Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Изграждането на скоростния път Бургас-Слънчев бряг започва догодина

0 коментара
Изграждането на скоростния път Бургас-Слънчев бряг започва догодина

Изграждането на скоростния път Бургас-Слънчев бряг с четири ленти за движение е приоритет на правителството за следващия строителен сезон. Изграждането му ще започне с най-критичните участъци – обходите на Ахелой и Поморие. Това съобщи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова във Варна по време на празника на града.

В момента текат процедурите за избор на изпълнител на отсечките.

По отношение на участъка след Слънчев бряг до Варна в момента се прави анализ къде е възможно да се изгради трета лента, за да се облекчи трафикът и да се намалят до минимум пътните произшествия, каза Павлова.

Правителството се отказа да строи магистрала "Черно море" между Варна и Бургас заради липсата на достатъчен трафик през цялата година.

Пътят между Бургас и Слънчев бряг през летния сезон обаче е изключително натоварен, задръстванията са ежедневни и изнервят превозвачи и туристи. В момента пътят е с четири платна само в участъците Бургас-Сарафово и Равда-Слънчев бряг.

За изграждането на скоростния път между Варна и Бургас ще се разчита в "максимална степен на приходите, които имаме от  винетките и тол-таксите", каза Павлова.

Обходът на Поморие

От трите обществени поръчки в най-напреднала фаза е тази за избор на изпълнител на обхода на Поморие. В търга бяха подадени осем оферти, но до отваряне на ценовите предложения бяха допуснати петима кандидати.

Това са ДЗЗД "Анхиало 2015" (100 точки), "Автомагистрали Черно море" (100 точки), Консорциум "Страбаг" (100 точки), "Поморие 2015" ДЗЗД (90 точки) и "Поморие 2015-С ДЗЗД (70 точки) с оценки на техническото им предложение.

Най-ниска цена от 14.34 млн. лв. без ДДС за 5.8 км даде "Поморие 2015" ДЗЗД, в което влизат "ПСТ Груп" и "Понсстройинженеринг".

След тях е офертата на "Автомагистралите Черно море" с 15.99 млн. лв. без ДДС.

Останалите трима кандидати предложиха около 16.5 млн. лв. без ДДС.

Чака се окончателното решение на пътната агенция, което най-вероятно се бави заради отпускарския сезон.

Проектът за изграждане на обхода на Поморие предвижда разширеният път да минава западно от града по периферията му и е с дължина от 5.8 км. По новия път ще може да се пътува с 90 км/ч при 50 км/ч в момента, е посочено в тръжната документация.

Пътят между Поморие и Ахелой

Обществената поръчка за изграждането на второ пътно платно между Поморие и Ахелой е на фаза предстоящо отваряне на ценовите оферти. Прогнозната стойност на 5-километровата отсечка е 20 млн. лв. без ДДС.

Оферти в търга подадоха седем компании. Това са "Автомагистрали Черно море", "Щрабаг", "Брилянт инженеринг" ДЗЗД, "Пътища и мостове", "Трейс Груп Холд", "ПСТ Груп" и "Пътстрой Бургас".

След прегледа на документите без забележки са предложенията на "Автомагистрали Черно море" и на "ПСТ Груп", става ясно от публикувания протокол.

На останалите участници е даден срок да представят липсващите документи и да отстранят пропуските.

Обходът на Ахелой

Обществената поръчка за избор на изпълнител на обхода на Ахелой с дължина 4.5 км и прогнозна стойност 26 млн. лв. беше обявена в края на юли. Той трябва да бъде построен за една година. Предвижда се предложенията на кандидатите да бъдат отворени на 20 септември.

В момента трафикът от и до Слънчев бряг преминава през Ахелой, което затруднява придвижването и замърсява въздуха в града. Реалната скорост на движение през летните месеци сега е 30 км/ч, а след пускането на обхода ще стане 90 км/ч.

Предвижда се транзитният трафик да се изведе от града. Това ще стане с изграждане на нов четирилентов път от кръговото кръстовище при км 207, който ще заобикаля Ахелой от север, и ще се включва в главния първокласен път I-9 при км 212.

Тол системата ще финансира скоростния път

Пътят от Бургас до Слънчев бряг ще се строи с повишените приходи от въвеждането на тол системата, каза Павлова. Поръчката за нея е блокирана, след като до момента бяха пуснати три жалби срещу въвеждането ѝ.

"През пролетта се надяваме, че ще имаме избран изпълнител за тол системата. Той ще има 18 месеца да я внедри", каза Павлова.

Тя обясни, че през първите 12 месеца изпълнителят трябва да се внедри тол системата и тя да започне да работи.

В следващите шест месеца тол системата трябва да бъде синхронизирана с работата на митници и гранична полиция.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.