Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Концесията на летище София удължена заради инвеститорски интерес

8 коментара
Концесията на летище София удължена заради инвеститорски интерес

Подаването на оферти от кандидат-концесионерите на летище София ще се удължи с месец – до края на ноември, по искане на три компании с интерес към сделката. Това съобщи транспортният министър Ивайло Московски пред журналисти по време на международна конференция "Европейско и американско партньорство на авиационния бизнес и инвестициите", провела се в понеделник в София. Той обаче не посочи кои са потенциалните концесионери, които са поискали още време да подготвяне на офертите.

Досегашният срок за внасяне на ценовите предложения бе 20 октомври 2016 г. като на следващия ден трябваше да бъдат отворени офертите.

По думите на Москов публикуваната тръжна документация за концесия на столичния аеропорт се радва на голям интерес. Регистрирани са над 1000 влизания, а евентуалните инвеститори са задали 700 въпроса.

Ще се радваме, ако някоя от големите американски компании проявят интерес към процедурата на концесиониране, каза още Московски пред журналисти.

Според негови изказвания преди обявяването на концесията интерес към летището проявявали операторите на летищата в Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси, Лион, Дъблин, както и инвестиционният фонд зад лондонското летище "Хийтроу".

Оператор на летището във Франкфурт е немската “Фрапорт АГ Франкфурт Еърпорт Сървисиз Уърлдуайд”, която у нас държи 60 процента от концесионера на летищата във Варна и Бургас. Останалият дял е на “Еърпорт Сървисиз България", която е на "Химимпорт", притежаваща авиокомпанията "България Ер" – един от големите длъжници на летище София.

Транспортният министър припомни, че мерките за сигурност и безопасност, гарантирани от бъдещия концесия, са с особена тежест. В инвестиционната програма на бъдещия оператор е заложено пълно обновяване на Терминал 1, посочи още Московски. В момента летището обслужва 4 млн. пътника годишно, а капацитетът му е до 10 млн. пасажера.
 
Московски се включи във форума на Американската асоциация на директорите на летища (AAAE) и посолството на САЩ в България, в който участваха директори на едни от най-големите американски летища.

По думите на Ивайло Московски е абсолютно реалистично от следващата година български авиокомпании да летят директно до САЩ. Такива още от 2014 г. заяви компанията "Би Ейч Ер", като намеренията бяха те да тръгнат през 2015 г., но още не са факт.

Изпълнителният директор на авиокомпанията и един от акционерите Янко Иванов обяви, че полетите ще са поне два пъти седмично. По думите му "Би Ейч Еър" има всички разрешения от американските власти да осъществява полети над Океана.

"Има назначение подписано, включително от администрацията на президента на САЩ. Авиокомпанията е одобрена в пълен обем, както за редовни полети, така и за частни полети, извършени са е тестови полети до САЩ, направени са всички стъпки, самолетът е налице. Извършени са всички процедури по получаване на оперативни разрешения. Остана да приключи една процедура, която се нарича "Секюр флайт" и представлява подаването на данни за пътниците и екипажите, които трябва да бъдат обработени от страна на американската администрация и да бъдат допуснати до полети – това е последната стъпка", каза Иванов, цитиран от БНР.

Би Ейч Еър" е собственост на кипърската офшорка "Вилкания Лимитид", "Балкан Холидейз Сървисис" и Янко Иванов, който е и управител на компанията. Управител на "Балкан Холидейз Сървисис" е Радка Минева, съпруга на основния акционер на Първа инвестиционна банка Цеко Минев.

Компанията ще осъществява минимум два полета седмично до Ню Йорк, а в последствие и до Чикаго, където живеят най-много българи.

"Последните няколко години като обем дейността на Летище София нараства и съм сигурен, че то има своя потенциал. Вероятно е много силно да кажем, че би могло да стене регионален лидер, тъй като едва ли някой е в състояние да измести обемите на летището в Истанбул, но то има своето място в региона. За това сам по себе си говори и фактът, че пътникопотокът и бизнесинтересите за дейност на Летище София нарастват", коментира министърът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Мони Монев_deactivated_1503637416
    #8

    Още ли "България ер" дължи 47 млн. лв. на "Летище София"!?

  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #7
  3. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #6
  4. Калико Джо
    #5

    Значи ще го вземе ТИМ дето вече имат Варна и Бургас.

  5. Пиета
    #4

    Ако трябва и повече да го забавят, само да намерят инвеститори. Колкото време трябва, толкова. Ама важното е да се пусне, иначе ще фалира и това държавно предприятие. През годините се е видяло, че частниците са в пъти по-добри стопани от разните партийни мижитурки, които се сменят на 4 години.

  6. kaloto
    #3
  7. Мони_deactivated_1480055728
    #2

    Истински бизнес ни трябва!
    Радан: в Събота, в Saint Jouin de Marnes, западна Франция, се срещнах със стотици български работници от Враца, Видин, Хасково, Варна.
    Видях "другата България" - хора, които са отказали да се примирят със средата на корупция и неравенство, в която работата и заплата зависят от партийна милост, а работникът е подчинен на босовете от партийните "обръчи". Работят здраво, но с перфектни договори и пълно спазване на френския трудов закон. Голямата част са млади, много с добра

  8. Мони_deactivated_1480055728
    #1

    ТИМ, цеко минев и КОЙ още , че не разбрах...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.