Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кръстовището около Руски паметник все пак ще бъде асфалтирано

20 коментара
Проектът за реконструкция на кръстовището на Руски паметник в София.

Кръстовището около Руски паметник, което е едно от най-натоварените в София, ще претърпи основен ремонт това лято и ще бъде асфалтирано. Това съобщи в неделя зам.-кметът по транспорта Любомир Христов на семинар на Столична община в Правец.

Съществуващите павета в района на паметника ще бъдат заменени с асфалт, ще бъде подменена и цялата канализационна и водопроводна мрежа под пътната настилка, както и ще бъде монтирано ново енергоспестяващо осветление в района на паметника.

Преди месец и половина Столичната община представи проект за реконструкция, като даде възможност на гражданите да гласуват, дали новата настилка да бъде отново павета или асфалт.


За да се съкрати времето за преминаване през натовареното кръстовище и за да се намали рискът от пътно-транспортни произшествия, ще бъде преместен релсовия път, по който минава трамвай. Трамваят, който се движи по "Цар Борис ІІІ", ще минава през Руски паметник от страната на бул. "Скобелев" и ще се включва в съществуващото трасе на площад "Македония", обясни Любомир Христов. Така няма да се налага той да преминава и от страната на улица "Опълченска".

По този начин времето за преминаване през кръстовището ще се съкрати до 2 минути, както и ще намали задържането на трамвая на кръстовището.

Общо 123 милиона лева е осигурила общината за реконструкция на големи булеварди, квартални улици и мостове през следващата година. През пролетта ще започне ремонтът по "Цариградско шосе", ул. "Раковски", бул. "Мушанов", които трябва да приключат до края годината. През 2014 ще се извърши и изграждането на кръгово кръстовище при Лъвов мост, както и на бул. "Иван Гешов" и "България".

До Коледа в София ще пристигне първият нов тролей от общо 50-те возила, които общината е поръчала. Те са осигурени с безвъзмездни средства от ОП "Регионално развитие". С пари по европрограмата "Околна среда" пък вече са пристигнали три от новите модерни трамваи. До Нова година се очаква още един, а до 31 май догодина трябва в експлоатация да влязат общо 20 нови трамвая. Инвестицията е 66 милиона лева. 96 милиона пък ще струват десетте нови мотриси за метрото, които ще бъдат включени в новите участъци на подземната железница. Те ще бъдат включени в експлоатация до края на годината и така в пиковите часове ще намалят времето за изчакване до 2 минути и половина.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

20 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #20

    Интересно, каква щеше да ви е реакцията, ако бяха решили да не асфалтират кръстовището? Форумни тъпаци...

  2. Анонимен
    #19

    Тези разбойници от общината трябва първо да асфалтират там, където взимат най-големи, направо разбойнически местни данъци А не там, където най-много шушляци са гласували за Боко Тиквата

  3. Анонимен
    #18

    Някой партиен функционер си е харесал паветата. Такива човеколюбиви "рационализации" сме виждали не един и два пъти в последните 24 години. Схемата се нарича "лява ръка - десен джоб".

  4. Анонимен
    #17

    Лошото е, че веднъж като се махнат паветата, те изчезват безвъзвратно, а парите от тях отиват в нечий дълбок джоб.

  5. Анонимен
    #16

    Сред приближените до ГЕРБ фирми, няма нито една, която да реди павета. Не е трудно да се досетим, защо е решено да се асвалтира. "Вдигайте килимите, идваме да асфалтиваме!"

  6. Анонимен
    #15

    Асфалтът е хубаво нещо, но само ако е качествен и се поддържа редовно. При нашите условия колите се разбиват повече по занемарените асфалтирани улици, отколкото по павираните, защото паветата, за разлика от асфалта са качествени и вечни.

  7. Анонимен
    #14

    Постоянно следя новините, особено последната година, но за първи път чувам, че Столичната община е дала възможност на гражданите да гласуват, дали новата настилка да бъде отново павета или асфалт.

  8. Анонимен
    #13

    А какво стана с трамвайната линия, прекарана под носовете на живеещите на Скобелев между площад Баба Неделя и Петте кьошета? ПОРЕДНАТА ЛЪЖА НА "УПРАВЛЯВАЩИТЕ" НЕЩАСТНАТА НИ СТОЛИЦА РАЗБОЙНИЦИ, ЧЕ ЛИНИЯТА ЩЕ Е САМО ВРЕМЕННА. СРАМ И ПОЗОР!

  9. Анонимен
    #12

    Не само кръстовището, но и бул. Тотлебен, и бул. Цар Борис III трябва да се асфалтират, изпочупихме си колите. Идиотизмите на комунистите с тяхната танкова бригада и паважа, е пълен анахронизъм.

  10. Анонимен
    #11

    Според мен, все пак е правилно да се направи с асфалт. На един приятел и съсед (аз живея там) на кръговото му се отвори страничната въздушна възглавница в движение. Първо си изкара акъла, второ за малко да направи катастрофа. И трето научихме, че производителите на автомобили дават гаранция на въздушните възглавници по 8 или по-малко години от произвеждането на колата. След това трябва да се подменят, ако искате да функционират правилно. Иначе това което на визулизацията, няма много общо с реалността. И като живущ там ме е яд, че на такова комуникационно място или дори на "Пирогов" му се размина станция на третия лъч на метрото...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.