Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Лозенец" на протест срещу закриване на трамвай №6

"Спаси София" сезира европейските институции, АБВ с доклад за запазването на релсите, ГЕРБ твърдят, че решението е временно

5 коментара
"Лозенец" на протест срещу закриване на трамвай №6

Жители на "Лозенец" излизат на протест срещу закриването на трамвай номер 6 в София. Мероприятието е насрочено за 14 часа в събота пред басейна "Спартак".

Недоволните събраха над 3000 подписа за запазването на трамвая. Неговото премахване е заложено във връзка с реконструкцията на бул."Скоболев". Предвижда се трамвайното трасе в тунела под НДК да стане локално платно за автомобили с достъп до новата сграда на Софийския районен съд, известна като Военното НДК.

Подписката на недоволните беше внесена в Столична община, като ефектът към момента е спиране на търга за избор на изпълнител на заложеното преустройство.

Междувременно неправителствената организация "Спаси София" сезира всички възможни държавни и европейски институции по проблема.

Към момента единствено тримата съветници от коалиция "Сердика", в която влизат АБВ и "Български социалдемократи", официално внесоха доклад в Столичния общински съвет (СОС) за запазване на трамвай №6 и промяна на устройствения план, който разрешава премахването му.

От БСП също се обявиха за оставането на трамвай №6.

Управляващата партия ГЕРБ обаче реши да заблуди обществото, че не няма да има премахване на трамвайното трасе. На кризисно свикана пресконференция председателят на Столичният общински съвет (СОС) Елен Герджиков обяви, че трамваят не се спира, а има временна промяна на три от спирките заради строежа на метрото.

"Това е опит да се заблуди обществото. Протест ще има", казаха от "Спаси София" пред Mediapool. Според тях очевидно Герджиков е забравил, че има решение на СОС подписано от него, което предвижда закриване на трамвайното трасе.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова преди дни заяви, че премахването на трамвая се прави за да се улесни ползването на сградата на съда.

Обсъждането на проблема е в дневния ред на комисията по транспорт към СОС на заседанието в понеделник.

АБВ: "Зелена София" не може да е само слоган

Докладът на коалиция "Сердика" предвижда отмяна на решението на Столичния общински съвет за прекратяване на трамвайното движение по булевардите "Скобелев", "Черни връх" и "Арсеналски" до басейна "Спартак". То е взето на 8 декември 2012 г. Предлага се още запазване на трамвайното движение в участъка и възлагане на главния архитект да предложи изменение на плана за регулация на трасето, така че да се запази трамвайното трасе.

""Зелена София" не може да е само слоган за медийни изяви. Махането на трамвай за улесняване на автомобилен достъп е анти-зелена политика. То няма да намали задръстванията, няма да реши проблема с паркирането, няма да намали замърсяването на въздуха. Точно обратното", се казва в позицията на коалиция "Сердика".

На местните избори коалицията заяви, че ще се бори за "Зелена София" и вярва, че електротранспортът трябва да бъде насърчаван като екологична алтернатива за градско придвижване. Коалицията издигна Георги Кадиев за кандидат-кмет на София и има трима съветници в СОС - Войслав Тодоров, Тодор Цанев и Анета Григорова.

ГЕРБ: Трамваят се измества временно

Трамвай номер 6 няма да се спира, а ще има временна промяна на три от спирките във връзка със строителството на метрото, каза председателят на СОС Елен Герджиков от ГЕРБ. Според него има някакво неразбиране за това какво предстои.

По думите на Герджиков става въпрос за временно изместване на трасето на трамвая. Тя е свързана с новата организация на движение, която се налага да бъде направена на Петте кьошета и на тунела на НДК, свързана със строежа на новите метро станции и пълното затваряне на бул. "Патриарх Евтимий".

"В тази връзка с това временно преместване на трасето на трамвай номер 6, което от Петте кьошета ще върви по линията на трамвай номер 1 и 7 и ще отива до пазара "Иван Вазов" се обсъждат три варианта за временен транспорт, който да замести трамвая в тези три спирки, които временно ще бъдат спрени", обясни Герджиков.

"Самият факт, че се появи такова твърдение и се завъртя в общественото пространство - че се спира трамвай, че се унищожава трамвайна линия и ние дадохме възможност да набере сила подобно твърдение, не говори добре за нас и за нашите комуникационни способности", допълни той.

Герджиков не коментира подписаното от него решение на общинския съвет от 2012 г., което предвижда закриването на трамвайното трасе. Той не обели и дума дали това решение ще бъде отменено, както настоява АБВ.

Вместо това стана ясно, че районния кмет на Лозенец и общински съветници от ГЕРБ са се срещнали с гражданите на "Лозенец". Те им обяснили, че няма да се закрива трасето, а само временно се премества на последните три спирки - от Петте кюшета до пазара Иван Вазов, каза зам.-председателят на СОС Николай Стойнев от ГЕРБ.

"Спаси София": Борбата е за по-чиста и здравословна градска среда

Опитват се да замажат очите на хората, кампанията продължава, докато не вземат решение за запазването на трамвайното трасе, завиха от "Спаси София". Според тях ГЕРБ не разбират, че борбата не е за трамвай номер 6 и за едно трамвайното трасе, а за правото ни да живеем в по-чиста, здравословна и мобилна градска среда.

"Спаси София" призова всички граждани, за които устойчивото, зелено, здравословно и модерно развитие е приоритет, да се включат в протеста в събота и да заявят своята категорична позиция за запазване на трамвая.

Неправителствената организация е сезирала за проблема редица национални и европейски институции да вземат отношение по проблема.

Сред тях са столичният кмет Йорданка Фандъкова, председателят на СОС Елен Гердижков, всички общински съветници, държавният и софийският омбудсман, комисиите за защита от дискриминация и за защита на потребителите.

Писма са изпратени и до еврокомисаря по транспорт Виолета Брулц, еврокомисаря по екология Кармену Вела и до председателите на парламентарната комисия по околна среда в ЕП Джовани Ла Вия и на комисията по транспорт и туризъм в ЕП Михаел Крамер.

Информирана е и мрежата EUROCITIES, в която членуват местните власти на най-големите европейски градове, за това как в Столична Община разбират обещаните "зелени политики".

Известен е и секретариатът, който организира състезанието Европейска Зелена Столица за систематичното унищожаване на най-зеления и преживяващ своя европейски ренесанс градски транспорт, съобщават от "Спаси София".

От неправителствената организация припомнят, че София е столицата с най-замърсен въздух в Европа, заради което Европейската комисия започна наказателна процедура срещу България.

Освен това по официални данни над 15% от децата в София страдат от някаква форма на респираторно заболяване. Въпреки това за последните 10 години са закрити 9.88 км трамвайни трасета, а общият брой пътници в градския транспорт постоянно намалява за сметка на хората, използващи автомобили.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. roccotull
    #5

    На мафията трамвай не й трябват.

  2. someone
    #4

    В тая територия, не държава а територия съд няма, има само мутри, мафия и политически леки същества. За кво и е на проституцията, извинете, т.нар. институция "съд" поредна сграда?! Че те тия едно дело не могат да решат като хората, имат вече толкова много сгради. Ай сиктер, тъпанарите се*ат безразборно бетон, после решават, че нямало достъп и прецакват още хора спирайки транспорта наоколо, за да правели място на колите... Селянката от Самоков да се омита, че още вони на гладния и архитект от нея.

  3. Десен бесен
    #3

    Като лозенчанин подкрепям напълно инициативата за запазване на 6-цата! Това явно е част от "зелената" политика на учителката по руски и общинския съвет. При рекордно ниска цена на горивата да повишават цената на билета и да премахват трамваите. Някой може ли ми да ми каже как от Хемус човек може да стигне до площад Македония, или Втора градска болница без трамвая? Говорим все пак за елементарна комуникация в центъра на София. Хайде по-младите да кажем ще имат едни излишни 30 минути да ходят пеш,

  4. И какво от това
    #2

    А защо има метро по същото трасе?

  5. Lady Jane
    #1

    Като са я правили тая сграда, трябвало да мислят за автомобилния достъп до нея. Като са я преправяли за съд, втори път са имали шанс да помислят. Вече е късно. Господа съдиите ще се наложи да размърдат обемистите си задни части и да ходят с градски транспорт на работа.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.