Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Магистралата през Кресненското дефиле ще струва 1.7 млрд. лв.

2 коментара
Магистралата през Кресненското дефиле ще струва 1.7 млрд. лв.

Най-тежкия и труден участък на магистрала "Струма" – пътят през Кресненското дефиле от 65 км е с прогнозна стойност от 1.7 млрд. лв. Това става ясно от публикуваното предварително обявление на обществените поръчки за строителство и надзор от Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти", която беше създадена специално за довършването на магистралите "Струма",  "Хемус" и "Черно море".

Това ще е най-скъпият пътен проект у нас заради амбицията да изградим най-дългия шосеен тунел в Европа и втори в света от над 15 км.

Плановете са строителството на участъка от Благоевград до Сандански да започне през следващата година и да приключи най-късно 2022 г., когато приключва усвояването на европейските средства от настоящия програмен период. Това обаче е трудно постижимо според пътни експерти. Те дават за пример изграждането на тунела под Босфора, който е със сходни технически параметри и отне повече време и средства.

Трасето е разделено на три

За да върви по-бързо строителството последният участък на магистрала "Струма" е разделен на три подучастъка.

Първият от Благоевград до Крупник е с дължина от 21 км. В него е включен и тунел от около 2 км до село Железница. Прогнозната стойност на пътя, без тунела, е 150 млн. лв.Планирано е търгът да бъде обявен през юли. Надзорът ще струва 5.5 млн. лв., като обществената поръчка ще бъде обявена през декември. Индикативната стойност на тунела "Железница" е 200 млн. лв.

Най-скъп ще е вторият подучастък - 1.1 млрд. лв. Това е трасето между Крупник и Кресна с дължина 22 км. От тях 15.4 км ще е тунелът през Кресненското дефиле. Той ще е с две тръби. Поръчката ще бъде обявена през ноември.

Последният подучастък между Кресна и Сандански е с дължина от 23 км. Неговата прогнозна цена е 200 млн. лв. Този участък включва 2 пътни възела, шест надлеза и подлеза и десет моста с обща дължина от около 1 км. Предвижда се търгът да бъде обявен през юни. Надзорът се оценява на 7 млн. лв.

290 хил.лв. ще струват актуализирането на прогнозата на трафика и други анализи. Също 290 хил. лв. ще се платят за техническо посредничество за отчуждаване на частните имоти по трасето.

В строеж

В момента в строеж е участъкът от Дупница до Благоевград. Той се изгражда от консорциум "Струма лот 2“, в който влизат италианската "Импреза“ и българските "ГБС Инфраструктурно строителство” и "Пътстрой – 92”. Изграждането на 37-километровата отсечка трябва да приключи през следващата година.

Другият участък, който се строи от гръцката "Актор" е от Сандански до ГКПП "Кулата". Според първоначално подписания договор 15-километровата отсечка трябваше да е готова през март 2014 г. Заради преместване на техническа инфраструктура обаче изграждането на трасето обаче се забави и срокът беше удължен за лятото на тази година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Аслан Юриев
    #2

    Две тръби оскъпяват двойно тунела! Санкт Готхард (Сен Готар) в Швейцария (16 км) е с една тръба. Караванкен тунел (8 км) между Словения и Австрия - също. Друг е въпросът че там всички карат точно с 80 км/ч и спазват забраната за изпреварване. Тук разбира се никой няма да спазва ограниченията, други пък ше карат по-бавно и при катастрофа ще стане страшно. Иначе 16 км при 80 км/ч се изминават за 12 минути

  2. 65
    #1

    1,7 на старта. 3,7 на финала. По местатааа, готовиии...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.