Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Испанци ще строят Дунав мост ІІ

20 коментара
Испанци ще строят Дунав мост ІІ

Испанската строителна компания “ФСС Конструксион (Fomento de Construcciones y Contratas) беше избрана за проектант и строител на втория мост над река Дунав, съобщиха във вторник от транспортно министерство. Строителния надзор ще се упражнява от френско-английските консултанти “ЕНЖЕРОП (INGEROP)/ Хай-Пойнт Рендъл” (Higt-Point Rendel).

ФСС предложи най-ниската цена за проектирането и строителството на моста сред останалите кандидати – малко над 105, 2 млн.евро. И беше единствената, която направи отстъпка от 5% от тази предложена цена. Окончателната стойност на договора за проектиране и строителство на втория мост над реката, която подписа транспортното министерство с “ФСС Конструксион”, е 99 955 948 евро.

Стойността на договора за строителен надзор с “ЕНЖЕРОП/Хай-Пойнт Рендъл” е 6 343 850 евро.

От транспортното министерство уточниха, че испанската строителна компания трябва да предложи каква да е конструкцията на моста. Тя е съобразена с технологичното оборудване, което използва строителят и което ще ползва след това при работата върху съоръжението. Тя трябва да спази някои основни параметри, зададени от инвеститора – Министерство на транспорта. Това са брой пътни ленти и железопътни линии, максимален отвор и височина на конструкцията до ниво “високи води”. Технологията на изпълнение и видът на материала обаче ще се определят от испанската компания.

Мостът ще е дълъг 1971 с четири пътни ленти общо и единична електрифицирана железопътна линия в средата на напречното сечение. Предвиден е и пешеходен тротоар и велосипедна алея с ширина от 2 метра. По план проектирането и строителството на моста ще отнеме три години и 2 месеца.

Вторият мост над  Дунав между Видин и Калафат е част от трансевропейския коридор ІV. Основната част от финансирането на строителните дейности се осигурява безвъзмездно от предприсъединителната програма ИСПА – 70 млн. евро, и кредит до 70 млн. евро от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ). Парите от държавния бюджет ще са малко под 61 млн.евро.

Конкуренти на испанците в търга за строителството на втория мост над реката бяха френско-българският консорциум “Венси(Франция)/ Главболгарстрой/ Мостстрой” с оферта от над 268, 2 млн. евро; германско-френският консорциум “Зюблин/ Ейфел конструкшън металик” с оферта от почти 158,3 млн.евро и френско-италианско-българския консорциум “Буик/Трансстрой Варна/Ризани де екхер” с оферта от над 183,1 млн. евро.

Класираният на второ място германски концерн “Зюблин” настоява за международна експертиза на проекта за мостовото съоръжение,  съобщи БНР. Официални писма с това искане са били изпратени до българското министерство на транспорта и  Европейската комисия. От “Зюблин” твърдят, че изработения проект не отчита спецификата на българския бряг и представлява опасност за корабоплаването.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

20 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. KOSTA
    #20

    Защо ли не съм учуден

  2. Mumun
    #19

    От Соф до Видин имаше ероплан ама кумунистите го маанаха.

  3. REDOVEN 4ITATEL
    #18

    СРОКЪТ Е НЕСЕРИОЗЕН и ПОСТАВЯ ПОД СЪМНЕНИЕ КАДЪРНОСТТА НА ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, КАКТО И НАВЕЖДА НА МИСЛИ ОТНОСНО ОТСЪСТВИЕТО НА КОРУПЦИОННИ ПОДРОБНОСТИ!!!

  4. RAN
    #17

    Началото на Демокрацията заварва БГ с 273 км автомагистрали (АМ)построени от Т.Живков. За периода 1990-2000 са построени 51 км АМ,от които 37 от Ж.Виденов. И.Костов строи 10 км, С.Кобургота - също толкова. Голям скок на АМ строителство се очертава до 2010 г, когато вече ще имаме към 600 км АМ.Голямо достижение на пътната политика от 1990 до сега е така наречената "рехабилитация" - към 2500 км основни пътища. Лъвският дял от рехабилитацията 1500 км са направени по времето на И.Костов. През целия този период в железниците за рехабилитирани само около 400 км.

  5. kjaslkdfja
    #16

    Не конкурс за даване на подкуп, а истински такув.

  6. Vestnikar
    #15

    edin prosticak fakt-ako Kostov beshe grabil tolkova mnogo sega schteshe da izdava njakoj luksozen vsekidnevnik za da si pravi propagandata.vmesto tova negovite pozizii se za6titavat ot edin 4ernobjal sedmicnik ot desetina stranizi.

  7. РПп
    #14

    Простакт не един.Все Костов ти е виновен.Ако е грабил ,за 4 г. не може така много да се ограби като за 45 плюс 13 г.Все знаеш да пускаш кьор фишеци.Като се прост прост ще си умреш.Не мисли че някой ти вярва.Платена подлога.

  8. Запознат
    #13

    Точно: "2001/2006 няма и 10 км построен нов път в България..." Нищо няма построено през този период, само разграбване. Прав си заварчик. И другите периоди от "прехода" са разбира се същите, но това не оправдава никого, дори и бащицата костов! Той провали надеждите ни. Ако имаше поне малко акъл, сега щеше да е терти мандат премиер. Да, ама като няма акъл.....

  9. живия Илия Павлов
    #12

    Браво заварка съгласен съм с теб,всичко е врно,не само че не беше усвони нито един лев от пресъединителните фондове ами дават и почити построена магистрала на Португалския консорциум/на синчето Симеоново/

  10. Заварка
    #11

    Марче става въпрос за Кобурга и испанските му "приятелчета".Строежа на моста трябваше 2007г. да е приключил,ако Костов бе останал на власт,защо ли чак сега започва - А ???

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.