Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Лубиц искал целият свят да научи името му, излизат още данни за психическите му проблеми

Прокуратурата квалифицира действията му като ”непредумишлено убийство”

19 коментара
Андреас Лубиц

Вторият пилот, за когото прокуратурата смята, че съзнателно е разбил самолета на Germanwings със 150 души на борда във Френските Алпи, искал целият свят да научи името му, твърди неговата бивша приятелка. В пресата продължават да излизат още подробности за влошеното му здравословно състояние, но все още не е ясно какви са били конкретните му мотиви да разбие самолета.

Разследващите обявиха, че личността на помощник пилота Андреас Лубиц е сериозна следа, но не е единствената. В събота стана ясно още, че френската прокуратура на този етап квалифицира действията на Лубиц като "непредумишлено убийство".

”Целият свят ще научи името ми и ще го помни”

Бившата приятелка на Андреас Лубиц разказа в интервю, публикувано в германския всекидневник "Билд", че щом чула за самолетната катастрофа, си спомнила следните думи на Лубиц:

"Един ден ще направя нещо, което ще промени цялата система, целият свят ще научи името ми и ще го помни".

Ако е извършил подобно нещо, то е защото е разбрал, че заради здравословни проблеми няма да се сбъдне голямата му мечта да работи в Луфтханза като командир на екипаж и пилот на далечни полети, каза 26-годишната стюардеса Мария В.

Тя обясни пред "Билд", че се разделила с Лубиц, тъй като ставало все по-ясно, че той има проблем.

"Когато спорехме за нещо, той избухваше и ми крещеше. През нощта се будеше и викаше: "Пропадаме", защото имаше кошмари".

За следствието личността на Лубиц не е единствената следа

Личността на втория пилот, заподозрян, че умишлено е предизвикал катастрофата със самолета на авиокомпания ”Джърмънуингс” е сериозна следа, но не е единствената, заяви в събота в Дюселдорф френски следовател, цитиран от Франс прес.

”Определени неща ни карат да продължим да разследваме по тази следа, която изглежда е сериозна, но не е единствената”, каза генерал Жан-Пиер Мишел, зам.-директор на съдебната полиция към главната дирекция нанационалната жандармерия, който не изключва хипотезата за неволна грешка или техническа повреда.

Ген. Мишел обясни, че на този етап от разследването не е установено някакво драматично събитие в живота на втория пилот като любовен разрив или професионален проблем, което би могло да обясни целенасочени действия за унищожаване на самолета.

”Ще се опитаме да разберем какво в живота му би могло да го накара да пристъпи към такъв акт”, каза следователят.

Генерал Мишел е част от тричленен екип френски следователи, пристигнали в Дюселдорф да сътрудничат на германските власти. Той обясни, че целта е да се съпоставят техническите данни и заключения от обследването във Франция и информацията за живота и личността на Лубиц, събрани в Германия от разпити и претърсвания.

Следователят каза също, че е много важно да бъде намерена втората ”черна кутия” от самолета, тъй като тя е регистрирала техническите данни на полета в последните минути преди катастрофата, което ще даде възможност да се установи дали е имало преднамерено действие, дали става въпрос за неволна грешка или за техническа повреда.

"Не изключваме работата и по други хипотези”, добави Мишел.

Действията на Лубиц квалифицирани като ”непредумишлено убийство”

Междувременно френският прокурор Брис Робен обяви, че действията на Лубиц се квалифицират като "непредумишлено убийство", съобщава френското издание  "Прованс". Прокуратурата в Марсилия по-рано заяви, че пилотът е заподозрян в умишлено унищожение  на самолета.

"Почти изменихме квалификацята, но в крайна сметка оставихме определението "непредумишлено убийство", заявява прокурор Робен в  интервю за изданието. 

Психически и зрителни проблеми  

Междувременно в пресата се появиха публикации както за психични проблеми, така и за проблеми със зрението на Лубиц, които биха представлявали пречка пред кариерата му на пилот.

Разследващите вече съобщиха, че в деня на катастрофата Лубиц е скрил от работодателите си медицински документи, според които той не е в състояние да лети. 

Иззетите при обиска документи подкрепят тезата, че младият мъж е криел заболяването си от своя работодател и от колегите си.

Франс прес цитира "Зюддойче цайтунг", че болничните листове на Лубиц изглежда са подписани от невролог и психиатър.

От Университетската болница в Дюселдорф потвърдиха, че по-рано Лубиц се е лекувал при тях, но отрекоха да е бил с депресия. Според Зузане Допхайде, говорителка на клиниката, информацията, че Андреас Лубиц се е лекувал от депресия в учреждението е невярна, тъй като там изобщо няма психиатрично отделение. Допхайде обаче отказва да изясни подробности, тъй като това би означавало да наруши лекарската тайна. Директорът на болницата проф. Клаус Хефкен увери, че „постоянно и неограничено подпомагаме прокуратурата“. От клиниката поясняват, че докато е в ход разследването,няма да предоставят друга информация.

Германската полиция е открила в дома на Лубиц голям брой лекарства за лечение на психически смущения, съобщи германският вестник ”Велт ам зонтаг”.

Франс прес отбелязва, че е потърсила за коментар френските и германските следователи, но те нито потвърдили, нито отрекли изнесената от вестника информация. 27-годишният втори пилот бил пациент на няколко невролози и психиатри, посочва вестникът, цитирайки ”следовател с висок ранг”. Лубиц страдал от силен стрес и бил склонен към тежки депресии според лични документи, проучени от разследващите.

Според източници на "Ню Йорк Таймс" Андреас Лубиц е търсил лечение на проблеми със зрението, които може да са застрашили възможността той да продължи да работи като пилот.

Не е ясно колко сериозни са били зрителните му проблеми или как те биха могли да са свързани с психическото му състояние. Според един от източниците на вестника властите не изключват възможността проблема със зрението да е бил психосоматичен. Както изглежда Лубиц не е казал на работодателите си нито за психиатричните, нито за зрителните си проблеми.

Помощник пилотът е познавал добре района, където се е разбил самолетът

Междувременно възпитаник на авиоучилището, което е посещавал Лубиц, разказа пред ББС, че той е бил много разпален по Алпите и дори обсебен от тях. Познавал е добре района, където се предполага, че е разбил самолета.

Друга френска медия Metro News съобщи, че Лубиц е ходил на почивки в местен летателен клуб с родителите си от деветгодишна възраст. Цитирайки "приятел на родителите му”, изданието обяви, че Андреас е изглеждал като  ”нормално момче”.

Национална траурна церемония за 150-те жертви от катастрофата на самолета Еърбъс А320 на германската авиокомпания Germanwings ще се състои на 17 април в Кьолнската катедрала, съобщи Франс прес. На церемонията ще присъстват канцлерът на Германия Ангела Меркел и президентът Йоахим Гаук, съобщи говорителят на провинция Северен Рейн - Вестфалия.

Поканени са семейства и приятели на жертвите, голяма част от които са от този район. Поканени са и представители на другите страни, чиито граждани загинаха в разбилия се самолет. "За нас е важно също и местните жители да могат да присъстват на церемонията", добави говорителят.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. strobo
    #19

    Е няма как сега клюките по случая ще удавят следствието... докато поотмине малко време и нова клюка завладее СМИ....

  2. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.
    #18
  3. Радо_Сарбов
    #17

    Андреас Лубиц - "удобният" убиец? "Това ли е първият самолет който се разбива? Не, този е първият който се разпрашава! Никой удар не може да разкъса самолетна сплав на кибритени кутийки. Напрежението е било огромно и всеобхватно, корпусът е бил мрежест от пукнатини и чуплив като кристал. Не знам как може да стане, но знам, че както и да се блъсне самолет опашката остава цяла. Е,къде е опашката?" Yafa

  4. Alan Smithee
    #16
  5. В и К
    #15

    Ако Луфтханза са искали резултати от каквито и да е лекарски прегледи, то те би трябвало да ги получават директно от съответните лекари, в момента на заключението, а не да разчитат на някой да им ги носи на хвърчащи листове.

  6. Alan Smithee
    #14

    Крайно влеме беше на сцената да излезе шершелафамата. Попресолиха манджата и този път.

  7. Диана
    #13

    При някои прогресивни неврологични заболявания в начален стадий симптомите се проявяват рядко, а между тях понякога има и зрителни...Всеки интелигентен човек, който узнае за такова заболяване изпада в депресия. Лошото е, че някои хора с такава диагноза започват да изпитват ненавист към целия свят...

  8. безпартийна
    #12

    Сега става пределно ясно колко струва лекарската тайна - 150 човешки живота. Защото какво значи да дадеш на болния болничен лист за рисково за професията му заболяване, а да не уведомиш работодателите му? Какво значи пилот да се лекува при психиатър, но колегата му, който му поверява живота си, да не знае. Сега ще разработват правила в кокпита да не остава сам пилот. Стюардеса ли ще го обезвреди, ако е достатъчно психясал? Трябва да има професии, за които психическото (и физическо) здраве на упражняващите ги да не са скрити зад лекарска тайна. И това не касае само пилотите.

  9. Alan Smithee
    #11

    Притеснил се е още във Финикс, че проблеми със зрението ще му попречат да постигне смисъла на съществуването си -- летенето като професионалист. Прекъснал е, за да се лекува, а и защото стресът от лошите изгледи за кариерата му в летателното поприще му е обтегнал нервите. Тогава е попаднал в капана на шринковете. почнали са да го тъпчат с техните "илачи". От които наистина постепенно се е пообъркал. Успял е да получи работата на втори пилот в Джърмануингс. Но перспективата да загуби работата завинаги и да трябва да плаща обучението си (100К) плюс глобата за стаена медицинска инфо (250К), е ставала все по-реална. Айде още хапове. BANG!!

  10. novinarka
    #10

    Ето сега това не мога да разбера. Как е бил допуснат до авиокурсовете, след като е лекувал депресия? това е заболяване с непредвидими прояви и последствия.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.