Ти си това, което четеш

Лондон въвежда и "токсична" такса за движение на по-стари автомобили в центъра

16:48 | 17 февруари 2017 | 1 коментар

От октомври 2017 г. Лондон въвежда такса от 10 британски лири (11.7 евро) за движението в центъра на британската столица на автомобили, произведени преди 2006 г-, обяви кметът Садик Хан, цитиран от Франс прес.

Тази сума ще се прибавя към вече действащата градска такса от 11.5 британски лири (13.5 евро), която трябва да плащат шофиращите в центъра на града от 7 до 18 часа, от понеделник до петък.

"Всяка година над 9000 лондончани умират заради лошото качество на въздуха. Бездействието вече не е опция", посочи лейбъристът Хан пред журналисти, обявявайки "токсичната" такса. Т.нар. Ти-чардж (toxic charge, T-Charge) ще се налага за всички автомобили, които не спазват европейските норми против замърсяването на околната среда, и по-специално за колите, пуснати в движение преди 2006 година.

Решението идва на фона на отправената в сряда от Европейската комисия заплаха срещу пет страни, сред които Великобритания, да бъдат предадена на Съда на ЕС, ако не вземат бързо мерки за защита на качеството на въздуха.

Това "последно предупреждение", отнасящо се за 16 зони в Обединеното кралство, включително Лондон, е обявено, тъй като те "не са предотвратили постоянни нарушения на допустимите граници за замърсяване на атмосферата с азотен двуокис".

Този замърсител идва главно от пътния трафик и неговите емисии за опасни за здравето.

Европейското законодателство задължава страните членки да вземат "подходящи мерки", когато граничните стойности на атмосферно замърсяване (определени от законите на ЕС) са надвишени.

Сред възможните мерки ЕК изброява "намаляване на общия обем на трафика", "преминаване към електрически коли", "адаптиране на поведението на водачите", както и "намаляване на емисиите на дизеловите автомобили".

Обявената от Садик Хан "токсична такса" е част от поредица мерки, които той планира да вземе в близките месеци, за да намали замърсяването в Лондон, включващи също така спиране на закупуването на дизелови автобуси и въвеждане на зона с ограничени замърсяващи емисии от 2018 г.

"Такса задръстване", плащана с цел да се реши проблема със задръстванията в Лондон, беше въведена от кмета лейбърист Кен Ливингстън.

Още от Greenpool

Ще успее ли административната реформа?