Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Курс по комуникация с агресивни пациенти във ВМА

1 коментар
Курс по комуникация с агресивни пациенти във ВМА

Теоретични модули, споделяне на личен опит и ролеви игри. Това са само част от етапите в курса по комуникативни умения, през който преминават служителите на Военномедицинска академия (ВМА), като целта е освен фокусиране върху добрата грижа и отношение към пациента, и подобряване на работния климат.

Рейтинговите класации нареждат ВМА сред най-предпочитаните болници. С оглед осигуряване на висококачествено здравеопазване, през 2016 г. ръководството на болницата включи в цялостната си програма провеждането на подобно обучение, в резултат на което всички спешни и приемно-консултативни звена преминаха специална подготовка по отношение на комуникацията с агресивни пациенти, съобщиха от лечебното заведение.

Освен защита, посредством изградената охранителна система, идеята на ръководството е медицинските специалисти да са подготвени и да могат да се защитят и от вербалната агресия, на която често биват подложени от пациенти или техни близки.

В изпълнение на плана, на определен период от време се организират тренинги, водени от Велислава Донкина, психолог от Центъра по психично здраве и превенция към ВМА, на които се дискутират елементи и модели на конфликтно поведение; причини за агресията на един човек и как трябва да се реагира в такива ситуации.

За 2017 г. курсът е насрочен за средата на месец септември.

Паралелно с тези модули, от 2014 г. във ВМА и за първи път в България се организират т.нар. балинт групи, които помагат на лекарите в създаването на доверена терапевтична връзка между тях и пациентите, която има съществено значение при диагностицирането и провеждането на самото лечение.

Целта на работата на тези групи е да се подпомогнат медиците да бъдат чувствителни към психологичните аспекти на проблемите на пациентите, както и да си дават сметка за трудностите, които самите те срещат с тях.

Този тип работа и опит е част от практиката във всички големи болници в Европа и САЩ, както и от обучението по медицина навсякъде по света. Следвайки добрия пример, Центърът за психично здраве и превенция към ВМА създаде за медицинския персонал от всички клиники на болницата отворена Балинтова група.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #1

    Пациентът иска да знае защо е лекуван по определен начин, как се очаква да протече лечението, до каква степен ще се възстанови. Болният иска да е в контакт със семейството си и да не бъде принуден да напусне социалния си кръг. Когато се забранява на медицинските сестри да обясняват това, няма как пациентът да не се изнерви.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.