Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

КЗК препоръчва времето за реклама по националните радио и телевизия да е гъвкаво

1 коментар
Сега БНТ има право на не повече от 15 минути реклама за денонощието и 4 минути на час.

Ограничението за рекламно време в националните БНТ и БНР да бъде гъвкаво и да бъде обвързано с държавната субсидия, която двете медии получават. Това предлага Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която се е самосезирала по казуса след сигнал на Българската асоциация на рекламодателите.

Към момента според Закона за радиото и телевизията (ЗРТ) БНТ има право на не повече от 15 минути реклама за денонощието и 4 минути на час, а БНР – 6 минути на час. БНТ може да използва до една трета от общия обем на рекламното си време за денонощието в часовия пояс от 19.00 до 22.00 часа - т. нар. прайм тайм. Ограничението е наложено, тъй като двете медии получават субсидия от държавата.

Според становището на КЗК е необходимо ограничението за държавните медии "да е гъвкаво и да подлежи на периодично преразглеждане, така че да бъде определяно за съответния период, за който бъде установено недофинансиране чрез държавна субсидия".

Комисията посочва, че от 1998 г. насам, когато влиза в сила ЗРТ, реално така и не заработва предвиденият фонд "Радио и телевизия", който трябва да е един от източниците на финансиране на двете медии. Това перо липсва изцяло в бюджета им, а около 90% от средствата на БНТ и БНР идват от държавното субсидиране.

"Принципно е налице необходимост от допълнително финансиране чрез други източници, какъвто е излъчването на реклами", посочва КЗК, като според становището ѝ позволеното рекламно време за държавните медии трябва да бъде ограничено в сравнение с това на търговските доставчици на медийни услуги.

КЗК предлага да се промени законът и да се въведе механизъм за определяне на размера на необходимото финансиране, както и на съотношението между държавната субсидия и размера на рекламното време, от което ще дойдат другите приходи. "Този контрол следва да бъде извършван не от БНР и БНТ, а от компетентен държавен орган", се казва в становището. Експертите на комисията са на мнение, че новият орган трябва да следи и дали държавната субсидия, която двете медии получават, се изразходва ефективно, както и за изпълнението на обществените функции на БНР и БНТ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Десен бесен
    #1

    БНТ и БНР трябва да се слеят, а не да разхищават обществени средства. Ръководството на БНТ да даде обяснение защо в нея работят 3000 души, като в конкурентните и частни национални медии работят 10 пъти по-малко хора.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.