Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Летище Пловдив се прости с редовните линии до Милано и Франкфурт

1 коментар

Нискотарифната авиокомпания “Райън Eър" спира редовните си полети до Милано. Компанията отказа и договорената вече линия до Франкфурт, съобщи изпълнителният директор на летище Пловдив Дойчин Ангелов, цитиран от “Дарик”.

През февруари “Райън Eър” отмени планираните полетите от Пловдив до Барселона, тъй като новото правителство на Каталуня не е признало договора на авиокомпанията с летище "Жерона-Барселона". Вместо това бе открита линията до Милано. След закриването ѝ нискотарифната компания ще изпълнява само полетите до Лондон.

Дейността на пловдивското летището зависи от специализирания Фонд за развитие на летище Пловдив – Южната врата на България. В него членуват 10 общини от три области, които чрез членски внос подпомагат обслужването на линиите с дотиране на летищните такси.

До момента само община Пловдив, най-голямата от тях, не е внесла членския си внос за тази година, което сериозно спира развитието на летищната дейност. Таксата на общините се формира на база броя на жителите по 0.50 лева, като таксата на Пловдив е 172 хил. лв. на година.

Причината за невнасянето на таксата е техническа, тъй като общинската администрация много късно е внесла предложението, а от летище “Пловдив“ не са успели да го включат в дневния ред на последната си сесия вчера, коментира председателят на Общинския съвет в Пловдив Илко Илиев.

Създаването на фонд за подпомагане на пловдивското летище бе поискано като гаранция от “Райън Еър”, за да започне своята дейност у нас. В средата на 2010 г. се разрази скандал, след като Асоциацията на българските авиокомпании разбра за фонда. От сдружението, което обединява всички български авиокомпании, заплашиха, че ще се оплачат в Еврокомисията заради привилегията, която се дава само на една авиокомпания. Тогава стана известно и че лично двама заместник министри – на туризма Иво Маринов, и на транспорта Камен Кичев, лобират за довеждането на “Райън Еър” в Пловдив.

По същото време правителството намали таксите за кацане на летище “Пловдив” почти наполовина. Въпреки че лобистката мярка бе разкритикувана и от страна на представителя на международната асоциация на авиопревозвачите (IATA) за България Йордан Карамалаков и от шефа на конкурентната нискотарифна авиокомпания “Уиз Ер България“ Кристиан Кръстев, държавата отрече да става въпрос за лобизъм и опасност от санкции на Еврокомисията заради нарушаване на конкурентното законодателство.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #1

    В една известна пловдивска онлайн-медия публикувах вчера един коментар, който обаче беше изтрит, а акаунтът ми блокиран. Явно или са се почувствали обидени от градивната ми критика накрая на коментара, или пък просто не им е харесало това, което бях написала там.
    Не съм привърженик нито на Славчо Атанасов, нито на Иван Тотев. Но в цялата тази история има много неща, които не са ясни и ми се струват дори доста съмнителни. Ето и моето мнение по въпроса:
    Какъвто и да е Славчо Атанасов, надали е толкова

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.