Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Източен обход на Кресненското дефиле с 5 тунела и 12 моста

Над 250 ранени и 46 убити средногодишно при катастрофи в дефилето

1 коментар
Снимка: БГНЕС

Източно преминаване през Кресненското дефиле с 5 тунела и 12 моста. Това е последният вариант на проектното трасе на този най-сложен участък от магистрала "Струма", който е обсъден от Комитета за наблюдение.

"Смятаме този вариант за най-балансиран към момента. Възможно е до 2020 г. да имаме безопасен и безконфликтен път през Кресненското дефиле. Всяко забавяне на строителството на пътя през Кресненското дефиле ще е пагубно за човешкия живот и природата". Това каза председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Лазар Лазаров пред БНТ.

Кресненското дефиле е район с висока концентрация на пътно-транспортни произшествия. На този път средногодишно загиват 46 човека, а над 250 са ранените за последните четири години, сочат данните на пътна полиция. Последният тежък инцидент беше с алпиниста Боян Петров и еколога Андрей Ковачев, които бяха ударени от кола при проучване на алтернативни трасета.

Източният вариант

Последният проект на трасе през Кресненското дефиле, който се смята за най-удачен, е представен в АПИ преди половин година.

Той предвижда едната посока на движение – от Кресна към Симитли, да минава по настоящия път, който ще бъде ремонтиран.

Другото платно – от Симитли до Кресна, ще бъде изнесено в източна посока по изцяло нов път през дефилето. Той ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти. Ще има и 5 малки тунела.

Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района.

Планът е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото.

"Масово на Запад в планинските райони използват този вариант", каза инж. Лазаров.

Той подчерта, че районът не е безопасен и затова се търсят оптимални и бързи варианти.

Лазаров припомни, че вече десетилетие са обсъждани различни варианти на трасе – дълъг тунел, двулентов път на два етажа и други. Те обаче са били изоставяни заради протести на природозащитници или на жителите от района, както и по мнение на експерти от БАН, тъй като региона е сеизмологичен.

Андрей Ковачев и Боян Петров е трябвало да предложат щадящо природата трасе

Пътната агенция е работила с еколозите Андрей Ковачев и Петко Ковачев като членове на комитета по наблюдение на магистрала "Струма". Боян Петров, който пострада тежко при удар от кола в дефилето преди два дни, вероятно е бил техен сътрудник, каза Лазаров.

По думите му те е трябвало да предложат мерките, които да залегнат при проектирането на трасета, така че магистралата да бъде максимално щадяща към природата.

В деня на инцидента двамата еколози са били там, за да огледат допълнително трасето като част от мерките, които трябва да предложат. Седмица преди това е имало съвместно обследване, в което са участвали и експерти от пътната агенция, каза Лазаров.

В деня на инцидента, на метри от еколозите, в района е имало ограничение на движението и сигнализация във връзка с дейности по укрепване и поставяне на мрежа на ската, извършвана от алпинисти на АПИ, каза Лазаров.

Освен това там има и отбивка и ограничения на скоростта.

Лазаров пожела на Боян Петров и Андрей Ковачев бързо възстановяване, за да продължат работата по проекта.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Камен Илиев
    #1

    Дано да доживеем тази магистрала, и да не сме част от черната статистика, и дано разни еколози не спъват проекта, за което има информация на различни места.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.