Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кръстовището "Руски паметник" се асфалтира, но остават и павета

Ремонтът ще струва 3.5 млн. лв. и след него трамвай номер 5 ще позеленее

11 коментара
Кръстовището "Руски паметник" се асфалтира, но остават и павета

Ремонтът на кръговото кръстовище на площад "Руски паметник" в София, при който сегашните разбити павета ще бъдат заменени с асфалт, започва в сряда и ще продължи почти до края на август.

Макар и малък, организираният от граждански организации протест против асфалтирането, доведе до корекция на първоначалния проект. Преработеният вариант предвижда в най-вътрешния ринг около паметника паважът да бъде запазен, както и в локалните платна и откъм бордюрите.

Трамвай номер 5 става "зелен", наоколо ще се обособят цветни площи и кътове с пейки. Дървета няма да се секат, а напротив, около всяко ще бъде поставена специална настилка с предпазител, обещават още от Столична община.

Ремонтът няма да спре движението, но преминаването през кръстовището ще бъде ограничено. Трамваите 4 и 5 ще продължат да се движат, но маршрутът на тролейбусите с номера 1, 5 и 7 се променя. Разкрива се и нова временна автобусна линия.

Ремонтът на кръговото кръстовище, което е изградено преди повече от сто години, ще погълне над 3.5 млн. лв. Изпълнител е ДЗЗД "Руски паметник 2014", в което влизат "Балканстрой София", "Балканстрой" и "ПСТ Холдинг". Отговорник за качеството е "Трансконсулт-БГ". Проектант е общинското предприятие "София – проект".

Целта на реконструкцията е да се подобрят техническите параметри на кръстовището. В сегашното си състояние то не може да поеме автомобилното движение и маршрутите на градския транспорт, аргументират се от общината за подмяната на паважната настилка с асфалт.

Експериментът – "зелен" трамвай

За първи път на "Руски паметник" ще бъде направен експеримент със "зелен" трамвай. Това означава, че в участъците, където няма автомобилно движение, коловозите ще са затревени. Освен това ще бъдат използвани нови технологии за намаляване на шума и вибрациите и увеличаване на електроизолацията на релсите. Ще бъде поставена и нова контактна мрежа.

Ако експериментът се окаже успешен, то цялата линия на трамвай номер 5 ще бъде зелена между коловозите, обещават от общината.

Освен това трамваите вече няма да минават около кръстовището, а само в локалното платно от страната на Петте кьошета, както е било преди 30-тина години.

Три асфалтови платна

Запазва се централният кръг с радиус от 24 метра, където се намира градинката с паметника. Около нея ще бъдат изградени три пътни ленти.

Те ще бъдат изпълнени с два вида настилка – асфалтобетонова за активното движение и паважна до вътрешната и външна линия на ринга, казаха от Столична община.

Съществуващата паважна настилка за локалните платна на бул."Ген.Тотлебен" и бул. "Ген. Скобелев" в обхвата на обекта се пренарежда.

Връзката към площад "Македония" ще се става по съществуващите локални платна. В северната част на площад "Руски паметник" се предвижда да бъдат направени локални платна за обслужване на околните сгради, с което няма да се натоварва допълнително движението в централното кръгово платно.

Ще бъдат направени улични оттоци, за да се осигури отводняване на пътните платна и тротоарите.

Ще се изгради и велотрасе, което да свърже съществуващото по бул. "Цар Борис ІІІ", с това по бул. "Ген. Скобелев".

Водопроводът, който е от 1911 г., също ще бъде подменен с нов. Той ще се измести извън кръговото кръстовище, защото сега се намира близо до основите на паметника и при авария може да нанесе щети. Ще бъдат подменени водопроводните сградни отклонения и положена нова тръбна мрежа от гофрирани тръби.

За уличното осветление са предвидени нови стълбове и LED осветителни тела.

Направената симулация на трафика е показала, че след ремонта движението през кръстовището ще се облекчи значително. Очакваният ефект е да се намали времето за преминаване, а вредните емисии да спаднат с една пета спрямо сега.

Промени в движението

По време на първия етап от 4:30 часа на 10 юни до 24 часа на 19 юни се забранява влизането и престоят и паркирането в северозападната част на площад "Руски паметник". Забранява се и влизането в северозападната част на бул. "Ген Скобелев" от площад "Руски паметник" до ул. "Д. Хаджидимов".

Спира се двупосочно тролейбусното движение по ул."Опълченска" и бул. "Ген. Скобелев" от бул. "Сливница" до бул. "Прага".

Без промяна остават маршрутите на автобусни линии 74 и 260, както и на трамваите 4 и 5, но се променят маршрутите на тролейбусите с номера 1, 5 и 7.

Маршрутът на тролейбус номер 1 в посока ВМА се променя от бул. "Патриарх Евтимий" (обратно НДК – тунел), наляво по бул. "Прага", ул. "Георги Софийски" до тролейбусно колело при ВМА и обратно по маршрута.

Маршрутът на тролей номер 5 в посока надлез Надежда се променя от бул. "Цар Освободител", надясно по бул. "Васил Левски" през площад Сточна гара, бул. "Сливница", надясно по ул. "Опълченска", наляво по ул. "Охрид" (в посока жк. Младост 1- по бул. "Княгиня Мария Луиза", надясно по ул. "Опълченска", наляво по бул. "Сливница", ул."Подп. Калитин" до надлез Надежда и обратно по описания маршрут до жк. "Младост 1".

Маршрутът на тролей номер 7 в посока Сточна гара се променя от ул. "Опълченска" по бул. "Сливница" до Сточна гара и обратно по маршрута.

Разкрива се временна автобусна линия с номер А-ТБ1, която ще се движи от Пета градска болница, надясно по бул. "Княгиня Мария Луиза", надясно по бул. "Опълченски", бул. "Ген. Скобелев", през Руски паметник, надясно по бул. "Прага", бул. "Пенчо Славейков", бул. "Ген. Тотлебен" през Руски паметник, по бул. "Ген. Скобелев", по ул. "Опълченска", наляво по ул. "Охрид", надясно по бул. "Ген. Столетов" до Пета градска болница. Автобусите ще спират на всички съществуващи спирки по маршрута на тролейбусната линия 1.

За времето на ремонта ще бъде разкрита нова временна еднопосочна спирка на бул. "Пенчо Славейков" в посока бул. "Ген. Тотлебен", преди ул. "Лайош Кошут".

Спирката на автобусни линии 74 и А-ТБ1, която се намира на бул. "Ген. Скобелев", се премества след ул. "Владайска" в посока бул. "Ал. Стамболийски". Спирката на бул. "Ген. Скобелев" се премества назад в посока бул."Ал. Стамболийски", пред паркинга на МВР болница.

Закрива се спирката на бул. Ген. "Скобелев" преди площад Руски паметник в посока бул. "Сливница".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Entdecken
    #11
  2. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #10
  3. strobo
    #9

    Веднага оплювки, както обикновено.... добре че кметицата не обръща внимание на празните приказки на сульо и пульо, а упорито подобрява инфраструктурата на града... А паважът, в натоварени с движение участъци, е чист анахронизъм ... освен дето няма кой да го подържа.... няма и как да има щото работата е неефективно и ниско заплатена....

  4. Драгойчо
    #8

    Не трябва веднага да се плюе по всчко. И аз съм по default много подозрителен към големите ремонти. Като безмисления тунел под Лъвов мост, например. Но предложеният вариант тук, в който паважа ще се запази, където има по-малко натоварване с автомобили, не е лош. А това, което казва pstoychev за съжаление е вярно. Хора за качествена поддръжка на паважа няма. И реалният избор е между кошмарно лош паваж или асфалтиране. А по принцип - улици с голямо движение трудно могат да са павирани. Колите и особено

  5. bobyhranov
    #7
  6. pstoychev
    #6

    До коментар 5 Тогава докажи че ти си и изпълни препоръката ми в първото изречение от предишния коментар. П.С Моят дядо който бе роден в София казваше че да се наречеш жител на дадено населено място (в т.ч. и София) следва да имаш поне трима предци които последователно са родени и живели там.

  7. bobyhranov
    #5
  8. pstoychev
    #4

    До bobyhranov и Boriana Boneva
    Сега остава вашия ентусиазъм да го защитите като станете павьори и замените циганите които сега правят ремонтите на паважа. Паважът е хубава настилка и не случайно в Европа има страни със стар паваж. Проблемът тук е че няма майстори за поддръжка на тези настилки, договорите се склюват с тази фирма която предложи най-ниска цена, наемат се "майстори" които не знаят от коя страна се слага павето, част от тях се карадат от същите фирми и в резултат на всички ремонти се

  9. bobyhranov
    #3

    Ейййй тикви, асфалтирайте си Самоков или което искате населено място, но паветата около Руски паметник оставете. Във Франция, Белгия има улици с паважи от 200 години и на никой не му идва на ум да плеска асфалт отгоре. Само ние се правим на по-праведни от папата. И без това София вече е тотално осрана, оставете поне автентично едно от малкото останали такива места...

  10. Boriana Boneva
    #2

    кога ние софиянци ще имаме кмет на когото дъното на га//щ..те няма да мирише на цЪ//вул. Ако заменят на моята улица паважа с асфалт ще се разболея. но за сега сме далеч от очите на местния кмет гербар.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.