Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Канал 3 бие ефирните телевизии по приходи от политическа реклама

1 коментар
Канал 3 бие ефирните телевизии по приходи от политическа реклама

Канал 3 на Ирена Кръстева и Делян Пеевски бие по приходи от политическа реклама ефирните телевизии с най-голяма аудитория в България бТВ, Нова телевизия и БНТ. Това показва мониторингът на сайта "Отворен парламент", който за поредни избори събира тази статистика.

Данните към 4 октомври показват, че Канал 3 събира 107 000 лв, докато бТВ и БНТ отчитат нулеви приходи. "Нова телевизия" печели малко над 4000 лева за началото на кампанията. Най-много пари в Канал 3 са налели БСП (30 000 лев), Георги Кадиев (21 250 лв), БДЦ (20 000 лв) и ГЕРБ (16 600 лв).

Печатните издания засега остават предпочитани от партиите за политическа реклама. Канал 3 са спечелили доста, но остават на трето място. Първа е групата на всекидневниците "Труд" и "24 часа", която е усвоила внушителните над 204 000 лв. Втори са "Дарик радио" с 157 700 лева, а агенция "Фокус" е на четвърто място с 95 300 лв.

ГЕРБ харчи най-много в началото на предизборната борба, показват още данните. Само за седмица управляващата партия е изразходвала почти 168 000 лв за политическа реклама. Следва БСП с почти 160 000 и ДПС - 135 000. Впечатлява и мащабът на местна коалиция "Сердика" (АБВ-БСД), която подкрепя Георги Кадиев за кмет на София. Само за седмица тя е организирала медийна кампания на стойност почти 119 000 лв.

Политическите сили не са особено активни в регионални медии, въпреки че става дума за местни избори. Предпочитани издания за агитация са вестниците "Монитор" и "Телеграф", които също са собственост на Делян Пеевски и майка му. За седмица "Телеграф" вече е привлякъл почти 37 000 лв., а "Монитор" - над 30 000. В същото време пловдивският "Марица" и врачанският "Конкурент" остават далеч назад с 15 200 и 9300 лв.

Въпреки, че някои медии не са публикували информация за сключени договори за предизборно отразяване, проверка на интернет страниците им показва наличието на редица рекламни банери, подтикващи избирателите да гласуват за определени кандидати. Такъв пример са вестниците "Старозагорски новини" и "Ние". По закон медиите са задължение да публикуват приходите си от политическа реклама, както и да пускат своите тарифи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Радко Колев
    #1

    Няма как телевизията на Борисов да не води по приходи от реклами.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.