо за 3 дни.

  9. Анонимен
    #6

    2, опита да се даде магистрала Тракия на концесионер по времето на Симеон беше опит да се осъществи една от най-крупните далавери в българската история.Тази далавера предвиждаше магистралата да бъде платена, а приходите от таксите да са постоянни за консеционера, независимо от трафика на автомобили.Сега магистрала Тракия се строи не с парите от бюджета, а от европейски фондове, които поемат 80% от финансирането на проекта.Далаверата с консеционирането на тази магистрала предвиждаше да се откажем от тези европейски пари, за сметка на скъпата експлоатация на магистралата, което щеше да излезне през носа на българския превозвач и данъкоплатец и гарантирани огромни печалби за консеционера.

  10. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #5

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.